Automatisch pagina laden met netwerkconnectie

Pagina: 1
Acties:

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Wij hebben een draadloos netwerk, en laptops met wireless netwerkkaartjes.

Ik had zitten denken om bijvoorbeeld als de laptop in de auto aan staat en we komen naar huis toe rijden, wanneer we dan in het bereik zitten van ons wlan dat er dan een html/asp pagina automatisch geladen wordt van de server en dan op de laptop te zien krijgen.

Er kunnen dan verschillende keuzes gemaakt worden in het menu. Voorbeeld we kunnen de garagedeur openen met het juiste mac-adres, en we kunnen een lamp aan laten gaan. Dit wil ik via de seriele poort doen op de server met een relais.

De hoofdvraag is: Hoe zorg ik ervoor dat er een html/asp pagina automatisch opstart op de laptop vanaf de server? En kan het uberhaupt wel?

Info:
AP=Sitecom DC203 11 mbits

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Allereerst wil ik melden dat ik niets van ASP weet. Maar misschien dat ik toch een idee heb.

Als je de laptop een vast ip geeft, is het dan niet mogelijk om te checken of het ip bestaat (in de range van het draadloos netwerk valt)?
Als de laptop in de beurt is, dan moet het wel mogelijk te wezen het een signaal te sturen, zodat hij een internetadres opent.

[ Voor 4% gewijzigd door _Rayman_ op 18-12-2003 18:28 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is het niet handiger om op de client een scriptje te draaien dat regelmatig kijkt of
de server bereikbaar is , en zo ja, er een pagina van opvraagt .... :P

En de beveiliging met de mac adressen heb je al op je AP.

Dan hoef je op je server alleen maar te zorgen dat je bijv php scriptjes hebt
die de relais schakelen

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Je wilt toch gewoon op de laptop een pagina openen zodra je met de laptop in de beurt van je huis bent?
Dan kun je gewoon een autorefresher aanzetten. Voor IE zijn hier externe tooltje voor, die er bijvoorbeeld voor zorgen dat www.tweakers.net iedere 30 seconden gerefreshed wordt. Andere browsers zoals bv Opera hebben zo'n refresher ingebouwd.
Dan probeert je laptop bv iedere 30 sec een pagina op je server, ben je buiten bereik zal hij falen en het over 30 sec weer proberen.

...

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Ja okee ik zou ook een batch bestand kunnen maken die het ip van de server pingt, als ie een response krijgt dat het batch bestand IE aanroept :)

kan ik ook een batch bestand in de systeemvak weergeven dan, want om heel de tijd een batch bestand open te laten staan...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.