Toon posts:

Oog in 3D studio Max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.comet-cartoons.com/toons/3ddocs/eyerigging/

Ik heb geprobeerd dit ook zo te maken als in de tut, maar bij nummer 11 loop ik een beetje vast wanneer je de oogleden moet gaan maken.
Het is voor mij als NooB ook niet helemaal goed uitgelegt.
zou iemand het wat beter kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen.
ik heb eventueel ook msn is misschien ook wel handig voor de communicatie :)

thnx! :*)

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
misschien handiger om dit wat centraler te houden :)
[rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 16[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar nu valt ie meer op en dat is de bedoeling :P anders heb ik er zo weinig aan.

Verwijderd

misschien handiger om dit wat centraler te houden
[3d] post je 3d stuff maar weer - part 16
Vriend... hij wil eerst iets maken om te posten natuurlijk

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Om het dan even centraal hier te houden (want de een schopt ons naar de tut, de ander naar een algemeen 3dtopic)
11. Convert To Poly and Select Verts

Now right click on the object, and "Convert To Editable Poly" as done in the previous steps.

Then go to the "Modify Panel", and select the "Editable Poly" base modifier to enter "Vertex" SubObject mode.

Now in a side or top viewport, select all the Front vertices, up to but NOT including the center line as shown.
Omzetten naar Polys en Selecteer 'Verts' (Vertices?)

Rechtermuisklik op het object, en 'Convert to Editable Poly' zoals in de vorige stappen beschreven.

Ga dan naar het 'Modify Panel' en selecteer 'Editable Poly' als base modifier... basis modifier om de Vertex subObject modus in te gaan.

In een boven- of zij-aanzicht, selecteer alle voorkant-vertices, tot aan maar ZONDER de middellijn, zoals in het voorbeeld.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand dit voor mij maken want dat oog lid lukt me dus echt niet :?
Ik krijg allemaal rare figuren maar niet dat hij mooi rond naar binnen gaat staan.

desnoods misschien met een stukje photoshop, dat het wat duidelijker is :O

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

kan iemand dit .... dat staat in de faq, dat doet men hier niet.

Maar dit is wel een goede tutorial die goed te volgen is, als dit niet lukt moet je misschien eerst wat meer basis dingen gaan proberen en de tutorials van max zelf even doorlopen.

Wat ze bij stap elf doen is een halve bol met uitzondering van het midden selecteren (alle vertices dan), dat even scalen (verkleinen/vergroten) en naar binnen extruden erg basic allemaal.
(en ik ben ook nOOb)

[ Voor 4% gewijzigd door 6K op 18-12-2003 20:02 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:59:
kan iemand dit voor mij maken want dat oog lid lukt me dus echt niet :?
Ik krijg allemaal rare figuren maar niet dat hij mooi rond naar binnen gaat staan.

desnoods misschien met een stukje photoshop, dat het wat duidelijker is :O
Ik kan zo niet goed oordelen maar waarom heb ik het idee dat je er totaal geen moeite voor doet. Ik heb dat ding voor je vertaald, en je vertelt dat je vertices dus ws. alle kanten op springen als je ze gaat verplaatsen; oké, dat is je vraag, maar die heb je tot dusver nog niet duidelijk gesteld.

En nou wil je dat wij voor jou een tutorial gaan volgen, zodat jij het weer van ons kunt snappen. Dat is, volgens mij, niet helemaal logica, he ;)

Even mij buiten beschouwing gelaten, want ik kan niks met 3dsmax, maar het gaat mij om het principe van jouw post. :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1