Streetstyle hoofd/koptelefoon (evt. clip on)

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:16
Zoals de topictitel al aangeeft ben ik op zoek naar nieuwe streetstyle koptelefoon.

Ik weet dat er hier al heel veel topics gaan over hoofdtelefoons. Maar ik heb er nog geen een gevonden, waar de discussie gaat en blijft gaan over streetstyle/streetstyle clip on hoofdtelefoons. En laat ik daar nou net een paar vragen over hebben.

Ik zal even bij het begin beginnen, ongeveer 2 en half jaar geleden heb ik van sony een clip on hoofdtelefoon gekocht. Helaas weet ik het preciese typenummer niet meer. Ze waren ongeveer 50 euro.
Helaas gingen ze een paar maanden geleden kapot, doen het nog maar aan een kant. Ik had ze al een keer gesoldeerd. Dus ik op zoek naar iets anders.
Toen heb ik (ja dom) oordopjes gekocht. De MDR-EX51, die bevielen redelijk, ik vond de bas veel te sterk, en te weinig midden/hoge tonen. Maar daar ben ik nu de kleine rubbertjes van kwijt geraakt. Dus ik Sony opbellen, die dingen kosten ongeveer 10 euro per stuk. Dat vind ik het zeker niet waard, dus wil ik nieuwe (consumptiemaatschappy ook :P).

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, mijn budget is ongeveer 50 euro. Ik heb zelf al wat rond gezocht. Nu ben ik uitgekomen op de MDR-G67:
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/MDR-G73SP_B_web.jpg
en de Q55:
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/MDR-Q55SL_S_web.jpg.

Oke, wat zouden jullie doen en waarom? Waar kan ik ze het beste kopen (goedkoop)? En tot slot wat betekenen al die afkortingen, S/L etc?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 18-12-2003 17:59 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als een beetje geluidslekkage je niet stoort kun je beter Koss' KSC-50 nemen (clipons) of KSC-55 (neckband, moeilijk te vinden.)
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20021016/zooma17.jpg
KSC-50. KSC-55 is het zelfde maar dan met een neckband ipv clips.

Dicht heeft Sennheiser (ja daar zijn ze weer ;)) ook een model met neckband: de PMX60:
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.co.uk/prodImages/pmx60_big.jpg
Over het geluid kan ik niet veel zeggen, wel dat Correct consumer electronics 'm heeft hangen om naar te luisteren :)

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 18-12-2003 19:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hoedje
Thanx voor je reply. Ik heb even gezocht en ik heb gezien dat de KSC 35 ook errug goed is (zoiezo allemaal in vergelijking met de concurrentie). Maar weet iemand waar ik kos kan kopen/uitproberen, ergens in de omgeving van Haarlem of Amsterdam. Ik heb namelijk niet al te positieve verhalen gelezen over het draagcomfort van de KSC 55 (en die spreken me voornamelijk aan). En online verkooppunten kan ik ook al niet vinden oftewel bring it on....

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik weet niet of ze ze nog hebben, maar de MediaMarkt bij de ArenA had die KSC-50s een tijdje geleden.

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-02 13:17
w-k-pieters schreef op 18 december 2003 @ 21:17:
Thanx voor je reply. Ik heb even gezocht en ik heb gezien dat de KSC 35 ook errug goed is (zoiezo allemaal in vergelijking met de concurrentie). Maar weet iemand waar ik kos kan kopen/uitproberen, ergens in de omgeving van Haarlem of Amsterdam. Ik heb namelijk niet al te positieve verhalen gelezen over het draagcomfort van de KSC 55 (en die spreken me voornamelijk aan). En online verkooppunten kan ik ook al niet vinden oftewel bring it on....
Ik heb zelf de KSC50 en de KSC35, ik raad je de 50's echt af, ze zitten echt beroerd.. de 35 is daarentegen echt perfect... zeer comfortabel en erg lekker geluid. In deze tijd is het misschien wel het slimst om ze uit de VS te importeren (lage dollar) of via e-bay ofzo..
Hier kan je ze misschien in NL bestellen www.holst.nl

"Obviously you're not a golfer..."

• Hoedje
Nee he, ik heb net de KSC50 besteld bij Correct. Helaas hebben ze bij Holst, Correct etc. niet meer de KSC 35.
Maar het is heel moeilijk om nog aan de KSC 35 te komen. Ze zijn uit productie en de winkels die ik nog met google kon vinden hebben em niet meer.

• Tank33
Nou ja.. een troost: ze klinken wel goed.. Maar ze zijn gewoon te zwaar voor clip-on's.. en je ziet er een beetje uit als een robot met die dingen.. Maar ja das mijn mening, misschien vind jij ze wel prima zitten..

• Hoedje
Ik hoop het :'(.

[hardop denken]
Maar wat vreemd dat ze zo zwaar zijn. Volgens de website zijn ze 1 oz. Dat is dus ongeveer 30 gram (ietsje minder zelfs). Die van Sony die ik dus had zijn zelfs iets over de 30 gram... Nou ja ik zal er wel achter komen wanneer ik ze binnen heb.
[/hardop denken]

Maar mocht iemand nog de KSC 35 hebben liggen en ze willen verkopen...

• Tank33
Waarom bestel je de KSC 35 niet gewoon van de koss.com website? Daar staan ze nog steeds op en ze kosten 30 dollar. Dat is met deze stand van de dollar spotgoedkoop..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tank33 schreef op 19 december 2003 @ 10:16:
[...]

Ik heb zelf de KSC50 en de KSC35, ik raad je de 50's echt af, ze zitten echt beroerd.. de 35 is daarentegen echt perfect... zeer comfortabel en erg lekker geluid. In deze tijd is het misschien wel het slimst om ze uit de VS te importeren (lage dollar) of via e-bay ofzo..
Hier kan je ze misschien in NL bestellen www.holst.nl
Zitten die 50s ook beroerd? Van de neckband versie had ik dat al gehoord, maar van de clipons nog niet.. D'r zijn ook mensen waar ze allebei prima bij zitten overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 19-12-2003 16:15 ]

• Hoedje
Tank33 schreef op 19 december 2003 @ 12:15:
Waarom bestel je de KSC 35 niet gewoon van de koss.com website? Daar staan ze nog steeds op en ze kosten 30 dollar. Dat is met deze stand van de dollar spotgoedkoop..
Ik heb het vanmorgen even geprobeerd, maar bestellen lukt niet, ik krijg page not found error. Het lukt dus helaas niet. Ik heb ze even gemaild en ik hoop dus zo snel mogelijk antwoord erover te krijgen... (dan maar twee paar).

Verder hoop ik dat ze comfortabel zitten en dat ik er niet uitzie als een robot :/. Maar ik wil dus ook liever de KSC 35 ipv. KSC 50 hebben maarja...

• Hoedje
Ik heb Koss dus geemaild, maar ik heb nog geen antwoord van ze gehad. Dus maar weer opnieuw gemaild. Bestellen lukt me namelijk nog steeds niet. Maar dat maakt niet uit. De KSC 50's bevallen best goed.
Pluspunten
- Geluidskwaliteit is echt top

Negatief
- Ziet er niet uit
- Groot en daardoor is het draagcomfort niet echt fantastisch
- Heel veel geluidslekkage, dus niet geschikt voor ov.

Maar ik ga ze zelf gewoon zo gebruiken. Bij leren enzo als ik op m'n kamer zit en oordopjes voor de fiets + bus :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 24-12-2003 14:20 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zelf heb ik de hier reeds geposte Sennheiser PMX60. Daar ben ik redelijk tevreden over, vooral voor dat geld. Ik heb er 30 eur voor betaald denk ik. Geluid is redelijk en draagcomfort is ook redelijk. Prijs kwaliteit = ok

You don't need eyes to see, you need vision

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

leffe_blond schreef op 24 december 2003 @ 22:51:
zelf heb ik de hier reeds geposte Sennheiser PMX60. Daar ben ik redelijk tevreden over, vooral voor dat geld. Ik heb er 30 eur voor betaald denk ik. Geluid is redelijk en draagcomfort is ook redelijk. Prijs kwaliteit = ok
Die ben ik ook van plan te kopen. Ik had gehoopt 'm onder de kerstboom aan te treffen maar da's niet gelukt ;)

Als die Koss modellen dicht waren had ik die waarschijnlijk genomen, ik vind ze namelijk helemaal niet lelijk ofzo ;) Maar ik wil voor in het OV een dichte (voor thuis heb ik al een geweldige open hoofdtelefoon), die sony en philips dingen klinken _echt_ kut, dus blijft er maar een over ;)

Pagina: 1