Toon posts:

[XP] Install: geen HDD gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe pc gehaald bij Alternate, getest en al daar met xp.

HDD,s staan in raid 0 SATA via southbridge.

Tijdens de setup van xp: 'geen geldige hdd gevonden blabla'

Schijven zijn gepartitioneerd en geformatteerd.

Waar kan de fout zitten? :(

mobo: asus p4c800 e deluxe
schijven zijn 80 gb seagate sata,s

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk heb je de SATA controller niet geladen. In het begin van de setup moet je op F6 drukken (staat onder in beeld). Dan krijg je de gelegenhijd om drivers van de controller te laden.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wel netjes drivertje aangeboden met F6?

[ Voor 0% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-12-2003 17:50 . Reden: SH007 was me net 1 sec voor :D ]

Verwijderd

Topicstarter
zover kom ik niet eens :S helaas, 'press enter to install windows' dan even niks, en dan meteen de melding dat men niet verder kan

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Die F6 melding is voordat je bij dat 'press enter to install windows' komt :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_, driver staat op bijgeleverde cd? en zoja waar?

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 14:28
Als goed is staat die driver op een diskette. Dus die zou ik ff gaan zoeken ;)

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 17:51:
_XipHiaS_, driver staat op bijgeleverde cd? en zoja waar?
tmotd schreef op 18 december 2003 @ 18:09:
Als goed is staat die driver op een diskette. Dus die zou ik ff gaan zoeken ;)
Neu, zo vrijgevig is Asus niet, op de CD staat er ergens IAA (Intel App. Accelerator) daar staat tevens een tooltje in om en diskette aan te maken. Handig he, zit je echt op te wachten als je PC uit elkaat licht. Maarja, lekker van Microsoft ook om alleen diskettes te accepteren (zover ik weet dan he). En anders kun je ff naar intel surfen: http://support.intel.com/support/chipsets/iaa_raid/ en http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=961.

[ Voor 20% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-12-2003 18:43 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 17:06
SH007 schreef op 18 december 2003 @ 17:48:
Hoogstwaarschijnlijk heb je de SATA controller niet geladen. In het begin van de setup moet je op F6 drukken (staat onder in beeld). Dan krijg je de gelegenhijd om drivers van de controller te laden.
Ja lekker krom wel van Microsoft dat je weer apart een SATA controller driver moet laden ...
Hoezo PLUG-AND-PLAY ????????????

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een MSI moederboard maar dat terzijde.
Moet je dus ook de drivers eerst downloaden, floppy maken enz ...

Verwijderd

Topicstarter
ik he het geprobeerd maar het probleem blijft, driver geladen, weer die melding.

Ff pc open gemaakt, mag eigenlijk niet :'(, alles zit goed, Array opnieuw gebuild, maakt niks uit.

Wat kan dit nou zijn

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:55:
ik he het geprobeerd maar het probleem blijft, driver geladen, weer die melding.

Ff pc open gemaakt, mag eigenlijk niet :'(, alles zit goed, Array opnieuw gebuild, maakt niks uit.

Wat kan dit nou zijn
Je hebt ze toch wel op de juiste aansluitingen he, niet op die vd Promise controler? Want in dat geval kom je natuurlijk niet ver met stuurprogsels van intel :).

[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-12-2003 18:57 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier nog een topic waar een link naar Asus Sata drivers in staat.
Kan WIndows niet installeren op S-ata HDD!!

Wellicht toch de verkeerde driver? Hier is de download site van Asus. Wellicht staat ie er tussen?
http://www.asus.com.tw/su...delName=P4C800-E%20Deluxe

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 18-12-2003 19:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Heb je wel in de bios je S-ATA controller geactiveerd?

- Krijg je als je je comp opstart de mogelijkheid op een RAID config te maken?
- Je kan ook drivers downloaden van je S-ATA controller en op floppy zetten, moet
je eventjes opzoeken welke controller er op dat mobo zit, en dan die downloaden
via Tweakers, daar staan altijd wel de nieuwste drivers.

Zelf heb ik een silicon image s-ata controller, er zat een floppy bij om de controller te installen, nu heb ik zelf een floppy met de nieuwste welke ook is voor Windows Server 2003..
Volgens mij zit er op dat moederbord geen silicon controller maar promise...dit moet je dus eventjes opzoeken, meestal staat dat ook al in de bios, en zeker weten in je moederbord boekje en anders altijd nog Google of de website van Asus.

Good luck.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
is door alternate aangesloten, voor raid kun je toch alleen de onderste aansluitingen nemen. wie kan me vertellen waar ik een proise bootflop vindt.

• W.Wezz
Jah sorry, je hebt natuurlijk maar 1 HDD, ik kan meyt 2 HDD`s wel een raid zetten, dus vergeet dat maar, sorry sorry sorry.
maare volgens mij ben je best makkelijk...in de post van Microkid staat waar je dat vandaan kan halen..ik vertelde net dat op http://www.tweakers.net ook alle nieuwste drivers worden aangeboden...duzz je bent totaal echt niet aan het zoeken!
Veel suc6 ermee.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

W.Wezz schreef op 18 december 2003 @ 19:18:
Jah sorry, je hebt natuurlijk maar 1 HDD, ik kan meyt 2 HDD`s wel een raid zetten, dus vergeet dat maar, sorry sorry sorry.
hij heeft er ook gewoon 2 hoor zo te lezen.
anders kan die ze moeilijk in raid 0 zetten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• W.Wezz
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 19:10:
is door alternate aangesloten, voor raid kun je toch alleen de onderste aansluitingen nemen. wie kan me vertellen waar ik een
edit:
proMise
bootflop vindt.
Als je verkeerde informatie zoekt, wordt het lastig... proise = proMise

• _XipHiaS_
  • Niet online
is door alternate aangesloten, voor raid kun je toch alleen de onderste aansluitingen nemen. wie kan me vertellen waar ik een proise bootflop vindt.
Op diezelfde CD natuurlijk :).

Verwijderd

Topicstarter
o o o wat een bastards bij alternate, zijn ze idd via Promise gegaan, nu wel voor jan jaap open gemaakt :(.

ben nu in de windows install NTFS aant formatten :)

K hou jullie op de hoogte

edit

over typfout: ksat vis beelscherm-toetsenbord, moet steeds dit tobo pakken, nieuwe usb tobo wilt nog niet echt

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 19:25 ]

• W.Wezz
Het maakt geen F**k uit welk kabeltje in welk aansluitinktje duwd..als ze allebij maar stroom krijgen en een s-ata kabel in hun poeperd geduwd krijgen... ;) en natuurlijk op het moederbord...

• W.Wezz
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 19:23:
o o o wat een bastards bij alternate, zijn ze idd via Promise gegaan, nu wel voor jan jaap open gemaakt :(.

ben nu in de windows install NTFS aant formatten :)

K hou jullie op de hoogte

edit

over typfout: ksat vis beelscherm-toetsenbord, moet steeds dit tobo pakken, nieuwe usb tobo wilt nog niet echt
HAHAHA, en ik had het eerst anderdsom, hihim zo zie je maar weer, soms zit het mee en soms zit het tegen, en alles komt altijd wel weer op de juiste plek en de juiste bestemming terecht! Suc6 met je instalatie...enne wel onthouden dat als je de volgende keer je Windows opnieuw instald dat je dat weer OPNIEUW je controller moet instaleren, dat floppy is HEILIG voor mij...

Verwijderd

Topicstarter
voor mij nu ook :), hopen dat alles goed gaat nu.

de ellende is dat ze er nog speciaal voor belden van alternate of ze via ICH5 of Promise moesten gaan.
Pagina: 1