Toon posts:

Welke cooler/case/... ?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ergerde me mateloos aan het *gewuzz* van mijn PC en binnekort komt de kerstman... Misschien nog even iets bestellen ! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blmgenk.be/toon/kast/1.jpg

Dit is de bron van al het onheil: een koelertje uit de mand 'afgeprijsd'... De winkel vond niemand tussen hun leveranciers die een Zalmannetje leverde (is trouwens professioneel bedrijf, riepen uit: *Een AMD ? Ga je eieren bakken ?*. Leveren namelijk alleen Pentiums.
Mijn vraag is dus: wat voor koelerafmetingen zijn dit ? Heb al verstaan dat er 80/90 mm varianten zijn, maar wat is dit nu ? Het is trouwens een blower: blaast alle lucht naar buiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.blmgenk.be/toon/kast/2.jpg

Dit is 'em van buiten af gezien, samen met een el cheapo voedinkje: ik geloof 350 watt. Ook die fan maakt hels lawaai. Vervangen ? En welke afmetingen dan ? En merk ?

Afbeeldingslocatie: http://www.blmgenk.be/toon/kast/3.jpg

Dit is dan mijn CPU-koeler. Iemand bekend met dit merk ? Ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen. Die zou een Zalman CNPS3100-Plus moeten worden. Goede keuze ? (Heb een AMD 2800+ procje, barton core).

Afbeeldingslocatie: http://www.blmgenk.be/toon/kast/4.jpg

En dit zat er vanvoor nog aan. Een roostertje. Kan hier een fan achter gezet worden ? Welke afmetingen moeten dat dan zijn ? En zou het veel nut hebben ? De casefront komt er namelijk nog voor...

Verwijderd

je meet gewoon de lengte van die fan ;) heel waarschijnlijk 80mm.

Akasa is een redelijk bekend merk voor cooling. Als je een nieuwe cooler wilt voor je CPU, en je weet niet of als hij zwaar genoeg is, ge dan naar de site van de fabrikant, daar staat dan op tot welke CPU hij kan koelen.

Veel suc6

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Die 80mm koeler wat dr hangt, gewoon 'n papst pakken, of zalman ofzo die kan je wel vinden op verschillende webshops.

Je cpu, Akasa is wel 'n bekend merk op cpu producten e.d. ... maarja als jij 'n zalman wil ga je lekker naar de pricewatch toe op www.tweakers.net en zoek je 'n leuke zalman uit ;)

Meeste fans in cases zijn 80mm, soms 92... ik zou zeggen meet het eens op? 8)7

Voeding koelers zijn altijd/ nja vaak 80mm, zelfde verhaal als hier boven. je kan je voeding modden, zodat de fans langzamer draaien, of 'n enermax whisper halen of een andere stille voeding.

je kan m trouwens ook open maken zelf kijken wat voor maat er in zit :)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Je zou natuurlijk even een lineal/duimstok/etc. ofzo kunnen pakken en even opmeten...maar goed... 8)7

De fan in je voeding en eronder zullen wel 80mm zijn, die fan op de Asaka heeft een afwijkende maat (zoals meestal bij Asaka), 60mm of 70mm...achter/voor die beugel lijkt me dat er inderdaad een fan kan, maar welke afmetingen is niet echt duidelijk te zien op de foto, zal ook wel de 'standaart' 80mm zijn.

Als je stille fan's wilt, mijn keus valt op de Enermax fans :)

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben wel gelijk van dat meten, maar wat precies ?
De diameter van heel de unit ? Of alleen van het ene blaadje tot het andere ?

Ik verwacht dat zo'n Enermax enorm veel geld kost, is dat zo ?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
het hele vakje, waar die koeler komt zeg maar ...

En ja, enermax is niet de goedkoopste maar dan heb je wel wat... er zijn ook andere voedingen, i suggest joe go searching :)

[ Voor 58% gewijzigd door De_Bastaard op 18-12-2003 17:41 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
Stille voeding: Vantec Stealth, Antec maakt niet al teveel lawaai, Zalman of een stille Enermax... Duur maar dan heb je wel wat.
Fans: Zalman of Papst, wederom duur, maar dan heb je wel stilte :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst, doe de kerstman de groeten van me! Ik zit in een hotel met de kerst dus misschien dat ik hem mis :P

Een koelertje opmeten kan je het beste doen door gewoon het fannetje op te meten met een lineaal (de buitenkanten meten he?!?! ) Verder zou ik gewoon een hele nieuwe CPU koeler kopen (Dus met koellichaam) is bijna net zo duur maar koelt over het algemeen wel wat beter. Welke je het beste moet nemen?? Tja.. hier op GoT is met de search daar wel het een en ander over te vinden. Tevens is er met de pricewatch op de FP wel het een en ander te vinden.

De Fan van je voeding vervangen?? Ook hier is al het een en ander over geschreven op GoT dus ga daar ook even goed lezen. In een aantal topic's worden best wel goede adviezen gegeven :) Zie dus onder andere hier

Dat rooster aan het front?? Jah.. daar kan inderdaad ook een fan achter.. Is standaard een 80 mm fan.. Deze zijn in elke computerzaak te krijgen voor rond de 10 euro.. een stil exemplaar een fractie duurder :o
Heeft het zin?? Jah.. als je goed kijkt naar de voorkant van je PC dan kan je zien dat aan de onderkant een opening of een roostertje is waar hij koude lucht aan kan zuigen.
Welke fan hiervoor?? Ook hier biedt de search uitkomst

[ Voor 46% gewijzigd door Apen-nootjes op 18-12-2003 21:18 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Leuke foto's, maar enig voorwerk is wel gewenst donut, zie ook de post hierboven. Aangezien je daar eerst mee aan de gang moet, gaat deze dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.