[IM4U] Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 13:14

André

Analytics dude

Topicstarter
Wie heeft wel eens van deze messenger gehoord? Ik zag toevallig reclame op The Box die er naar verwees. En op de website van The Box word je voor die messenger doorverwezen naar www.im4u.nl

Werkt iemand er al mee? Ben je er een email voor nodig? Kost het na een tijdje geld?

Wie o wie kan me er meer over vertellen. Het lijkt me een mooie vervanger voor Trillian (afgezien van IRC).

Verwijderd

Ik ben er ook zeer benieuwd naar. Ik las in de Algemene Voorwaarden trouwens dat je gegevens flink gebruikt worden voor marketingdoeleinden...

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:12:
Ik ben er ook zeer benieuwd naar. Ik las in de Algemene Voorwaarden trouwens dat je gegevens flink gebruikt worden voor marketingdoeleinden...
Dat had ik ook gelezen. Je moet bij inschrijven ook je mobiele nummer geven waarop ze een code sturen. En ik denk dat er nog wel meer sms'jes volgen.

Verwijderd

André schreef op 19 december 2003 @ 10:14:
[...]

Dat had ik ook gelezen. Je moet bij inschrijven ook je mobiele nummer geven waarop ze een code sturen. En ik denk dat er nog wel meer sms'jes volgen.
En dat staat me dus gigantisch tegen: vooral omdat je tegenwoordig al doodgegooid wordt met spam. Straks ook op m'n telefoon? (als het van hun komt, danwel van een partij die de gegevens gekocht heeft)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 16:09
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn hier even een packetsniffer op los te laten? ben eigenlijk wel benieuwd wat er achter dat IM4U verhaal zit, benieuwd of ze Jabber/XMPP gebruiken of niet. Gezien het bovenstaande niet echt veel zin me te registreren :) Enige voordeel tov Jabber is dat je er ook (betrouwbaar?) mee kan SMS-en. Er zijn overigens gewoon SMS transports voor Jabber, zelf nog niet naar gekeken, doe zelf bijzonder weinig met SMS.

Bij voorbaat dank!

• bartvb
Heb zelf eens wat zitten sniffen en het lijkt er op dat er een beveiligde verbinding opgezet wordt:

code:
1
2
<?xml version='1.0' ?><JinnyIM><connect_info><secure/></connect_info>
<JinnyIM><connect_info><secure/><ip>213.218.71.28</ip><port>7553</port></connect_info></JinnyIM>

Eerste regel kwam van mijn machine af, tweede regel is van de server.

JinnyIM is van:

http://www.acotel.com/html/products/jinnyim/

IMO doet het hetzelfde als Jabber maar dan met een lelijke client, gegevens die doorverkocht worden en met SMS mogelijkheden.

Ik ga eens kijken of ik een (betaalde maar goedkoop) SMS gateway op zou kunnen zetten. Hmm.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Wat ook een 'feature' is, is het volgende:

Ik zit thuis achter mijn PC en zie op de MSN van mijn vrouw dat ik zelf online was. Het eerste wat ik dacht was "kut, ze hebben mijn paswoord", maar die is eigenlijk onraadbaar. Als ik op mijn naam klikte en wat intypte kreeg ik een of andere vage melding terug dat ik mobile bereikbaar was ofzo. Nu blijkt dat die k*t IM4U messenger mij kunstmatig online houdt zodat mensen mij kunnen sms'sen.

Al met al foute boel dus. Als ik in hun FAQ kijk staat dit item heel vaak genoemd, en wat blijkt: je kunt het uitzetten maar het staat standaard aan.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
En? zijn er inmiddels al meer ervaringen?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

André schreef op 26 december 2003 @ 15:02:
Wat ook een 'feature' is, is het volgende:

Ik zit thuis achter mijn PC en zie op de MSN van mijn vrouw dat ik zelf online was. Het eerste wat ik dacht was "kut, ze hebben mijn paswoord", maar die is eigenlijk onraadbaar. Als ik op mijn naam klikte en wat intypte kreeg ik een of andere vage melding terug dat ik mobile bereikbaar was ofzo. Nu blijkt dat die k*t IM4U messenger mij kunstmatig online houdt zodat mensen mij kunnen sms'sen.

Al met al foute boel dus. Als ik in hun FAQ kijk staat dit item heel vaak genoemd, en wat blijkt: je kunt het uitzetten maar het staat standaard aan.
Er vanuit gaande dat jij die SMSjes moet betalen?
Hoe zit dat eigenlijk met die SMS feature? Ben ik dan wel weer benieuwd naar..

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zoek natuurlijk weer niet... *sugt*
Hier ff op een rijtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.im4u.com/gfx_content/user_gfx/tarieven/IM4U%20tarieven%20versie%201.1.JPG

en voor de credits:
Afbeeldingslocatie: http://www.im4u.com/gfx_content/user_gfx/tarieven/SMS%20bundels%20kopen%20versie%201.1.JPG

Dat is dus per credit: € 0,0115
En dus per bericht (a 12 credits): € 0,138

• bartvb
Die 'User is on mobile' 'feature' ben ik ook al tegen gekomen :\ Zal me niets verbazen als ik nu nog steeds online ben op MSN (gebruik MSN al eeuwen niet meer maar wilde ff de MSN transport van IM4U uitproberen). Heb dat verhaal uitgezet maar schijnbaar was ik daarna nog steeds online *zucht*

Binnenkort maar ff Trillian opstarten ofzo *grmbl*

Was sowieso niet van plan IM4U te gebruiken maar weet nu zeker dat het niets voor mij is ;)

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
bartvb schreef op 03 januari 2004 @ 22:48:
Die 'User is on mobile' 'feature' ben ik ook al tegen gekomen :\ Zal me niets verbazen als ik nu nog steeds online ben op MSN (gebruik MSN al eeuwen niet meer maar wilde ff de MSN transport van IM4U uitproberen). Heb dat verhaal uitgezet maar schijnbaar was ik daarna nog steeds online *zucht*

Binnenkort maar ff Trillian opstarten ofzo *grmbl*

Was sowieso niet van plan IM4U te gebruiken maar weet nu zeker dat het niets voor mij is ;)
Ik heb het ook al gedeinstalleerd, het stond me compleet niet aan dat hele programma.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een messenger die net zo werkt als trillian pro + dMSN gecombineerd.

Verwijderd

Dank voor alle (zeer) kritische opmerkingen. Veel van de opmerkingen hebben ons via meerder kanalen bereikt en worden verwerkt in de volgende release.

Het online verschijnen bij MSN wanneer je bij IM4U mobiel ingelogd bent, is bekend en word beschouwd als een ernstige zaak. Dit wordt zo spoedig mogelijk aangepast. We streven ernaar een absoluut eerlijk product op de markt te zetten waarin de belanghebbende betaald en kosten laag, transparant en absoluut duidelijk zijn.

We kunnen daarom garanderen dat onvoorziene kosten voor het ontvangen van SMS berichten op je mobiele telefoon uitgesloten zijn. Je betaalt alleen voor ontvangen van SMS wanneer je dat zèlf hebt ingesteld. Ook van SPAM of misbruik van gegevens voor commerciële doeleinden is daarom absoluut geen sprake. De Algemene Voorwaarden zijn zeer algemeen omdat dit gebruikelijk is in NL voor dergelijk diensten maar zijn geen indicatie voor toekomstige marketingdoeleinden.
Middels onderzoek en het opvangen van signalen van gebruikers is inmiddels duidelijk geworden dat onze informatie voorziening (nog) niet optimaal is. Er wordt gewerkt aan verduidelijking van functionaliteiten, kosten en privacy bescherming. Tot slot wil ik er op wijzen dat we open staan voor commentaar en dat deze welkom is op Support@IM4U.nl, bij voorbaat hartelijk dank hiervoor :o .

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

De 538 Messenger is gebaseerd op IM4U:

http://www.radio538.nl/538/lifestyle/messenger

LinkedIn WoT Cash Converter

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:52:
Dank voor alle (zeer) kritische opmerkingen. Veel van de opmerkingen hebben ons via meerder kanalen bereikt en worden verwerkt in de volgende release.

Het online verschijnen bij MSN wanneer je bij IM4U mobiel ingelogd bent, is bekend en word beschouwd als een ernstige zaak. Dit wordt zo spoedig mogelijk aangepast. We streven ernaar een absoluut eerlijk product op de markt te zetten waarin de belanghebbende betaald en kosten laag, transparant en absoluut duidelijk zijn.

We kunnen daarom garanderen dat onvoorziene kosten voor het ontvangen van SMS berichten op je mobiele telefoon uitgesloten zijn. Je betaalt alleen voor ontvangen van SMS wanneer je dat zèlf hebt ingesteld. Ook van SPAM of misbruik van gegevens voor commerciële doeleinden is daarom absoluut geen sprake. De Algemene Voorwaarden zijn zeer algemeen omdat dit gebruikelijk is in NL voor dergelijk diensten maar zijn geen indicatie voor toekomstige marketingdoeleinden.
Middels onderzoek en het opvangen van signalen van gebruikers is inmiddels duidelijk geworden dat onze informatie voorziening (nog) niet optimaal is. Er wordt gewerkt aan verduidelijking van functionaliteiten, kosten en privacy bescherming. Tot slot wil ik er op wijzen dat we open staan voor commentaar en dat deze welkom is op Support@IM4U.nl, bij voorbaat hartelijk dank hiervoor :o .
Kijk, nu komen we verder, iemand van IM4U in hoogste eigen persoon. Ik ben blij om te horen dat jullie er serieus mee bezig zijn. :)
Pagina: 1