Toon posts:

[partition magic 8]heel k: verwijderen en de ruimte naar C:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de titel is mischien onduidelijk , maar ik heb een aantal partities gemaaakt en nu wil ik K: verwijderen omdat ik er niets aan heb , en ik wil de 9 GB die dan dus vrij komt toevoegen aan C: ik heb al een aantal manieren geprobeerd maar t lukt niet echt

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/epriester/partition.JPG

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

K verwijderen, de Extended partitie kleiner maken en verschuiven naar achteren, G: naar achteren verschuiven, C: groter maken zou moeten werken

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet echt, iemand anders een id?

• Monski
  • Laatst online: 06-04-2023
Je G moet je ook opschuiven , en heeft dat programma niet een hele mooie help functie?

• Nvidiot
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je kunt het best even in de "balkjes view" werken, waarbij elke partitie een rechthoekje is, dan zie je meteen wat je moet opschuiven en wat niet. Ook zou het fijn zijn als je eventuele foutmeldingen zou posten, daar kunnen we iets meer mee :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kun je K verwijderen en dan vervolgens die ruimte van K aan F toewijzen ????

Zo ja, dan is het mogelijk.
Zo nee, al geprobeerd om de NTFS-schijven te veranderen in FAT32 ???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vergeet het maar.

Als je nou één partitie wilde verschuiven... dan kon je dat nog wel doen.

Nu ga je ook nog vanuit een Extended partition naar een Primary schuiven.

Nu moet je een chinese puzzel oplossen door stuk voor stuk de partities te verschuiven en dan maar hopen dat je data niet een keer dag met het handje zegt.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 18-12-2003 17:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
De schijf ruimte staat op het einde van de schijf, je zult het dus gewoon partitie voor partitie moeten opschuiven, wat nogal nasty is dus. En nee, dat kan je niet omzeilen :)

Verwijderd

Topicstarter
dus het komt er eigenlijk op neer dat als je een partitie maakt je hier eigenlijk niet vanaf komt tenzij je helemaal gaat puzzelen.

heel raar waarom zou je K: niet gewoon bij c kunnen gooien?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden

oplossing:

verwijder k: druk dan in het linkermenu op Redistribute free space en je kan de vrij ruimte aan elke station toewijzen en PM verschuift alles automatisch

• G33rt
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 22:10:
dus het komt er eigenlijk op neer dat als je een partitie maakt je hier eigenlijk niet vanaf komt tenzij je helemaal gaat puzzelen.

heel raar waarom zou je K: niet gewoon bij c kunnen gooien?
Omdat partities fysiek gezien achter elkaar gezet worden, ze staan niet dwars door elkaar zoals files in een filesystem op een partitie dat wel staan
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 22:17:
ik heb het al gevonden

oplossing:

verwijder k: druk dan in het linkermenu op Redistribute free space en je kan de vrij ruimte aan elke station toewijzen en PM verschuift alles automatisch
met die knop heb je gewoon effectief gedaan wat ik al zei - alle partities doorgeschoven :)

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad maar op deze manier is het VEEEEL makkelijker want ik zou geen id hebben hoe je al die partities handmatig zou moeten verschuiven maar het is gelukt.

hier nog ff een prtscrn:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/epriester/after.JPG

Thx voor de info

• G33rt
De partities verschuiven kan je gewoon met resize doen, en dan de 'free space after' 0 maken, en de free space before instellen op wat after was. mocht je ooit 1 partitie willen verschuiven weet je dat voor de volgende keer :)
Pagina: 1