Toon posts:

pcmcia usb2 werkt niet probleempje met winkel nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De pcmcia usb2 werkt dus niet goed in combinatie met de externe harde schijf, snelheden worden niet gehaald, geen idee of met ander apparatuur het wel gaat.

-De harde schijf werkt prima op andere desktops.
-Met de laptop is ook niks mis.
-De winkel zegt dat de pcmcia prima werkt, deze hebben ze getest.
-Op de vraag hoe dit op te lossen en hoe dit komt hebben ze geen antwoord.

Het probleem is dat ik eerst alleen usb1 gebruikte en alles deed het prima, na een maand doos weg etc.
Het probleem kwam pas nadat ik usb2 nodig had.
Nu kunnen ze het begrijpelijk niet terugnemen.

Wat nu te doen?
Zij beweren er is niks mis met het kaartje.
Ik zeg oke het werkt maar compatibiliteit werkt dus schijnbaar niet, dus kapot in mijn ogen.
Op de vraag of ze de boel naar de fabrikant kunnen sturen en zeggen dat het niet voldoet aan de eisen doen ze niet want dan krijg je hetzelfde antwoord als hun test(het werkt dus).

Bij verkoop zou het perfect werken want 1 wereld standaard etc. maar nu proberen ze me af te schepen met het werkt.
Een beetje computer techneut weet toch ook dat 1+1 niet altijd 2 is met computers??

Als iemand advies heeft, ik hoor het graag.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien zit de beperking in de PCMCIA bus van de Laptop? Dat het een snellere zou moeten zijn? Er bestaat PCMCIA I, II en III waarvan de eerste 16 bit is en de laatste twee 32bit geloof ik.

Misschien dat de laptop maar 16bit aan kan en zo minder doorvoer heeft? Geeft het systeem wel aan dat het een USB2.0 apparaat herkent? Drivers in orde?

Ik kan je nog 1 ding vertellen, bij computers is 1+1 niet altijd 2. Was het maar zo'n feest! De term Plug&Play wordt niet voor niks vaak uitgesproken als Plug&Pray.
Het probleem is vaak zoals jij het nu ook ondervindt, de afzonderlijke delen werken prima, maar de specifieke combinatie wil niet. Een fabrikant kan nooit 100% compatibiliteit garanderen, ze kunnen het immers niet met alles testen. Uitgaande van de specificaties zou het dan moeten werken, maar dat wil soms gewoon niet. Als een winkel het dan test en het werkt prima, is het enigszins begrijpelijk dat ze het zonder verpakking en na een maand of wat niet meer terug willen nemen. Het is natuurlijk wel erg vervelend. Ik hoop dat je een oplossing vindt!

[ Voor 53% gewijzigd door BounceMeister op 18-12-2003 17:49 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BounceMeister schreef op 18 december 2003 @ 17:45:
Misschien zit de beperking in de PCMCIA bus van de Laptop? Dat het een snellere zou moeten zijn? Er bestaat PCMCIA I, II en III waarvan de eerste 16 bit is en de laatste twee 32bit geloof ik.

Misschien dat de laptop maar 16bit aan kan en zo minder doorvoer heeft? Geeft het systeem wel aan dat het een USB2.0 apparaat herkent?
Nope pcmcia is officieel 16 bits (vergelijk het met isa)
32 bits heet card-bus , vergelijkbaar met pci

De doorvoer van pcmcia is inderdaad niet genoeg voor usb 2

@TS Wat voor snelheden haal je dan ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Het kaartje past in de laptop, een hp van 6 maanden oud dus geen oud ding.

1 film van 700mb krijg ik snelheden die varieeren dat is helemaal het rare.

Af en toe gaat het handeltje in 2 minuten wat de goede snelheid is althans acceptabel.
Het gaat ook in 16 minuten.
1 keer ging het in 2 uur 8)7

om te vergelijken via usb1 gaat het in 25 minuten , via desktop usb2 30 seconden.

De tijdklok van windows vliegt ook op een neer, het loopt helemaal niet stabiel gewoon, stopt ook regelmatig dan vliegt het ineens weer snel.
Dit gebeurt dus zonder iets te veranderen aan de drivers.
Ik heb alle updates geprobeerd en via xp moet het zonder installatie gewoon werken.

Niemand die mij een oplossing heeft kunnen geven op tweakers of in winkels.

Ik vind niet dat ze me kunnen afschepen met het werkt bij ons wel, dan moet de fabrikant de boel maar vergoeden ofzo toch?
Ik kan toch onmogelijk alle dozen van alles bewaren, en het kaartje werkt prima op usb1 dus kwam er pas laat achter.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vreemd dat ze dan een USB2 kaartje voor PCMCIA maken, als die de doorvoer helemaal niet haalt. De term "Full speed" en "High speed" zijn bij USB2.0 ook al verwarrend. Een product met de aanduiding USB2.0 Full Speed is dus gewoon USB1.0 qua snelhied. Staat er wel High speed op?

Tegenwoordig noemen ze die kaartjes ook PC-Card inderdaad, niet meer PCMCIA, maar het is wel enigszins compatible, en dan krijg je dit soort problemen.

Ik denk niet dat de winkel het terug zal nemen, een gebruikt apparaat zonder verpakking verkoopt slecht.. Misschien kun je de fabrikant aanschrijven?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:38:
Ik kan toch onmogelijk alle dozen van alles bewaren, en het kaartje werkt prima op usb1 dus kwam er pas laat achter.
Misschien had je het doosje beter pas weg kunnen gooien als je erachter was dat het ding 100% werkte. (in jouw configuratie dan)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TS zal wel een cardbus kaartje hebben, maar iedereen noemt dat ook nog
pcmcia , terwijl het dat niet is. pcmcia usb 2.0 adapters zijn er afaik helemaal niet.

Cardbus sloten zijn downwards compatible, dus die kunnen ook pcmcia aan
En om het verhaal compleet te maken: pcmcia type I, II en III slaat op de dikte van
de kaart/ module, I weet ik niet , II is 5 mm dik en III is 9.5 mm dik.
Oudere laptops hadden vaak 2x type II, waar je dan ook 1x type III in kon doen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1