Toon posts:

Port Redirection met een D-Link DSL-604+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 vraagjes over de D-Link DSL 604+ ADSL router en ben behoorlijk in "hoop-mode" dat iemand het weet :9~

1. Bij bepaalde software moet je een connectie maken met een bepaalde poort. Die software is geïnstalleerd op meer dan één computer. Met de default configuratie van de router kan de software geen connectie maken (duh). Als ik de port redirect, kan het natuurlijk wel, maar het probleem is, wanneer ik die poort naar meerdere IP-adressen redirect, krijg ik de error: “the entry is duplicated”.
Hoe kan ik die poort openen voor meerdere IP Addressen..?
2. Hoe kan ik de DHCP service op de router configureren om een specifiek IP addres te koppelen aan een specifiek MAC-addres?

Alvast dank voor eventuele antwoorden 8)

Verwijderd

1) Simpel; niet :) Dan moet je je applicaties op verschillende port(range)s draaien.
2) Over 't algemeen krijgt een MAC-adres gewoon hetzelfde IP-adres uitgedeeld. Dit kan je waarschijnlijk wel vastzetten in de configuratie van 'vaste' DHCP-clients in je router. Als dit niet in de configuratie voorkomt heb je waarschijnlijk pech.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ... ok ... nahja, dan weten we dat ook weer :)

iig thx voor de snelle reactie 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch helaas iets vreemds aan de hand ...

Nadat ik de poorten geredirect heb naar één van de compu's (192.168.0.2 - wireless) kon de andere ook welliswaar ook connectie maken (192.168.0.5 - lan) maar helaas toch om de haverklap disconnect tie weer ...

Komt dat misschien doordat ik de poorten heb geredirect naar de eerste computer?
Weet iemand misschien hoe dit komt??