mp3's synchroniseren op 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Situatie: In de loop der jaren is mijn collectie uitgebreid naar ongeveer 15000 nummers, verspreid over diverse folders en 2 pc's. Nu wil ik mijn ene pc als multimedia-pc gaan gebruken, en daar moeten dus ook alle mp3's op komen te staan.

Pc A heeft op dit moment 13228 nummers, en pc B 14994 nummers. een verschil van 1766.
Nu wil ik deze gaan synchroniseren, echter staan ze op de 2 pc's niet in dezelfde folders, het enige wat ik zeker weet is dat de filename gelijk is.

Is er een tool die op 2 verschillende pc zoekt naar een extensie en de verschillen laat zien, en alleen uitgaat van de filenaam, en niet de lokatie.

De verschillende synchronise-programma's gaan uit van dezelfde dir, en ook total commander kijkt naar de lokatie van het bestand. Het gaat mij echter alleen om de filenaam.

Beide pc's draaien WinXP pro.

Verwijderd

Als naast de bestandsnaam ook de inhoud gelijk is (even lang, gelijke kwaliteit) kun je dan niet gewoon alles in 1 folder gooien en dan "ja op alles" klikken als hij vraagt of hij moet overschrijven?

Verwijderd

Lars schreef op 18 december 2003 @ 16:56:

Nu wil ik deze gaan synchroniseren, echter staan ze op de 2 pc's niet in dezelfde folders, het enige wat ik zeker weet is dat de filename gelijk is.

Is er een tool die op 2 verschillende pc zoekt naar een extensie en de verschillen laat zien, en alleen uitgaat van de filenaam, en niet de lokatie.
gaat niet echt he, of hij moet eerst alles in één folder zetten

hmm telaat, srry

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 17:43 . Reden: verandering ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

DinX

Motormuis

Ik heb dit programma een tijd lang gebruikt om gegevens te backupen.
Maar het is dus ook heel handig om gewoon bepaalde directories te synchroniseren.

http://www.centered.com/products.html

Je kan dus instellen dat directory X op pc A hetzelfde moet bljiven als directory Y op pc B.
Zet je dan een bestand bij op pc A, dan zet hij dit ook over op pc B en omgekeerd

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 18-12-2003 17:47 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

ik gebruik voor dat soort dingen altijd total commander(voorheen win commander of norton commandet)
die kan dir's syncroniseren op inhoud

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Alle oplossingen die ik zie gaan uit van dir's, terwijl ik gewoon pc's wil synchroniseren.

Het proggie moet gewoon op pc A alle mp3's vinden, dit ook doen op pc B en dan aan de hand van de filenaam de verschillen laten zien.

Ook Total commander kijkt naar de dir-naam, hij vindt bijvoorbeeld op pc A c:\documents and settings\administrator\my documents\my music\test.mp3. Die staat op pc b in de dir C:\temp\documents and settings\adminstrator\my documents\my music\test.mp3, en zegt dan dat het verschillende mp3's zijn, omdat het path anders is, terwijl de filenaam gelijk is

Alles kopieeren naar een map is ook niet echt een oplossing. Sommige mp3's staan op hun plek met een bepaalde reden ( verschillende gebruikers bv) en een groot deel van de verzameling staat al keurig in de juiste folders met de playlist en cover, en die wil ik niet graag allemaal opnieuw moeten aanmaken.

En bijna 15000 mp3's kopieeren naar een map gaat niet echt vloeiend, ook niet op een PIV 2.8 met 1 Gb ram en 2 SATA hdd's. Laat staan op een P3 500 met 512 mb op een 5400 toeren hdd, :p

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Vul eens het volgende in op Google: find duplicate MP3 files download

Krijg je allemaal programma's die doen wat jij vraagt. Mag je zelf kijken welke een goede is.

PS: Als je veel bestanden gaat kopieren, scheelt het als je je virusscanner uitzet of vanuit een dosbox kopieert.
Pagina: 1