Toon posts:

Eigen PC niet te zien in Netwerkomg en op Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een 2000 server draaien en een XP client. Als ik naar netwerkomgeving ga zie ik de server wel staan maar m'n eigen pc niet.
Ook als ik dat bij de server doe zie ik de server wel maar de pc niet.

Op het moment dat ik ga zoeken op computernaam dan kom ik er wel bij uit en dan kan ik er ook op. Staat er ergens een instelling verkeerd? Ik heb ondertussen Netbios ge-enabled na wat topics te hebben gelezen hiero.

Iemand bekend met dit probleem?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien moet je eerst even een schijf of map delen voordat je jezelf ziet...

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Controleer of die wel in de goede workgroup zit, of heb je hem aangemeld op je windows 2000 server als zijnde dat je server fungeert als Domein Controller?

Als je de workgroup hetzelfde is als de server, probeer dan inderdaad nog even wat hierboven staat vermeld, maak een share, dat kan bij XP machines wel helpen, vooral bij de eerste keer want dan moet sharen ook nog een soort van 'enabled' worden dacht ik

[ Voor 3% gewijzigd door pbregman op 18-12-2003 17:09 . Reden: typo ]

Specs

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

pbregman schreef op 18 december 2003 @ 17:08:
Controleer of die wel in de goede workgroup zit, of heb je hem aangemeld op je windows 2000 server als zijnde dat je server fungeert als Domein Controller?

Als je de workgroup hetzelfde is als de server, probeer dan inderdaad nog even wat hierboven staat vermeld, maak een share, dat kan bij XP machines wel helpen, vooral bij de eerste keer want dan moet sharen ook nog een soort van 'enabled' worden dacht ik
Sharen moet onder WinXP de eerste keer inderdaad echt enabled worden. Dit doe je o.a. door een keer een share te maken, die op te roepen op je server bijvoorbeeld en daarna zie je normaal gesproken de pc ook als je de share weer weghaalt.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
De werkgroep etc klopt allemaal. Ik had al bestaande shares uit een vorig netwerk. Deze heb ik uitgezet, opnieuw aangezet en benaderd op de windows 2000 server. Dit heeft niet mogen baten, zelfs als ik in het ene venster op de xp machine zat, werd die pc bij netwerkomgeving niet weergegeven in een ander venster.