Thermalte Volcano 11 of Coolermaster Jet7

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met een keuze probleem. Ik bezit nu een Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition (zwart, met oranje 80mm fan, volledig koper, zonder leds). Nu vind ik die nieuwe coolermaster jet7 wel een hele vette cooler. Maar heeft deze aanschaf ook zin? Ik bezit een abit at7 max 2 mobo met een amd athlon 2600+@2337mhz (14x166, fsb333). Ik heb die volcano 11 nu bijna op het snelst draaien en m'n cpu wordt idle nog steeds 51 a 52 graden. Heeft het nu inderdaad zin om over te gaan op die jet 7 of niet.
Trouwens die 51 a 52 graden idle is met een zeer frisse kamertemp. (dus geen verwarming aan, als ik die ook nog aandoe op een beetje een normale temp. dan zal de cpu temp zeker nog stijgen). Kortom, zinvol of links laten liggen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

TheWizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik denk dat je dit echt echt wel kan vinden als je @ de front page search gebruikt. Dan vind je tal van reviews.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

wat dacht je van de nieuwe Thermalright blokken?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Heeft denk ik wel wat zin. Draai met een aero 7+ op een AMD 3000+ (Barton) en deze wordt met 200 rpm idle niet warmer dan 44 graden en stressed 59 graden. Wat ik wel het gelezen (en waarom ik voor de aero 7 ben gegaan en niet voor de jet) is dat de jet 7 minder goed koelt. De fan is wel verbeterd t.o.v. de aero 7 wat een hogere airflow ten gevolge heeft maar de aero heeft een volledig koperen blok waar de jet een koperen basis met alu vinnen heeft. Overigens zijn ze in prijs gelijk (zie Eynstein)

Suc6

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
TheWizzard schreef op 18 december 2003 @ 16:37:
Hoi allemaal,

Ik zit met een keuze probleem. Ik bezit nu een Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition (zwart, met oranje 80mm fan, volledig koper, zonder leds). Nu vind ik die nieuwe coolermaster jet7 wel een hele vette cooler. Maar heeft deze aanschaf ook zin? Ik bezit een abit at7 max 2 mobo met een amd athlon 2600+@2337mhz (14x166, fsb333). Ik heb die volcano 11 nu bijna op het snelst draaien en m'n cpu wordt idle nog steeds 51 a 52 graden. Heeft het nu inderdaad zin om over te gaan op die jet 7 of niet.
Trouwens die 51 a 52 graden idle is met een zeer frisse kamertemp. (dus geen verwarming aan, als ik die ook nog aandoe op een beetje een normale temp. dan zal de cpu temp zeker nog stijgen). Kortom, zinvol of links laten liggen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

TheWizzard
Temps zijn wel hoog wel voltage draai je ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
op 1,975, ik dacht dat hij pas na +/- 1,9v of op 1,950 stabiel draaide

als ik m'n volcano 11 op maximale snelheid laat draaien wordt m'n cpu idle iets van 47 a 48 graden, stressed is dit iets van 55 a 56 graden, alleen maakt die cooler dan zo'n herrie...

vandaar ook dat ik me afvroeg of die coolermaster jet 7 niet beter is. alleen zit ik dan weer; die thermaltake xaser edition volcano 11 die ik nu heb is volledig uit koper vervaardigd, die jet7 heeft een mooier uierlijk en misschien een betere manier van cooling, maar die heeft alleen een dunne onderlaag/plaat van koper, de rest bestaat uit aluminium. Kortom, twijfel, twijfel.
Nu op die max snelheid draait m'n volcano op afgerond 5300 rpm, hij koelt op zich wel goed op 3500 rpm, maar dan wordt m'n cpu weer warmer (en volgens jullie net iets te warm, dus dan ga ik me weer afvragen of dan toch die jet niet om de hoek komt kijken.....

begrijpen jullie het dilemma?

[ Voor 89% gewijzigd door TheWizzard op 18-12-2003 22:10 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
ik heb jet 7 , Het is een goed koelblok , het zitten +- 40 finnen op
Die wel snel warmte los laat , ( ik draai op 2600+ ) en toch word hij niet warmer dan 40 graden Dus ik denk dat het wel een goede keuze is

• gakkethijs
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

ga op zoek naar een slk900 + enermax 92 mm fan. maat van mij 2000 + @ 27 graden idle

[ Voor 3% gewijzigd door gakkethijs op 19-12-2003 15:51 ]

• gakkethijs
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

shit moetst edit knop hebben sry :(

[ Voor 85% gewijzigd door gakkethijs op 19-12-2003 15:50 ]

Verwijderd

Hoi,

Is wel heel erg warm inderdaad.
Welk koelpasta gebruik jij dan?

Als de bodem van je koelblok glad is is het verstandiger om normale koelpasta te gebruiken ipv van die Silver compounds zoals die arctic zilver, want mijn Aero 7 heb ik glad geschuurd en met arctic silver werd de temp ongeloofelijk hoog idle 52!!
maar met normale koelpasta, van die witte spul dus, is de temp idle 46 op 2400Mhz = 11.5 x 210 @ 1.95 volt en max 62 graden prime95 stress voor 6 uren!

Anders wil ik wel die cooler van mij tegen dat van jou ruilen hoor.

l8r...

FW

Verwijderd

dan heb je toch echt iets verkeerd gedan hoor, want artic silver hoort echt wel beter de watmte te geleiden dan normale meegeleverde koelpasta. dus ook de temps horen dan lager te zijn.
Als je altijd maar een klein beetje koelpasta gebruikt en niet te veel.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

gakkethijs schreef op 19 december 2003 @ 15:49:
ga op zoek naar een slk900 + enermax 92 mm fan. maat van mij 2000 + @ 27 graden idle
Op standaard speeds en een kamertemperatuur van 15 graden zeker.
Man, met zo'n heatsink ben je gewoon verplicht om te overclocken ;)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1