voeding te zwak ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 11:28
Hallo,

ik heb last van freezes in XP.
ik heb net wel een nieuwe harddisk bijgestoken...ik zit nu met 4 harddisks, writer, DVD-rom, Pentium 4 @ 2.8 - 1 gig ram, geforce.
de voeding is er een van Chieftec 340 watt.

alvast bedankt.

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Je voeding lijkt me inderdaad wel aan de krappe kant, maar tis erg eenvoudig om dat maar zomaar te constateren.

Heb je wel gekeken of je RAM goed is en je HDD's, diagnostics testen uitgevoerd e.d.?

Verder als je uit wilt zoeken of je voeding te zwak is: http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/

Specs

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In ieder geval niet ruim.

Maar check je voltages eens, zou ik zeggen.

Verder maakt het uit welke Geforce. (er zit nog al verschil tussen het verbruik van een 2mx200 en een FX5950 bijvoorbeeld)

{signature}

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Vindt het op zich nog wel meevallen. Kijk maar naar mijn specs. Ik belast die voeding nog veel harder, maar hij kan nog veel meer leveren. Gebruik max maar 220 W. Gekeken met een vermogenmeter. Het nadeel is dat je misschien enkel Bv. de 12V lijn te veel belast

>Systeemspecs<

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je voeding niet helemaal lekker is (bv door kapotte condensatoren) dan kan hij ook dit soort verschijnselen geven.

De makkelijkste methode is gewoon testen of hij geen problemen geeft als er een aantal dingen niet aangesloten zijn. :)

Senile! Senile Oekaki

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je waarden binnen 5% afwijking blijven dan is er niet zo veel aan de hand. Ligt er ook wel aan wanneer die freezes optreden, random dan kan het ook iets anders zijn.
Bij vollast (3D applicaties e.d.) dan is het goed mogelijk dat het je voeding is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou kunnen. Maar dat kun je zelf ook uitpluizen met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via de PMG FAQ en het PMG Beleid had kunnen vinden. In ieder geval voldoet de startpost niet aan het beleid, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.