[Wifi] Building-2-building en hoogspanningsmasten

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik was van plan om een wifi verbinding aan te leggen met een andere huis die 2050 meter verderop, dit omdat ADSL daar wel verkrijgbaar is en hier niet (om technische redenen niet mogelijk).
Nu wil ik een building-2-building pakket bestellen met een bereik van 6km, maar nu dacht ik er opeens aan dat er hoogspanningsmasten in de buurt staan waar de straling dus doorheen moet. Zal dit gaan lukken, of zal er teveel storing zijn?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

moet lukken, gewoon een paar goeie richtantennes bouwen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vraag niet goed geld terug garantie.

Dit soort dingen zijn moelijk te gokken, moet je gewoon proberen.

En idd hebben die masten weinig met 2.4 GHz signaal an sich te maken, het zijn alleen wel grote metalen obstakels...

[ Voor 37% gewijzigd door Voutloos op 18-12-2003 16:10 ]

{signature}

Verwijderd

Hoogspanningsmast :? Je bedoelt de hoogspanningsleidingen die door heel Nederland lopen? Die moeten er niets mee te maken hebben in principe.

Verwijderd

Heb je misschien een link naar zo'n pakket

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Die moeten er niets mee te maken hebben in principe.
Ze hebben wel een aardig veld rond de kabels liggen, maar zo hoog zal je huis wel niet zijn.

Hier een link, maar die had je ook wel zelf met Google kunnen vinden :)

http://www.wifishop.nl/

Ik geloof dat je met een groot conservenblik ook wel een heel eind extra kon komen, maar daarvoor moet je maar even Googlen of de GoT search gebruiken.

Senile! Senile Oekaki

• Xof
http://www.wifishop.nl/nl/dept_27.html
De bundels die ik bedoel..

Nouja met de masten bedoel ik idd natuurlijk die kabels die daar langs lopen.. de mast zelf zit niet in de weg, alleen leveren die kabels niet verschrikkelijk veel storing?

edit:
Hier een link, maar die had je ook wel zelf met Google kunnen vinden :)

http://www.wifishop.nl/
Ik had ze al een mail gestuurd eergisteren, maar nog geen antwoord op dus ik denk dat ze het zo ook niet weten..

Proberen is btw beetje een probleem wat ADSL moet namelijk dan ook nog aangevraagd worden :)

[ Voor 41% gewijzigd door Xof op 18-12-2003 16:24 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik denk dat je dit topic ook eens moet posten op www.wirelessnederland.nl
daar zitten veel lui met veel kennis van WiFi.
ze maken vaak ook zelf antennes enzow.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

is ZEKER geen probleem.... heb zelfde situatie hier.... 1,5 kilometer verderop dat wel.... werkt dit setje in ieder geval perfect en we stralen ook recht onder zo'n electriciteitsmast door

• Xof
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 17:28:
is ZEKER geen probleem.... heb zelfde situatie hier.... 1,5 kilometer verderop dat wel.... werkt dit setje in ieder geval perfect en we stralen ook recht onder zo'n electriciteitsmast door
ok thanks dat wou ik weten, iemand met ervaring :D

Ik zal daar (www.wirelessnederland.nl) nog even een post maken of ik geen verlies krijg met bepaalde dingen :)
Pagina: 1