Toon posts:

Dreamweaver MX probleempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb met photoshop een site gemaakt en nu in dreamweaver gegooit om er zo wat layertjes overheen te gooien...

maar als ik nu een plaatje in een layer gooi en precies zoals aan de rechterkant aangegeven de layer recht boven de border plaats dan komt ie als ik op F12 druk in de preview een stukkie te hoog en teveel naar rechts te staan..

dus ik moet de layer iets naar onder en naar links doen om het goed te krijgen..

waardoor komt dit ? en kan ik dat oplossen ?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.de_boer/design.JPG

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Aha, iemand die veel vraagt.. weinig helpt op een forum. Daar hou ik van.

Kijk eens in de broncode of je geen vage spaties etc in je div hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik denk dat je hele manier van website bouwen volledig verkeerd aanpakt. Een ontwerp maken in fotosoep en dan 'overplakken' met layers is niet de juiste manier.
Ontwerpen voor internet is gekoppeld aan enige kennis van html.

Dus.... ontwerpen met html, tabel(?), div(?), css(?) in gedachten....

probeer fireworks eens uit, die kan je goed uit de brand helpen denk ik....

[ Voor 14% gewijzigd door Folkert op 18-12-2003 15:55 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

WYSIWYG betekent niet dat je direkt in de browser krijgt wat je ziet in de preview van dreamweaver (daarom is het beter die term niet te gebruiken)

zo'n visual editor als dreamweaver maakt het je mogelijk om direkt in een visueel gelijkwaardige interface te werken, hierdoor kan je makkelijk stukken inhoud in je pagina slepen, maar wat je uiteindelijk maakt is HTML, en zaken als positionering worden geregeld door de exacte waardes die je invult.

zorg dat de waardes voor positionering in werkelijk kloppen (richt je meer op de inhoud van het properties venster, wat betreft exacte positionering dan wat je nu werkelijk te zien krijgt)

beter is het nog om dit gewoon via een (externe) stylesheet mbv CSS te regelen, en dus juist hiervoor wel in de code te duiken (dreamweaver heeft ook een prima interface om gelijktijdig in de visuele preview-interface te werken, alswel in de source zelf)

verder heeft het zin je ook wat te verdiepen in het concept achter webdesign en optimalisatie van bestandformaten en grafische code, wat je nu doet is positief hobbyisme, maar het is ver verwijderd van serieus webdesign.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Komt omdat je layer niet goed gepositioneerd is. Dreamweaver zet altijd zo'n leuk tekentje op de eerste regel van je pagina, waardoor alles verschuift.
Kun je uitzetten door view > visual aids > hide all (ctrl-shift-i)

Maar de manier waarop je de site in elkaar zet is niet echt je van het...

[ Voor 18% gewijzigd door RèLF op 18-12-2003 16:00 ]

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Idd wat Folkert en Rm-rf zeggen. Je kan in fotoshop geen website maken, je kan er wel achtergronden, buttons enz mee maken maar deze staan allemaal los van elkaar, het is niet 1 geheel. :) ik zou er eerst een background van maken en dan losse buttons/plaatjes met tabbles eroverheen zetten. Dan hoef je ook niet met layers te klooien. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 16:08 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
als je photoshop hebt, heb je ook imageready?

daar kun je prima in slicen, werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies ik begrijp ook wel wat jullie bedoelen ... maar ik heb na photoshop imagerdy gebruikt omdat me dat wel makkelijk leek ... en die heb toen in 1x alles gelijk omgezet in tables en shit...

daarom kan ik nu niet meer met tables gaan kloten omdat dat dan alles in de war gooit...

dus maar ik zal eens kijken naar de positionering van die layers enzo... misschien dat dat niet helemaal goed staat..
Pagina: 1