Toon posts:

[WINXP] Herinstalleren, maar wil email-berichten behouden

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de 100.000 ste keer opnieuw XP 'erop' zetten omdat hij niet meer opstart. Ik krijg een zwart scherm waar ik het inlogscherm zou moeten krijgen en heb de hoop opgegeven het te kunnen repareren. Mijn vraag gaat hier echter niet over. Ik heb namelijk enkele emails met belangrijke attachments in mijn Outlook inbox staan die ik absoluut niet mag verliezen. Hoe zorg ik ervoor dat ik deze weer te pakken krijg.

Harde schijf is gepartitioneerd verder weet ik weinig belangrijks te melden.

BVD,
p.s. ik heb al even gezocht maar kon geen antwoord op deze vraag vinden.

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

bonetone

2B Silver Sonic

Vanaf recovery console of andere HD toegang je mailbestanden redden ;)
't is natuurlijk wat ingewikkelder dan ik het hier zeg maar daar komt het in essentie op neer, misschien kun je nu gerichter zoeken. :)

Verwijderd

Wat ik gedaan heb toen k win opnieuw installeerde, als je outlook opend dan kun je bij inbox de eigenschappen bekijken.
Daar staat ook precies de locatie van het bestand inbox. Dat bestand heb k gewoon gekopieerd.
En dan later na de instalatie weer geplakt in de map waar outlook dan zn inbox neer zet.

Verwijderd

ik weet niet hoelang jij al op dat zwarte scherm gewacht hebt, maar ik had hetzelfde probleem. Ik moest minstens 5 minuten wachten en uiteindelijk kwam bij mij toch het inlogscherm dit kwam door een hardwareconflict met mijn geluidskaart ik heb toen nieuwe irq's opgegeven in het bios en nu start hij weer perfect op. ik weet niet of dit ook in jouw geval helpt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 15:36:
Ik krijg een zwart scherm waar ik het inlogscherm zou moeten krijgen en heb de hoop opgegeven het te kunnen repareren. Mijn vraag gaat hier echter niet over.
Das nie de vraag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 18:55 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je partities geformateerd zijn met FAT kan je met een Win98 bootflop er nog bij. De outlook bestanden hebben een .pst extentie. Als je die dan ergens naartoe kopieert (zip drive ofzo) kan je ze veilig stellen. Of je kopieert ze naar een andere partitie die je niet gaat wissen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16

KabalA!

[ No-Life ]

Als je de hd nog kan benaderen staan hier de outlook files:

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{068131E8-B179-4E89-B000-B696E67D9039}\Microsoft\Outlook Express

Al deze files ff backuppen en je hebt heel je inbox nog als je een nieuwe install doet :) (en administrator moet natuurlijk even vervangen worden door de door jouw gebruikte username :))
dit is overigens Win2k maar als ik het goed heb is dat hetzelfde als XP

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KabalA! schreef op 18 december 2003 @ 18:56:
Als je de hd nog kan benaderen staan hier de outlook files:
Dat zijn de outlook express files.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zover. (ook na 1 uur is het scherm nog zwart dus dat was jammergenoeg de oplossing niet, het zou ook onwaarschijnlijk simpel zijn natuurlijk dus die mazzel heb ik niet :P)

Blijft mijn vraag eigenlijk hoe ik die outlook files moet zien. Als ik die *.pst bestanden ergens heenschrijf heb ik dan ook de 'attachments' die bij die berichten horen?

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 21:51:
Blijft mijn vraag eigenlijk hoe ik die outlook files moet zien. Als ik die *.pst bestanden ergens heenschrijf heb ik dan ook de 'attachments' die bij die berichten horen?
Outlook maakt één grote .pst-file aan waarin alles zit, je agenda, mails, notes, contacts, alles. Zet die .pst terug bij een andere Outlook (of importeer hem) en je kunt gewoon verdergaan waar je was. Alleen de accountgegevens van je mail/news en je rules moet je weer opnieuw invoeren.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 21:51:
Jahoor, dat slaat ie gewoon in dat bestand op.

Verwijderd

vergeet ook niet je adressen en je accounts te saven. weet ff zo snel niet waar of hoe maar dat kan wel en bespaart je ook een hoop werk.

Verwijderd

Topicstarter
bleh als ik naar mijn documents and settings map wil, in de herstelconsole, geeft ie 'toegang geweigerd'

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kun je de harde schijf anders niet even in een andere PC hangen om de het .pst bestand (en evt. andere bestanden) veilig te stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, nee ik heb te weinig vertrouwen in mijn vaardigheden om dat te doen. Bovendien zou het betekenen dat als het fout gaat ik niet meer via deze (als in deze waar ik nu op aan het tikken ben) computer om hulp kunnen schreeuwen. Dit alles overigens naast het feit dat mijn vriendin me dan morgenochtend aan het vleesmes zal rijgen omdat ik ook háár computer heb gemold.

Is het dan wellicht een goed idee om op een andere partitie nogmaals winxp te plaatsen en het via die weg te proberen. Als ik mijn searchresultaten goed bekeek is er sprake van een ownership probleem. Dit is windows zelf wel op te lossen, me dunkt. Als dat eenmaal gelukt is kan ik de vermaledijde pst file veilig opbergen en windows twee keer verwijderen en opnieuw erop zetten in de juiste partitie.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 21:36

tweakerbee

dus..?

Hoeft niet. Je kunt via een trial versie van NTFSDOS en eventueel een extra schijf, of USB stick (ja dat werkt met wat moeite onder DOS) de boel backuppen. Het simpelste is natuurlijk een FAT32 partitie waar je je boeltje heen kunt schrijven.

www.sysinternals.com voor de download van ntfsDOS

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

http://www.beginnersweb.nl

Rafe: als je niets nuttigs hebt toe te voegen, zeg dan niets.

[ Voor 67% gewijzigd door Rafe op 19-12-2003 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist ,met NTFSDOS kom ik er inderdaad wel bij. Nu zou ik eigenlijk moeten weten waar de Outlook files staan, want bovenstaande is inderdaad Outlook Express. Ik nam aan dat outlook daar ook wel ergens zou staan, maar dat is op mysterieuze wijze niet het geval.........

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Download knoppix en start het op vanaf CD. dan ben je daarna in staat om je .pst filetje die ergens op je harde schijf staat op te zoeken.

Vervolgens zou je hem kunnen kopieren over het netwerk naar een andere pc of via FTP ofzo ergens neerzetten

Specs

Verwijderd

Topicstarter
voor de volledigheid, mocht er nog eenmaal een noob zoals ik op deze thread stuiten; de vermaledijde outlook.pst file staat op de volgende locatie:

C:Documents and Settings\Administrator(Uw inlognaam)\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Voor mij persoonlijk betekende dat echter dat ik hem nog steeds niet ergens heen kon copiëren, wellicht omdat de andere partities allen NTFS zijn (?) en het bestand veel te groot is voor de oude vertrouwde floppy disk. Ik probeer nog even met de windows CD een Fat partitie te maken om te kijken of dat soelaas biedt, maar heb daar weinig hoop op eigenlijk.

Een linux oplossing lijkt inderdaad het handigst, maar aangezien ik daar al helemaal geen kaas van heb gegeten ga ik (als bovenstaande niet lukt) toch maar IRL iemand aan zijn mouw trekken om mij daarbij te assisteren.

In ieder geval dank voor de hulp tot zover.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 12:14 ]

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 11:47:
voor de volledigheid, mocht er nog eenmaal een noob zoals ik op deze thread stuiten; de vermaledijde outlook.pst file staat op de volgende locatie:

C:Documents and Settings\Administrator(Uw inlognaam)\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Een linux oplossing lijkt inderdaad het handigst, maar aangezien ik daar al helemaal geen kaas van heb gegeten ga ik (als bovenstaande niet lukt) toch maar IRL iemand aan zijn mouw trekken om mij daarbij te assisteren.
Je hebt geen kennis nodig van Linux om met knoppix te kunnen werken, je komt in een volledige desktop terecht. Try it. je weet waar de file nu staat dus dan lukt dat heus wel.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Niet meer nodig, het is op mijn (welliswaar omslachtige) manier ook gelukt. Hiep hoi! Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden voor een volgende keer.

Bedankt voor alle hulp in ieder geval.

Verwijderd

Dag iedereen ,

hier een noob die met hetzelfde probleem zit ...

ik copieerde de outlook.pst file maar heb nog steeds m'n mails niet terug ... :(
weet er soms of ik m'n adresboek ook op dezelfde manier kan terug zetten ?

greetz

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

stekkerke, open maar even een nieuw topic waarin je:

- Je probleem duidelijk en helder omschrifjt met alle relvente informatie (welke Email programma's, welke Windows versies)
- Je duidelijk aangeeft wat je al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen.

Dit topic gaat dicht - dit soort problemen zijn vaak dusdanig specifiek dat het niet veel zin heeft om hier door te gaan in iemand anders topic :) Open gerust een nieuw topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.