Toon posts:

Pc komt niet door de post...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laats heb ik een netwerkkaart in m'n pc gezet. Heb me keurig netjes ontladen voordat ik aan de pc ging werken. Dit ging allemaal prima, windows zag de kaart en het werkte. Daarna heb ik de pc opnieuw opgestart en sinds dien kwam hij niet meer door de power on self test.

Hij piept 1 maal, het diskette station ratelt een keer en hij begint weer opnieuw. Hij piept 1 maal en het diskette station ratelt weer... Zo kan je dus door blijven gaan...

Ik heb een Msi 745 moederbord, met een 1,2 ghz amd duren processor. 256 ddr geheugen en een maxtor 60 gb schijf.

De indicator van van msi geeft aan dat het geheugen kapot is. Dat was niet het geval, maar heb toch ander geheugen getest en in alle sloten geprobeerd. Heb ook al een andere voeding geprobeerd maar ook dat mocht niet helpen. Verder een nieuw diskette station en andere ide kabels. Tevens de bios een keer gereset maar niks mocht baten..

Heb alleen de processor nog niet vervangen, maar wel losgehad en alles netjes schoon en stof vrij gemaakt..

Zou m'n moederbord overleden zijn en kan dat zo maar ??

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Heb je ook geprobeerd zonder de nieuwe netwerkkaart de pc op te starten?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je je netwerkkaart er ondertussen al uitgehaald en dan geprobeerd te booten, zo te zien is dat de enige wijziging die je hebt aangebracht hebt en dat hij het niet meer doet.
Kan ook zijn dat je toch ergens sluiting hebt gemaakt oid en dat het zakie kapot is

edit:
ja hoor, ben weer te laat :z

[ Voor 9% gewijzigd door Turkish op 18-12-2003 15:36 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
wat heb je allemaal al geprobeert?

en welke os?

Modbreak
Dit staat toch al in zijn startpost :?
Verder lijkt het OS me weinig relevant wanneer een PC niet eens door de POST heen komt ..

[ Voor 92% gewijzigd door BalusC op 18-12-2003 16:03 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Ik neem aan dat je de netwerkkaart er idd al uit hebt gehad.

Ik heb ook een MSI gehad met diagnostic leds, die geven soms een foutmelding aan terwijl het eigenlijk de volgende stap in de boot is waar het blijft hangen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd alle andere kaarten uit m'n pc gehaald behalve de video kaart....

• OneUp
  • Laatst online: 30-04 19:28
Misschien voor de zekerheid een andere videokaart proberen, je weet nooit.. Verder zie je nix raars aan je moederbord?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een andere videokaart erin gezet... ook dat hielp niet :(

Verder zie ik geen merkwaardige dingen op het moederbord, zoals opengeknapte condensatoren ofso..

ik zie nog 2 mogelijkheden.. :

moederbord kapot :/
processor kapot :/

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
nog geluid. Piepjes ? dit kan duiden op los geheugen ...

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start de PC eens op zonder geheugen óf videokaart. Een (grotendeels) gezond mobo zou moeten piepen.
De indicator van van msi geeft aan dat het geheugen kapot is. Dat was niet het geval
Het zou ook de CPU L1/L2 cache kunnen zijn. Dit valt ook onder de noemer Geheugen. Je kunt moeilijk verder troubleshooten zonder een ander CPU te lenen. Probeer het eens bij een goedwillend PC-boer :)

[ Voor 60% gewijzigd door BalusC op 18-12-2003 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net dus het geheugen en de videokaart eruit gehaald en de pc aangezet... Hij piept niet, en er gebeurd niks. Op de indicator van MSI verspringt lampje 1 en 2 van rood naar groen om de beurt..

:/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de indicator van MSI verspringt lampje 1 en 2 van rood naar groen om de beurt..
En dat betekent..? (handleiding?) Of staat het er niet in?
Pagina: 1