Toon posts:

Nieuwe versie??? Hercules 3d Prophet 9800 Pro 'Red Edition'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Net men nieuwe videokaart aangekregen, tot men grote verbazing is deze niet de blauwe layout maar rode???

Ook zit er Xiii als spel bij, als ik men niet vergis is dit nog maar net in de winkels dus dit moet een nieuwe batch van videokaart zijn, en HL2 coupon, wat is er aan de hand, deze videokaart van hercules (3d prophet 9800 Pro) moet toch blauw zijn en geleverd met rainbow 6?

heeft iemand hier meer info over?

mvg

Verwijderd

zeker dat je niet de XT hebt? 8)7

Die zijn nl rood en daar krijg je hl2coupon bij. :)

Alleen XIII, dat is me wel een raadsel...

Mss een promotie bij je pcboer of zo? :)

Verwijderd

Topicstarter
nope, het is radeon 9800 pro van hercules

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Hmmm vreemd, kan er op google ook niks over vinden!

Welke cooler zit erop? De ATI reference cooler?

Hercules maakt i.d.d. alleen reclame met de blauwe pcb versie.
Door de HL2 coupon lijkt het er inderdaad op of de kaart nieuwer is. Maar is het een voor of achteruit gang.

Als het de ATI reference cooler voor de XT is is het wel een vooruitgang denk ik!
Ik vindt de cooler die Hercules op de 9800pro heeft zitten niet echt indrukwekkend namelijk. De ATI reference cooler valt over de hele kaart en ook over het memory, is dat bij jou ook zo?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Bij de 9700 pro had men dit ook al.
Blijkbaar maakt men bij hercules dus ook rode kaarten, denk voor de afwisseling ;)

Verwijderd

Topicstarter
de hercules cooler zit erop, die ronde met figuurtje, enige verschil dat ik zie is dat deze rood is, valt wel tegen, had liever blauw gehad, maar dan HL 2 gratis en xiii :)

ik heb ze net gemaild voor wat meer uitleg, als ze reageren laat ik iets weten

vanachter op de kaart staat, made in china en complies with canadian ICES-003, Class B

en nog een drukje van test pass 28

voor de rest alles mooit zoals de blauwe denk ik, koper afgewerkt

de installcd heeft versie V7.94 en een verdacht rood half bolletje vanboven :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 16:10 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
Mijn 9800se AIW heeft anders ook een rode pcb... ik kan me best voorstellen dat ze gewoon allemaal dezelfde kaarten maken, alleen de ene keer een afgekeurde chip erop zetten en de andere keer de goede chip. Dan kunnen ze gewoon dezelfde band gebruiken

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
hl2 + XIII en rood is nog een betere kleur ook :) Wat wil je nog meer...

Verwijderd

ik heb ook een hercules 9800 pro gekocht en kreeg er Vietcong bij :?

Verwijderd

Topicstarter
ik vind die HL2 coupon vreemd, dat is idd enkel bij de XT versie, zit wel een bonnetje bij waar de HL2 serial opstaat

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb hem gisteren ook gekregen hercules 9800 pro, ook de rooie uitvoering, zoals ik kan zien verder gelijk aan de blauwe uitvoering. leuk extra die hl2 couppon, had ik niet op gerekend. Op de achterkant van de doos staat red edition

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Race Eend schreef op 18 december 2003 @ 15:55:
Bij de 9700 pro had men dit ook al.
Blijkbaar maakt men bij hercules dus ook rode kaarten, denk voor de afwisseling ;)
De rode 9700Pro's werden niet door Hercules gemaakt, maar door ATi's hofleverancier Sapphire. Blijkbaar kon Hercules nu ook weer niet genoeg kaarten zelf produceren en heeft ATi ze gewoon wat Built By ATi's toegestuurd, die later door Hercules voorzien zijn van hun eigen coolers en softwarepakketten.

Overigens is het nu vrij normaal dat je bij je nieuwe 9800Pro ook een HL2 coupon krijgt. Dit was in een aantal landen al gewoon, en nu blijkbaar ook in Nederland. Ik geloof dat dit zelfs zo is bij de 9600SE en 9600Pro van verschillende fabrikanten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:38:
ik heb ook een hercules 9800 pro gekocht en kreeg er Vietcong bij :?
Krijg je normaal alleen bij de non-pro B)

Verwijderd

de set klinkt aanlokkelijk zo... wat betaal je voor zon 9800pro? en is het de 128 of 256mb variant?

• Race Eend
CJ schreef op 18 december 2003 @ 21:04:
[...]

De rode 9700Pro's werden niet door Hercules gemaakt, maar door ATi's hofleverancier Sapphire. Blijkbaar kon Hercules nu ook weer niet genoeg kaarten zelf produceren en heeft ATi ze gewoon wat Built By ATi's toegestuurd, die later door Hercules voorzien zijn van hun eigen coolers en softwarepakketten.

Overigens is het nu vrij normaal dat je bij je nieuwe 9800Pro ook een HL2 coupon krijgt. Dit was in een aantal landen al gewoon, en nu blijkbaar ook in Nederland. Ik geloof dat dit zelfs zo is bij de 9600SE en 9600Pro van verschillende fabrikanten.
Wat is dit dan?

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QgAAALoSW1Lf5HtTjvcdxhCto1W!sM5H*G!YstPTQFntvapItdZC6TDiGUjeiw8CAerFKdXHZ64uwwACMjHoAhKFdm!74H!EosLXy3HBoxA/IM000136.gif?dc=4675451868288866496

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QgDdArgS6VHf5HtTjvcdxgenjzasl3fu4UxTsJUtjTlpSpfEISYrdwgfelN2fxPgLn9b4X8ePp!2OIwkkS6LwajdVn4TciGJpZRHpna05sA/IM000134.gif?dc=4675451868277931827

hercules 9700 pro ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Race Eend op 18-12-2003 23:55 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Race Eend schreef op 18 december 2003 @ 23:43:
[...]

Wat is dit dan?

[afbeelding]

[afbeelding]

hercules 9700 pro ;)
Ja, dat snap ik. 8)7 Ik heb 'm namelijk zelf ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/redprophet9700-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/redprophet9700-2.jpg

Waar het me om ging is dat deze NIET door Hercules zelf is gemaakt. Hercules had leveringsproblemen met het blauwe standaard PCB dat ze zelf inhouse maken en gebruiken voor hun Radeon kaarten.

Dus wat doe je dan als je PCB's te kort komt en je weet dat een andere fabrikant ze wel heeft?? Juist, je klopt even bij ze aan... Dus hebben ze even bij ATi aangeklopt, en die heeft ze een badge met rode Radeon PCBs gestuurd. Hercules heeft zelf haar eigen cooler en koelblokken er op gezet. Et voila... de "Red Edition" is geboren.

Dat bedoel ik dus met dat 'de rode 9700Pro's niet door Hercules gemaakt worden'. Dit is waarschijnlijk ook met de 9800Pro "Red Edition" gebeurd. En ja, zelfs op de doos stond dus een extra stickertje "Red Edition" er op geplakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/redprophet9700-3.jpg

Haal het Hercules stickertje op de voorkant er maar eens van af. 90% kans dat er het ATi logo op staat, wat dus het bewijs is dat ze gewoon eigenlijk BBA kaarten zijn gemaakt door Sapphire. :7 Op Radeons die echt door Hercules zelf gemaakt zijn zit er geen stickertje op, maar zit het Hercules logo 'in' het PCB 'gegraveerd'.

Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk ben geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 18-12-2003 23:54 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Geeft alleen Hercules of ook Club3D gratis games mee met betrekkelijk "nieuwe" videokaarten?

• Race Eend
Oke daar heb je idd gelijk ik ;)

Ging me meer om de koeling etc.. pcb klopt idd dat zijn BBA kaarten (verder natuurlijk geen procent minder goed dan die van hercules in mijn ogen..)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Race Eend schreef op 18 december 2003 @ 23:58:
Oke daar heb je idd gelijk ik ;)

Ging me meer om de koeling etc.. pcb klopt idd dat zijn BBA kaarten (verder natuurlijk geen procent minder goed dan die van hercules in mijn ogen..)
Beter zelfs. ;)

Tom's Hardware had ooit eens een test van 5 Radeon9700Pro's, waaronder de Sapphire (dus technisch gezien BBA) en de normale blauwe Hercules. In die test werd ook getest op IQ... De Sapphire won deze test met glans:

http://www.tomshardware.c...04/r9700pro-cards-02.html

Maar de Hercules was weer het beste te overklokken, mede dankzij de cooler en koelblokken. Dus de "Red Edition" combineert het beste van twee werelden. De goede IQ van de Sapphire kaart en de overklokbaarheid van Hercules. Mijne draait zonder problemen op 380 Mhz core en 340 Mhz mem.

Verwijderd

Topicstarter
overclocken was natuurlijk wel goed mogelijk op de blauwe, maar deze, ik begin me zorgen te maken, morgen is testen hoever ik kom.
Je koopt een kaart omdat je denkt dat het bedrijf (hercules) goede naam en kaarten heeft, en kome ze met dit af, is een serieuze domper als je het mij vraagt, als de PCB niet vervaardigt is door hercules zelf dan is voor mij de kaart 'inferieur' aan de blauwe.

Heb ze net even vergeleken met men 'powered by ati' 9800 SE kaart, zitte toch wel fundamentele verschillen op, kaart is groter, componenten zitten anders op de hercules, misschien is het toch niet een standaard kaartje van ATI met herc cooler erop.
Time will tell

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 01:21 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tja, je gevoel zegt misschien dat deze kaart inferieur is aan de 'blauwe', maar technisch gezien is de rode dus superieur, aangezien deze gemaakt is door ATi zelf. Natuurlijk gaat het hier maar om een heel marginaal verschil... maar toch.

De originele ontwerper/designer/fabrikant kan het toch vaak het best, wat ook al is gebleken uit vele tests. ;)

Waarom denk je dat Hercules de 9800XT Classic gewoon rechtstreeks van ATi (cq Sapphire) koopt en ze niet zelf maakt?

Haal de Hercules sticker er eens af van het PCB, tenminste als die er op zit. Eens kijken wat er onder staat... dat verschaft misschien meer duidelijkheid.

[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 19-12-2003 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
sticker erafgehaald, zit niks onder.
ik zie nergens ati staan

inderdaad, niks, gewoon rood :)
nergens Ati of hercules te bespeuren op de kaart behalve dan de sticker.
Kleur is ook dieper rood dan men SE kaart (Ati) dunno of dat helpt :p

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 01:39 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Maar er staat ook geen Hercules op? Wat staat er wel op die sticker er onder? :) Er zit helemaal geen sticker onder?

offtopic:
Ik mis het grote radeon topique :/

[ Voor 31% gewijzigd door Okyah op 19-12-2003 01:33 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Pagina: 1