Toon posts:

radeon9600xt temperatuur weergeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je zien wat de temps van de radeon 9600xt zijn? er zou een temp sensor in moeten zitten maar ik weet niet waar je kan zien hoe heet die word :X En hoeheet zou die ongeveer mogen worden?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Waar haal je vandaan dat er een temp sensor op je videokaart zou moeten zitten?
Want dat is bij 99% van de gevallen namelijk niet zo bij videokaarten. Je zult het dus met een externe thermometer moeten meten. Een videokaarten zou niet veel warmer moeten worden dan zo'n 60/70°C

Je kan het ook op gevoel doen, als je je hand brandt aan de (heatsinks van) je videokaart, dan zit het niet helemaal goed.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
als je overdrive aanzet dan staat er dat een sensor te temp bijhoud zodat je kaart nooit te warm wordt. Daarom denk ik dat je dan toch zelf ook de temp uit zou moeten kunnen lezen, als de drivers dat ook kunnen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Aah, je hebt natuurlijk een XT kaart met overdrive, daar had ik niet aan gedacht :) Maar ik denk dat die beveiliging voor overhitting vooral hardwarematig is en daardoor moeilijk met software af te lezen zal zijn.

The devil is in the details.

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 14:56
Like the recently announced R360 GPU, which powers the Radeon 9800 XT, the RV360 supports GPU core temperature monitoring. Temperature monitoring is necessary for ATI's new OVERDRIVE automatic overclocking software, which will come to the Radeon 9600 XT in the Catalyst 3.9 driver release, slated for November. (The RV360 has all the necessary hardware support for OVERDRIVE to work, but the Cat 3.9s aren't ready yet.) Since OVERDRIVE will initially only offer the 9600 XT overclocked speeds of 513 and 527MHz, old fashioned overclocking may be a route for experienced enthusiasts.
heb ik gelezen in deze review:
http://www.tech-report.com/reviews/2003q4/radeon-9600xt/

zou het zelf ook graag wel willen weten aangezien ik geen temp metertje heb.

PSN - 500px - Flickr