Verkeerde bios geflashed?

Pagina: 1
Acties:

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb een Asus A7N8X-X mobo, en ik heb mijn bios geflashed. Dat ging allemaal goed, maar nu zag ik op de asus site dat er ook een A7V8X-X mobo is. En volgens mij had ik die link gevolgd om de bios te downen.

Kan het zijn dat mijn PC het wel gewoon blijft doen als ik de bios heb geflashed met een bios voor een A7V8X-X? Of merk je dat?

Ik heb de search al gebruikt btw... ;)

En dan had ik nog een vraagje: toen ik mijn bios had geflashed, en ik Windows (XP) opnieuw startte, gaf hij de melding dat hij PCI geheugen en een PCI geheugen controller had gevonden. Hier heb ik echt NOOIT van gehoord en ook de search leverde niets op...

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Het kan zijn dat hij gewoon blijft werken, maar dat je functies mist. Als het nog werkt zou ikzelf gewoon proberen om de goede BIOS er nu op te flashen zodat je zeker weet dat het goed werkt :)

Edit:
De kans is trouwens wel klein dat hij nog werkt, aangezien de V en de N versie aardig verschillend zijn, maar de kans bestaat wel ;)

[ Voor 28% gewijzigd door m33p op 18-12-2003 15:10 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk toch wel de goede erop gezet. :Z

En anders kan Asus Update Utility dat binnen Windows zo voor je uitlezen.

En dat van die nieuwe dingen gevonden is niet erg... komt vaker voor bij gelukte flashes.

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders check je even de BIOS string in de bootscreen? Maargoed, het zal wel de juiste update zijn geweest, anders kon je de BIOS geeneens flashen ("wrong BIOS binary for this motherboard" error) ;)

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Pfew! Dat lucht op... Maarre... dat PCI geheugen, wat is dat??? Ik kon er niets over vinden...

• Voutloos
  • Niet online
Pad schreef op 18 december 2003 @ 15:29:
Pfew! Dat lucht op... Maarre... dat PCI geheugen, wat is dat??? Ik kon er niets over vinden...
Er is niets aan de hand. Klaar.

En als je niet die foutmelding/nieuwe drivermelding op hebt geschreven/beter kan vertellen kunnen we hier niets mee. Zo is het glazenbolwerk.

Mijn gok is: "Found new PCI bridge" en "Found new memory controller" oid. Maar dat is gokken.

Let it be.

{signature}

• GeniuSsense|IA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11-2023
Pad schreef op 18 december 2003 @ 15:29:
ik had hetzelfde vandaag, ben alleen vergeten om welke bios versie het ging, volgens mij 1007 ofzo. want doordat mijn processor terug ging van 2,2 ghz naar 1,3 ghz om één of andere reden (ik moet er nog even naar kijken maar als iemand hier meer van weet, pls say so :)), ben ik maar even terug naar oude bios versie gegaan.

Maar het kan dus idd geen kwaad met die nieuwe hardware berichten

• Voutloos
  • Niet online
GeniuSsense schreef op 18 december 2003 @ 22:53:
want doordat mijn processor terug ging van 2,2 ghz naar 1,3 ghz om één of andere reden (ik moet er nog even naar kijken maar als iemand hier meer van weet, pls say so :))
Stonden je mp en fsb nog goed? Anyway dat is offtopic, maar ik moest het je zeggen. :)

En overigens heeft jouw probleem ook niet met verkeerde mobo type rom flashen te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 18-12-2003 22:57 ]

{signature}

• GeniuSsense|IA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11-2023
Voutloos schreef op 18 december 2003 @ 22:56:
[...]

[sub]Stonden je mp en fsb nog goed? Anyway dat is offtopic, maar ik moest het je zeggen. :)
multiplier bleef op 13, FSB ging ook naar beneden. btw, klopt het dat de FSB altijd de helft is van buspeed, want de buspeed ging dus ook naar beneden

Verwijderd

Je hebt nog gewoon erg mazzel dat je PC sowieso boot.

Gewoon zo snel mogelijk bij iemand de goede bios downen, op bootable flop
gooien met flas utility en dan weer flashen, moet dan hopelijk goedgaan.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:33
Ik dacht altijd dat die asus flash util een seintje gaf als de gebruiker een verkeerde bios wil flashen.. Of doet hij dit alleen als je een 2 MB bios in een 1MB flash-chip wil rammen?
Pagina: 1