Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LPT] maximale lengte draad PC --> LCD

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 13:38
yo,

ik heb dus nu zo'n LCD:
Formaat: 20x4 Afmeting: 98×60×9.5 ( Lengte x Breedte x Hoogte) HD44780 Equivalent LCD Controller/driver Built-In Backlight met ledje Kleur: Blauw (blue mode STN) Temperatuur: tot 70 graden

nu is mijn vraag, wat is de maximale afstand voor de draad van de paralele poort naar mijn LCD toe?? ik wilde eigenlijk in mijn kamer zo'n leuk lcdtje hangen, maar dan moet de kabel 11 meter lang zijn, kan dat zonder problemen?

heb hier al een beetje rondgeneuzd, maar nog geen antwoord gevonden op mijn vraag.

alvast bedankt

Roel

Hoi

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:48
Welkom op GoT roelieboelie!

Je antwoord staat zeker weten in dit topic:
De Parallelle poort FAQ
De maximale kabel lengte van het aansluiten apparaat is 5m
Voor de rest altijd handig om te weten:
Frequently Asked Questions CME
Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)

En de zoek machines:
GoT
Google

Suc6 :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
De maximale kabel lengte van het aansluiten apparaat is 5m
Dat is de maximale lengte die wordt aangeraden. Meestal kan je veel veder gaan maar dat hangt af van storingsbronnen.

Als je zelf timings in kunt stellen dan kan je een heel eind komen.
Eigenlijk is het gewoon een kwestie van proberen.
3 meter was in ieder geval geen probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door -=bas=- op 18-12-2003 15:10 ]

Senile! Senile Oekaki

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 13:38
_bas_ schreef op 18 december 2003 @ 15:09:
[...]

.....Als je zelf timings in kunt stellen dan kan je een heel eind komen.
Eigenlijk is het gewoon een kwestie van proberen.
3 meter was in ieder geval geen probleem.
timings? wat zijn dat?

alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Roel

Hoi

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik gok de regelmaat waarmee data wordt verzonden over de kabel
Met een lagere timing (grotere interval, langere pauze) kunnen bits onderling elkaar minder snel storen
Gok ik..

Verwijderd

Gewoon proberen, je kunt er niks aan kapot maken.
Enige nadeel is dat je 11 meter kabel moet hebben waarvan je er straks mischien achter komt dat 't niet werkt.
Nog een advies, leg deze kabel dan wel zoveel mogelijk appart van andere kabels.
Ik ga er vanuit dat je de voeding over dezelfde kabel doet. Zet dan aan het begin en aan 't einde een elco van 470uF en een condensator van 10nF en dat dus aan beide uiteinden! De grote condensator is om de rimpel op de voedingsspanning op te vangen (die waarschijnlijk zeer minimaal tot nul zal zijn) en de kleine is om storingen die opgepikt worden te minimaliseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 19:23 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 15:10

Guldan

Thee-Nerd

of je moet er een soort signaal versterker tussen zetten.Dan zou je het oneindig kunnen verlengen.Maar ik heb dus helemaal geen id hoe zoiets te maken.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

guldan schreef op 18 december 2003 @ 21:17:
of je moet er een soort signaal versterker tussen zetten.Dan zou je het oneindig kunnen verlengen.Maar ik heb dus helemaal geen id hoe zoiets te maken.
Nope.. dat kan dus ook niet :) Op een signaal treedt namelijk altijd ruis op.. Die ruis die ga je ook versterken en op een gegeven moment is er dus ook geen enkel orginaal signaal meer over.. alleen maar ruis...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Als je gaat versterken voordat de ruis het signaal overheerst gaat dat wel! Je moet dan eerst de ruis uit het signaal filteren voordat je het gaat versterken en opschonen. langleve de digitale techniek:)..
Pagina: 1