Toon posts:

[19/18" TFT]Beste compromis voor games EN films?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb de FAQ even door gelezen, opzoek naar het grote TFT topic maar ik ben er nu dus achtergekomen dat grote topics er nu uit zijn.
Ik hoop dat ik zo geen regels overschrijd, ik weet hoe veel mensen zich irriteren aan “welke [hardware] moet ik kopen??!” topics. Spijt me. :(

Uiteraard heb ik mijn eigen onderzoek gedaan, of althans geprobeerd. Ik heb de evolutie van TFTs sinds het begin niet echt gevold. Echter weet ik nu na enige research wel wat mijn eigen eisen zijn. Dus misschien dat jullie mij een handje kunnen helpen en een aantal suggestie doen?

Ik ben opzoek naar een iets wat grote TFT scherm, 18 a 19”. Kwaliteit is mij erg belangrijk. (dus het liefst een Hatchi, Samsung, LG of een ander topmerk)Verder wil ik het liefst een scherm met een RT van onder de 20ms. Films kijken en games spelen doe ik namelijk graag.

Zelf heb ik een aantal TFTs in gedachte, alleen heb ik totaal geen idee wat ik van deze moet denken. Reviews zeggen mij weinig omdat ik zelf 0.0 ervaring in huis heb.

PS. Mijn budget ligt zo rond de 700 euro.

PS2. zou het wellicht beter zijn als ik een 17” neem met meer kwaliteit ipv een 18? Ik ben zelf een 19” CRT gewend nl.

Heel erg bedank, ik hoop dat mijn topic niet gesloten wordt. 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me verstandig dat je de grote TFT schermen topics en het gamen op TFT schermen topics eens doorleest. Hier staat namelijk heel erg veel info in, waarmee je de reviews beter kunt begrijpen en waarschijnlijk ook wel een keuze kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 18 december 2003 @ 14:58:
Het lijkt me verstandig dat je de grote TFT schermen topics en het gamen op TFT schermen topics eens doorleest. Hier staat namelijk heel erg veel info in, waarmee je de reviews beter kunt begrijpen en waarschijnlijk ook wel een keuze kan maken.
uit de FAQ:
mensen werden op topics van soms wel duizend posts gewezen als ze vragen hadden die iets met het onderwerp te maken hadden, terwijl er behalve je posts per page op 999 te zetten en Ctrl-F te doen geen manier is om in zo'n topic te zoeken. Dat stond zelfs letterlijk in sommige openingsposts, maar is natuurlijk niet de bedoeling, probeer dat maar met een telefoonmodem...
10 topics met ieder 1000 post door lezen gaat dus echt niet met ISDN. ;(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik snap dat 10K posts niet leuk is, maar vaak gaat het ook om de startpost en de links die daar in staan. Dat is best aardig te doen ook met een ISDN lijn en geeft je de info van de meeste dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de start post van de laatste paar doorgelezen, men is zeer te spreken over een aantal 17" schermen. Echter kom ik weinig informatie tegen omtrent 18 en 19" schermen.

de SyncMaster 172 X is opzich wel erg interessant moet ik zeggen... :9

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

m... als je onder de 20 ms responstijd wil kan je beter voor 17 inch gaan. want dan heb je meer keuze. De IIyama ProLite E430 is een goeie tft 16 ms respons tijd.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Topicstarter
Na dit te hebben gelezen valt de 172x vies tegen.

De E431S de opvolger van de e430 neem ik aan?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dit was ook een aardige review waar de mistiek van de responsetijden op brute wijze ontkracht werd. :)
Het geeft wel een zeer goed argument waarom je niet af moet gaan op wat fabrikanten aan gegevens ophoesten. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het anders stellen; wat zijn de meet populaire 17/18 TFTs scherm. Zo kan ik beter een keuze maken. Ik ben best bereid om wat meer geld uit te bestenden aan een goede 17" scherm.

De E431S ziet er erg netjes uit qua specs ed. alleen vind ik hem niet echt stlylish.

Verwijderd

ik zou zeggen ga voor een 172v van samsung, mooi scherm en goed voor spellen geen vertraging of iets dergelijks. tenminste niet bij mij

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09
19" met minder dan 25ms kan je voorlopig vergeten voor een redelijke prijs :)
of je moet ongeveer 1000euro ook nog redelijk vinden, maar dan heb je een Dell 21" met 16ms en 8 echte bits per kleur, kan zijn dat ik foutje maak want weet het niet helemaal zeker

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• pvr
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

Ik heb vanavond 2 TFT-schermpjes aan geschaft.
Helemaal toppie :9 :9~
Ik heb gekozen voor 17" iiyama, de Prolite E431S Zilver :)
Ze kosten 489€ ps bij Mycom, en ze draaien top.

Heb Ultramon geinstalleerd, zodat ik lekker op 2 schermjes kan werken.
Maak morgen wel ff een fotoootje, kan je het uiterlijk ook zien.

Wilde eigenlijk ook een groot TFT, omdat ik hiervoor een 22" iiyama 512 had(heeft nu mijn zoontje), maar ik had het zelfde probleem wat jij heb , had :)
Vond de ms storend bij de grotere schermen, daarom deze keuze ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Terw_Dan schreef op 18 december 2003 @ 14:58:
Niet mee eens.

De grote topics zijn juist gesloten om dit soort opmerkingen (zoals "lees maar het grote TFT topic door") van users voortaan te voorkomen en de kleine topics met specifieke vragen een kans te geven (ook al ben ik het er niet geheel mee eens). Aangezien die topics ook nog eens met hoog tempo verouderen (want gesloten) is het verwijzen naar die oude gesloten topics helemaal beperkt van nut...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik de volgende TFT’s in gedachte:

mijn Nr1,Hercules ProphetView 920 Pro DVI. Deze schijnt erg goed te zijn voor games ed. Alleen minder voor films.
IIyama 431. men is hier erg over te spreken, ik vind zijn uiterlijk alleen wat minder
ViewSonic VP171b, ook een hele fijne TFT qua specs en reviews tot zo ver

Verder heb ik de kans om via m’n werk een DELL 1800FP te krijgen voor 400.- euro

Wat denken jullie daarvan?

edit:

LG schermen, Ik zie dat er een aantal 17" 16RT zijn. welke is hier de beste?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu alleen over de 920 DVI en 431S te twijvelen. kunnen jullie mij wat input geven?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

LG schermen, Ik zie dat er een aantal 17" 16RT zijn. welke is hier de beste?
Geen idee welke de beste is. Ik heb de L1710S en hij bevalt prima, bijna geen ghosting ook (met een TFT heb je altijd ghosting) :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Een aanrader: De Acer AL1931 (19 inch)

Voordelen:
-heel mooi design
-veel soorten kabels en aansluitstukken bijgeleverd
-contrast (300/1) en helderheid (700/1) zijn ruim voldoende
-de meeste mensen (waaronder ik) hebben 0 dode (sub)pixels
-grote kijkhoek (2x170°)
-scherp beeld
-veel instelopties

Nadeel:
-reactietijd van 25 ms, maar ik kan je wel vertellen dat je het in sommige toepassingen/games bijna niet ziet en ik persoonlijk ben er aan gewend.
-prijs (750 euro)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 16:42 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de computerTotaal van de maand Januari worden veel schermpjes getest.

ARME AOW’er

• pvr

pvr

Misschien dat deze foto je helpt kiezen (FF klikken op foto) :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ccb.olffen/kleinplaatje.jpg

En anders kan je altijd ff kijken bij Mycom (in leefende wijze), want die heeft deze schermjes staan voor 489€ :)
Heb ook zitten twijfelen tussen de 920 DVI en 431S, maar de response tijd van de 920 DVI is 20ms, zie hier:

http://www.tftscherm.nl/page_special.asp?id=10612

Ezie hier de 431S:

http://www.tftscherm.nl/page_special.asp?id=10581
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 16:03:
Ik zit nu alleen over de 920 DVI en 431S te twijvelen. kunnen jullie mij wat input geven?

[ Voor 26% gewijzigd door pvr op 19-12-2003 19:18 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• pvr

pvr

:O

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
pvr schreef op 19 december 2003 @ 19:07:
Misschien dat deze foto je helpt kiezen (FF klikken op foto) :
[afbeelding]

* knip *

[...]
offtopic:
Ik heb wat vraagjes over de indeling van je desktop, maar dat hoort niet in dit topic thuis en je mail staat niet in je profiel. Zou je mij willen mailen? Mijn mailadres staat in mijn profiel. Dank :).

[ Voor 50% gewijzigd door Bobje op 21-12-2003 21:29 . Reden: verwijzing naar mijn e-mail toegevoegd. ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik ga hier even een hele grote open deur intrappen hoor...

Maar als het je te doen is om wat je zelf het juiste compromis vindt tussen film- en game kwaliteit zul je gewoon de beeldschermen "live" moeten bekijken.

Je zal duidelijker antwoord krijgen als je een paar winkels binnenloopt om de verschillende schermen in werking te zien dan wanneer je hier afgaat op ervaringen van andere gebruikers.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
JumpStart schreef op 21 december 2003 @ 16:24:
Ik ga hier even een hele grote open deur intrappen hoor...

Maar als het je te doen is om wat je zelf het juiste compromis vindt tussen film- en game kwaliteit zul je gewoon de beeldschermen "live" moeten bekijken.

Je zal duidelijker antwoord krijgen als je een paar winkels binnenloopt om de verschillende schermen in werking te zien dan wanneer je hier afgaat op ervaringen van andere gebruikers.
yup, helemaal mee eens. :)

Ik ben gisteren langs TFTwinkel.nl geweest in Dordrecht en heb daar een aantal TFTs bekekenen.

Uiteindelijk besloten om toch voor de 920 pro DVI te gaan. Ik ben er erg tevreden mee. 0 dead pixels trouwens :Y)

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:47

Wimmel

Hello

JumpStart heeft het al gezegd, ik ga alleen een beetje uitweiden ;)

Ik heb zelf geruime tijd zitten twijfelen tussen 17" vanwege de lage responsetijd en 19" vanwege de grootte. Ik heb bij de lokale Vobis de 19" iiyama E481S een dag mee naar huis kunnen nemen om hem eens op mijn gemak te mogen bekijken. Een week later heb ik hem gekocht. 0 dode pixels :)

Voor mijzelf is 17" gewoonweg het verkeerde compromis, 1280x1024 levert te kleine letters op om ontspannen te blijven kijken. Ik heb ook ontdekt dat in meerdere winkels waar ik 17" heb bekeken het os staat ingesteld op grote fonts, ik ben waarschijnlijk dus niet de enige. De 19" van mij heeft op papier een responsetijd van 25ms, belangrijker is dat films kijken geen problemen oplevert en ook de games die ik speel (voornamelijk racegames) prima te spelen zijn.

Maar het belangrijkste blijft, wat de tests en mede Gotters ook vertellen, maak voor jezelf uit wat voor jou het beste is. En probeer zo'n scherm eens op proef thuis te krijgen.

edit:

Moet toch eens sneller leren typen

[ Voor 5% gewijzigd door Wimmel op 21-12-2003 16:46 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

Wimmel, even een vraagje over de E481 (misschien dat topicstarter dit ook intressant vindt?):
Ik denk er zelf ook over een 481S te kopen en graag zou ik willen weten wat je van het contrast vindt.
Ik heb nu een Samsung Syncmaster 192T staan, maar die vind ik wel erg helder (witte achtergrond doet pijn aan je ogen). Ook krijg ik de zwarte kleur niet goed ingesteld, ook niet wanneer ik helderheid op 0% zet en contrast op 60% (of bv 20%, whatever). Dan nog krijg ik een soort donkergrijs ipv zwart.

Nu geeft Samsung voor dit scherm een contrastratio van 750:1 op en Iiyama voor de E481 maar een contrast-ratio van 400:1. Zou de Iiyama dan wel een fatsoenlijk contrast (en een behoorlijk zwart) kunnen weergeven?
De opgegeven contrast-ratio zegt natuurlijk niet alles, vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw ervaring.

Helaas heb ik deze Iiyama nergens in de buurt kunnen vinden om te testen (lokale computershops, dichtsbijzijnde Mediamarkt, etc hadden geen fatsoenlijke 19" schermen staan :( ).

• Wimmel

Wimmel

Hello

pascal, punt 1, omdat een lcd background verlichting heeft en de kristallen altijd wat licht doorlaten bestaat echt zwart niet bij een lcd. Wat betreft de helderheid, ik heb de 481 nu op de fabriekswaarden staan en vind het prima te bekijken. De 481 heeft ook nog 2 economy modes, waarbij de helderheid verder wordt teruggeschroefd maar ik heb ze nog niet gebruikt.

Aangezien dit mijn eerste lcd is, kan ik niet echt een oordeel vellen over de helderheid tov andere schermen. Ik zou dus echt nog even verder kijken naar een winkel in jouw omgeving die hem wel heeft. Probeer hem wel thuis te krijgen want thuis heb je meestal minder verlichting dan in een winkel, waardoor de helderheid er heel anders uit ziet.

Discogs

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Wimmel,

Wat zijn jou ervaringen t.a.v. ghosting en trailing in spellen?
Ik ben met name wel benieuwd naar bijvoorbeeld NFS Underground en spellen zoals fifa 2004.

En gebruik je de analoge kabel of DVI? En zo ja, zag je echt een verbetering?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Wimmel

Wimmel

Hello

[late reactie modus]

Evil_ivanhoe,

Ik versta onder ghosting een schaduw naast het oorspronkelijke beeld, zoiets als kijken naar de BBC tijdens 'atmosferische' storingen. Hier heb ik absoluut geen last van. Van trailing, imo het 'naijlen' van pixels waardoor onscherpte onstaat, heb ik met de games die ik speel (NFSU, MotoGP2) geen last.
Ik kan me wel voorstellen dat dit met FPS games anders gesteld is. Met de meeste racegames komt alles naar je toe, al zou er trailing optreden zou dit niet zo hinderlijk zijn dan met snelle verplaatsingen om je as o.i.d. Nogmaals, ik heb het niet ervaren maar ben te weinig gamer om hier een waardeoordeel over te geven.

Over DVI/Analoog, ik heb een GF4 met 1xDVI en 1xD-sub. Ik heb ze beide aangesloten op mijn lcd en eens rustig vergeleken. Mijn conclusie.. DVI is beter/scherper. Zowiezo hoef je zelf niets meer in te stellen. En vooral de weergave van tekst wordt net dat beetje mooier.

Voor mij is het iig de ideale monitor en niet onbelangrijk, de weergave van films is geweldig.

[/late reactie modus]

Discogs

Pagina: 1