[WINXP] Automatische hardware detectie uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40
Mja heb dus de search wel gebruikt aangezien me dit een erg bekend probleem leek. Maar die enkele topics over het onderwerp verwezen naar de FAQ waar ik in de index dus helemaal niets over mijn vraag kan vinden.

Hetvolgende vindt zich plaats ;) Ik wil nieuwe Ati Drivers installeren en dus de oude deinstallen, wanneer ik via software de zooi wil verwijderen zegt windows dat ik eerst moet rebooten. Ik doe dit, maar zodra XP opgestart is vind hij automatisch de Ati kaart en gaat weer de drivers installen.

Het maakt niet uit of ik de drivers verwijder uit de windows directory zodat XP geen oude werkende drivers kan vinden.

Ik zou dus graag een manier vinden om er voor te zorgen dat ik na het rebooten zelf de drivers kan installen. Ik heb al wel dingen gehoord om het via de safe mode te doen maar dit werkt alsnog niet aangezien windows nog steeds vraagt om een reboot.

En als de oplossing toch voor m'n neus staat neem ik alle flames op me :p

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

Tja, het zou wel handig zijn als het mogelijk is inderdaad, maar voor zover ik weet is er geen directe optie om dit uit te schakelen. Misschien door wat aanpassingen te maken in de regedit of zo, maar ook dat weet ik niet zeker.

Profile

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo maar een gok: Plug and Play service disablen?

Vraag me af of Windows dat wel zo leuk vindt ...

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Gewoon de inf file van ati opzoeken in je windows directory, deze staan waarschijnlijk in meerdere directories en vervolgens verwijderen of verplaatsen naar een andere directory. (wel buiten de windows directory)

Na een reboot zal hij de ati kaart als het goed is, niet detecteren.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40
Mike Jarod schreef op 18 december 2003 @ 14:52:
Zo maar een gok: Plug and Play service disablen?

Vraag me af of Windows dat wel zo leuk vindt ...
zat ik ook al aan te denken maar had gelezen dat iemand die dit uitprobeerde XP opnieuw kon installen :p

Tis me nu wel gelukt de drivers goed te installen. Starten in safe mode, uninstallen, alle ati files verwijderen zover mogelijk, en dan rebooten ook in safe mode om drivers te installen.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Als je na het verwijderen van je drivers reboot, dan zie je dus met dat ballonnetje dat hij je kaart weer heeft gevonden en wilt gaan installeren... Druk dan op elk ballonnetje dat je ziet op het wel bekende kruisje. Als je dat een paar keer hebt gedaan, dan komt er een schermpie waarin je, je driver kan zoeken op meerdere manieren. Dat schermpje kennen we allemaal. Druk gewoon op Annuleren en start je normale EXE van je ATi driver. Dit moet lukken... Het werkt wel altijd bij mijn nVidia drivers goed. En het is iets van Windows zelf, dus...

Groet & succes,
Peter "Shaggy" van de Beek.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:10
-zoeken op ati*.* en alles weggooien wat je tegenkomt...
-Je kaart installeren als een standaard videokaart, rebooten en dan de ati-drivers installeren.

• _phuturistixxx_
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Ik heb dit probleem dus met een USB poort.

Ik wil deze poort voorzien van een ander stuurprogramma, om er een virtuele com poort van te maken. Dit lukt mij niet omdat XP vind dat het huidige stuurprogramma beter ( nieuwer ) is en ik dus niet mijn eigen stuurprogramma kan installeren. Als ik de USB poort verwijder en vervolgens zoek naar hardware dan gaat de installatie van de drivers automatisch dus daar heb ik ook niets aan.

Het lijkt me toch sterk dat je PnP niet kan disablen zonder XP naar de klote te helpen, het is maar voor even :)

Kan iemand mij vertellen waar ik PnP kan uitzetten binnen XP, kom er niet achter...

Verwijderd

Wat ik altijd doe als ik nieuwe nvidia drivers probeer te installen,
Als dat pop upje komt van nieuwe drivers instaleren gewoon links laten liggen
nieuwe nvidia drivers instaleren rebootje en klaar.
ik denk dat dit toch ook wel kan met ati drivers.
Pagina: 1