Toon posts:

3comkaarten niet gezien door freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
volgende probleem:

ik had twee isa kaarten in mijn freescobak. Het bleek dat hij maar 7 kb/s doorgaf inplaats van de gebruikelijke 350 kb/s (@HOME). ik had nog twee PCI kaarten die ik er toen ingezet heb aangzien het wel eens aan de ISA netwerkkaarten kon liggen. die heb ik er in gezet maar freesco herkende ze niet. Heb in DOS de IRQ gechekt en dat was allemaal correct gegaan.

Ik heb er 3com 3c900-COMBO en een 3com 3c900-TPO ingedaan (beide PCI)
ze werken allebei op dezelfde driver

Ik heb het proggie 3link-id gebruikt en daarin geeft ie aan:
PCI-IRQ disabled
I/O Base FCCO
Slot nummer 11

doe ik 3c90xcfg.exe dan geeft ie een error aan: invalid PCI interrupt level probably hardware incompatibility

kan ik met 1 driver twee kaarten configureren?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is geen oplossing voor je probleem, maar ik kan wel zeggen dat ISA kaartjes probleemloos meer dan 400 kbyte/s kunnen halen. Ik heb twee ISA NICs in een router voor 8 mbit DSL en ik blijf (gelukkig) niet steken op 7 kb/s.

Verwijderd

Het is mogelijk om met 1 driver 2 netwerkkaarten aan te sturen ja.
Controleer eens je /etc/modules.conf of de driver ook goed in de config staat.

Waarom wil je eigelijk de config utility opstarten?
PCI = plug&play hoor ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 17:43 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet in freesco wel instellen dat je er nu (plug en play) pci kaartjes in hebt (irq etc. op 0 zetten, zie manual). Het is niet zoals windows dat ie bij opstarten meteen autodetect en de boel instelt.

Verwijderd

Moet gewoon werken, ik heb ook ooit eens een freesco router met dual pci 3c900 gebouwd en dat waren ook 2 verschillende versies, een a en een b.
Palomar schreef op 18 december 2003 @ 17:51:
Je moet in freesco wel instellen dat je er nu (plug en play) pci kaartjes in hebt (irq etc. op 0 zetten, zie manual). Het is niet zoals windows dat ie bij opstarten meteen autodetect en de boel instelt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik bedoel dat ie in freesco setup ff moet aangeven dat ie nu andere kaartjes erin heeft die plug en play (pci) zijn. Want voor zover ik het kan opmaken stopt ie nu gewoon die pci kaartjes erin en verbaast zich dat het niet werkt (terwijl ie nog ingesteld staat op isa kaartjes met handmatig ingestelde irq's etc.).
Pagina: 1