NAT en C-NAT??

Pagina: 1
Acties:

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
Naar mijn id is NAT echt zwaar ideaal (in mijn netwerkje ten minste :)) en zeker vergeleken met normale proxy-software..

maar wat is er mis met KPN's (C-)NAT dat schijnt allemaal problemen te geven enzo..

is NAT dan toch niet zo de bom als het lijkt?? of heeft dat KPN-verhaal niks met de NAT te maken die ik bedoel ??

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
waarom reageren er altijd zoveel mensen op mijn vragen??

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Op zondag 10 december 2000 01:49 schreef SlaSauS het volgende:
waarom reageren er altijd zoveel mensen op mijn vragen??
Misschien omdat niemand het antwoord weet :?

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 01:59 schreef Tha_LeX het volgende:

[..]
Misschien omdat niemand het antwoord weet :?
Inderdaad :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Misschien ook wel omdat je een serieuze vraag post midden in de nacht :)
Maar hier komt het antwoord, in lekentaal, want ik ken zelf ook niet alle details.

NAT op je server tussen je LAN en je (kabel)modem is ideaal, omdat je je server dan instelt als router. Je hebt dan geen aparte router nodig om internet op je LAN aan te bieden. Het hebben van een server heeft allerlei voordelen, zoals: je kan er meteen een mail-, file-, ftp-, www-server van maken. De meeste routers doen dat niet. Je kan er ook nog gewoon mee werken, al is dat niet erg gebruikelijk omdat een server voornamelijk stabiel moet zijn.

C-NAT bij ADSL van KPN, zoals ik het begrepen heb, is dat je moet inbellen via je provider op het ADSL-netwerk van de KPN. Dit heeft allerlei nadelen, zoals: sommige veelgebruikte poorten staan dicht (ICQ, Napster e.d. gebruiken allemaal andere poorten dan standaard HTTP); je kan niet 24/7 on-line zijn (wordt niet toegestaan geloof ik), en je kan bijzonder goed gevolgd worden omdat dit eigenlijk een soort proxy-systeem is.

Dus NAT bij jou thuis is wat anders dan C-NAT bij ADSL van de KPN. Jij gebruikt NAT in jouw voordeel terwijl KPN C-NAT in jouw nadeel werkt.

Network Address Translation is het inderdaad allebei, maar op een ander niveau, en daar gaat het volgens mij om.

Ik hoop dat ik niet al te veel onzin verteld heb. If so, verbeter me dan aub :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

C-NAT bij ADSL van KPN, zoals ik het begrepen heb, is dat je moet inbellen via je provider op het ADSL-netwerk van de KPN. Dit heeft allerlei nadelen, zoals: sommige veelgebruikte poorten staan dicht (ICQ, Napster e.d. gebruiken allemaal andere poorten dan standaard HTTP); je kan niet 24/7 on-line zijn (wordt niet toegestaan geloof ik), en je kan bijzonder goed gevolgd worden omdat dit eigenlijk een soort proxy-systeem is.
niet echt waar. ICQ en alle andere gekke dingen zijn gewoon mogelijk en 24/7 online zijn is wel degelijk mogelijk..

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Het kan zijn. De info die ik geef over dit onderwerp zijn gebaseerd op postings in Tweakers.net, nou niet echt de meest betrouwbare nieuwsbron. Met alle respect hoor, maar er zijn om de haverklap rectificaties en het nieuws komt vaak niet uit eerste hand. Hoor en wederhoor is ook een onbekend principe bij T.net.

Daar staat natuurlijk tegenover dat T.net geen nieuwssite is maar een discussiesite, dus hebben de redacteuren geen morele journalistieke verplichtingen..

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

met C-NAT werkt IP-SEC niet en kan je niet netmeeting doen en dat soort vuilnis.
daarom gooien ze het er uit.
(8>

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ah. Wat is IP-SEC?

Bloed, zweet & koffie

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23
Op zondag 10 december 2000 20:55 schreef Vilenin het volgende:
Ah. Wat is IP-SEC?
IP-Security

Wordt gebruikt bij VPNs (ja dat M$ VPN ding niet)
Pagina: 1