[Acces]Invoermasker vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Ey,

Kheb al gezocht, maar kon et niet vinden, ook de help van acces maakt het niet veel duidelijker.

Ik heb nu een invoermasker in acces:

>?<???????????????????????????????

Kortom, de eerste letter wordt een hoofdletter. Maar nu wil ik er eigenlijk inzetten dat na een spatie ook een hoofdletter gedaan moet worden, ik weet alleen niet of het wel mogelijk is. Ik werk direct in acces en heb nog niet zo veel ervaring met acces (wel met mysql en php, daarin weet ik dat je een reguliere expressie moet gebruiken, maar of dat kan :? )

Bij voorbaat dank.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• RAAR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-08-2024
Zo lijkt me :)

>L<???\ >L<???????????

alleen zit je dan wel vast aan een aantal vaste letters

• Roa
Jah, dat is dus niet de bedoeling. De spatie kan na 4, of na 8 tekens komen. Met php is het dan dus mogelijk om na een spatie een bepaald teken te zetten oid. Zoiets wil ik nu ook, maar ik vrees dat dat niet mogelijk is met acces zelf.

• RAAR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-08-2024
euhm ik denk dat als je het invoermasker zo instelt met al die ? er in dat het dan zeker niet gaat lukken omdat je alles dan al per letter/cijfer instelt mischien dat je het via VB code kan instellen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

kan je beter met wat code doen.
gewoon laten invoeren en daarna met StrConv (geloof ik) de inhoud van het textveld omzetten. Je hebt dan paramters als alleen hoofdletters, alleen eerste letter een hoofdletter, of iedere eerste letter van een nieuw woord een hoofdletter. Die optie het vbProperCase.

Moet je maar even verder op zoeken in de help.

Met invoermaskers kan het in ieder geval niet in access.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Roa
Boss schreef op 19 december 2003 @ 12:42:Met invoermaskers kan het in ieder geval niet in access.
Daar was ik al bang voor. Naja, dan maar niet.

/edit
Hmm...solved...

[ Voor 57% gewijzigd door Roa op 19-12-2003 13:56 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

hoe dan? Toch met een invoermasker?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1