Toon posts:

MSI KT4V opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik was bezig met een internet pceetje met de volgende onderdelen:

KSI KT4V (kt400) plank
AMD Athlon MP 1600+
512 DDR400 MDT
Asus CDRW
Geforce 4 mx 440
300w voeding
Artic thermal control koeler
Maxtor 80 gig 2mb ide

Als ik de computer aandruk dan zie ik mijn cpu fan spinnen en dan stopt het met spinnen. Tegelijker tijd zie ik dat mijn monitorled op groen springt om een signaal te ontvangen, maar daar blijft het bij.

Vervolgens hoor ik een tik net zoals je zeg maar hoor als je de computer uitschakelt (voeding stopt met zn werk) en dan gaat mijn sirene van het mobo loeien.

Ik zie dus geen POST of de bios van de videokaart :(

Ik heb het volgende geprobeerd:
cmos batterij eruit
jumper van batterij verzetten
IDE kabels ontkoppelen
CPU koeler ontkoppelen van het mobo
ander geheugen (256 ddr samsung)

het mocht helaas niet baten.. iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

kan je voeding zijn
en anders je mobo of processor
maar processor lijkt me niet zo logisch omdat als die niet werkt je cooler wel blijft draaien

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry voeding had ik ook geprobeerd..

dus dan zal het mobo of cpu zijn... ben dan bang dat het het mobo is.. maar wat ik niet snap is waarom het alarm afgaat ...

Verwijderd

ja aan de andere kant vaak gaat het mobo pas piepen als de CPU gaar is. genoeg/teveel koelpasta gebruikt??

Verwijderd

Heeft jou moederbord niet zo iets als Dr. LED. Mijn MSI K7tpro heeft er wel een. Daarop kun je zien wat voor fout het is.

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde (denk ik) probleem gehad.. ook met een KT4V. Toen was het gewoon een kwestie van de processor en het koelblok.. Het koelblok zat namelijk niet helemaal 100% goed op de processor... Ik kon eerst gewoon wel werken totdat op een gegeven moment (na paar min werken) alles uitknalde en het alarm afging! Niks werkte meer... moest eerst de power eruit halen...even wachten en dan kon ik m pas weer aanzetten... Vervolgens kreeg ik ook steeds een alarm.. Bij mij was het dus een kwestie van warmte...daardoor ging het alarm af. Nadat ik het koelblok goed op de processor had gezet werkte alles weer als een trein.. Misschien is het voor jou ook zaak om even je koeling te bekijken.....de onderrand van je koelblok moet dus TEGEN dat richeltje op je socket liggen he...(niet erop dus..) m.a.w... je koeling moet echt echt goed vast zitten..als je je koeling kan bewegen (wat ik dus in eerste instantie kon) is het zeker niet goed!.. Nog even ter (waarschijnlijk overbodige) informatie....het ging hier in mijn geval om een NIEUWE geassebleerde pc.... :Y)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Ondersteunt je moederbord wel een Athlon MP?

Verwijderd

Meastro1983 schreef op 18 december 2003 @ 15:01:
Ik heb hetzelfde (denk ik) probleem gehad.. ook met een KT4V. Toen was het gewoon een kwestie van de processor en het koelblok.. Het koelblok zat namelijk niet helemaal 100% goed op de processor... Ik kon eerst gewoon wel werken totdat op een gegeven moment (na paar min werken) alles uitknalde en het alarm afging! Niks werkte meer... moest eerst de power eruit halen...even wachten en dan kon ik m pas weer aanzetten... Vervolgens kreeg ik ook steeds een alarm.. Bij mij was het dus een kwestie van warmte...daardoor ging het alarm af. Nadat ik het koelblok goed op de processor had gezet werkte alles weer als een trein.. Misschien is het voor jou ook zaak om even je koeling te bekijken.....de onderrand van je koelblok moet dus TEGEN dat richeltje op je socket liggen he...(niet erop dus..) m.a.w... je koeling moet echt echt goed vast zitten..als je je koeling kan bewegen (wat ik dus in eerste instantie kon) is het zeker niet goed!.. Nog even ter (waarschijnlijk overbodige) informatie....het ging hier in mijn geval om een NIEUWE geassebleerde pc.... :Y)
heb ik ook gehad, mijn cooler zat een halve slag gedraaid waardoor de verhoging die aan de onderkant van je koelblok zit op de rand van de processor'houder'aan zat waardoor hij niet goed aansloot en dus raar ging lopen doen. (lekkere zin he:D)
Pagina: 1