[Access 2000] Rapport van query en tabel

Pagina: 1
Acties:

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11
Hoi,

ik heb het volgende probleem:

In mijn database heb ik een tabel met brongegevens. Op deze tabel heb ik een query gebaseerd, waarvan ik weer een rapport maak.

So far, so good. Dit werkt allemaal keurig, maar het probleem is dat ik in dit rapport wat waarden uit de tabel wil hebben.

Dit is de code van de query:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT Gegevens.Product, DatePart("ww",[Datum]) AS Weeknummer, 
Gegevens.Klant, Sum(Gegevens.AantalKG) AS [Som Van AantalKG], 
Gegevens.BerekendeKiloPrijs AS [Gem Van BerekendeKiloPrijs],
 [BerekendeKiloPrijs]*[Gegevens]![AantalKG] AS Totaalprijs,
 Gegevens.Datum, tblDatum.BeginDatum, tblDatum.EindDatum 
FROM tblDatum, tblGeselecteerdeProducten INNER JOIN
 (tblGeselecteerdeKlanten INNER JOIN Gegevens ON 
tblGeselecteerdeKlanten.KlantNaam = Gegevens.Klant)
ON tblGeselecteerdeProducten.ProductNaam = Gegevens.Product
GROUP BY Gegevens.Product, DatePart("ww",[Datum]), Gegevens.Klant, 
Gegevens.BerekendeKiloPrijs, [BerekendeKiloPrijs]*
[Gegevens]![AantalKG], Gegevens.Datum, 
tblDatum.BeginDatum, tblDatum.EindDatum
ORDER BY DatePart("ww",[Datum]);

Ik heb dus bijvoorbeeld een gemiddelde van een klant, wat ik wil afwegen tegen het gemiddelde van alle klanten (dus niet alleen de geselecteerde klanten, maar van alle klanten die in de tabel staan)

Op deze manier moet je dus het gemiddelde van een klant tegen het gemiddelde van de rest kunnen zetten.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Als ik namelijk mijn rapport wil baseren op de query en de tabel dan krijg ik een foutmelding over het niet kunnen leggen van de koppeling. Dit klopt uiteraard, omdat de brontabel voor de query dezelfde is als de tabel die voor het rapport gebruikt moet worden.

Ik kan, naar mijn weten, niet alle gegevens uit de query halen omdat deze bijvoorbeeld inperkt op datum en een aantal klanten selecteert.

Wie kan me hierbij helpen?

edit: vanwege layoutverneuking

[ Voor 5% gewijzigd door Sherlock op 18-12-2003 13:37 . Reden: Hmm, in preview geen layoutverneuking, nu wel?? ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Je zou nog een query kunnen maken op basis van de tabel waarin je de gemiddeldes bereken voor alle klanten samen.

En dan weer een query die het resultaat van beide queries combineert, op basis van ProductID en WeekNr gok ik zo.

En op basis van die query moet je dan het rapport maken.