SETI krijgt hulp van SUN

Pagina: 1
Acties:

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
SETI@Home Expanding Goals With Sun's Help

Posted by simoniker on Thursday December 18, @07:21AM
from the company-not-large-flaming-object dept.
GabeK writes "The Register is reporting that the SETI@home project is going to be expanding the scope of their project with the help of Sun. Sun is donating a fleet of servers to the SETI@home project for use in its new BOINC (Berkeley Open Infrastructure for Network Computing) project. This project will use Sun's new JXTA peer-to-peer protocol for distributed computing, and will add other functions to the project other than looking for little green men. Users will now be able to dedicate slices of their idle time to projects other than SETI, like cancer research and climate mapping." We previously mentioned early word of BOINC a couple of months back.
Bron : slashdot

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Cool :) Goed dat een bedrijf als SUN zo Distributed Computing steunt vind ik.

Alleen het is dus eigenlijk "Boinc krijgt hulp van SUN" ;)

Verwijderd

Komt SUN dan ook in de stats of is dat niet de bedoeling (zo kan ik ook een project domineren)

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Falcon10

Hit it i would !

denk dat die servers enkel dienen om bv de WU's op te hosten enz, of voor de verwerking ervan bij SETI zelf ( dataserver etc ).

Kunnen maybe aan SUn eens vragen of ze DPC niet willen sponseren met servers om unitjes te cunshen :)

-| Hit it i would ! |-

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:26:
Komt SUN dan ook in de stats of is dat niet de bedoeling (zo kan ik ook een project domineren)
Misschien komt er een aangepaste stats lijst.
Is bij Folding@Home ook gedaan toen Google dit project ging steunen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De servers van Seti@Home draaien al tijden op SUN machines. Een jaar of zo geleden is er een grote verhuizing gedaan samen met uitbreidingen van het serverpark (remember: slecht WU's kunnen downloaden)
Er zijn toen ook foto's gemaakt van alle apparatuur die ze hadden. Volgens mij uitsluitend SUNs, voornamelijk Enterprise 4500's.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:26:
Valt mee je hebt behoorlijk wat sun systemen nodig om echt in de top te draaien :9

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 11:03:
[...]

Valt mee je hebt behoorlijk wat sun systemen nodig om echt in de top te draaien :9
Ik denk wel dat ze ook wel redelijk wat systemen hebben :P :Y)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mdeen schreef op 19 december 2003 @ 10:36:
De servers van Seti@Home draaien al tijden op SUN machines.
Kijk maar eens op de foto pagina van de Seti@Home site, en dan vooral de 'SETI server closet/room 329 before the big "re-org" (May 15, 2002)'.
En nee, ze worden niet gebruikt om de client op te draaien. Ze draaien een paar databanken, wetenschappelijke programma's en programma's om de tapes uit te lezen en in WU's om te zetten.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1