2 Subnets seamless bridgen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
We hebben hier op de zaak een netwerk van 195.240.x.x. Dit willen we gaan migreren naar een 10.x.x.x netwerk.

Nu kunnen we deze migratie niet binnen een weekend voltooien en willen dus een vrije doorgang maken van netwerk 1 naar netwerk 2. Ik kom vrolijk aanlopen dat je met Windows XP zonder problemen de hele boel aan elkaar kunt knopen.

Ik dus meteen aan de slag, haal een server uit het rek, zet er windows xp op en installeer beide netwerkkaarten zodat ik beide netwerken kan verbinden.

Ik heb daarna beide verbindingen geselecteerd en gekozen voor "Bridge Connections". Daarna is het afgelopen met de pret en kan ik zelfs de bridge computer niet eens meer pingen vanaf de andere computers.

Ik heb alles geprobeerd, de help functie erbij, gezocht op GoT maar ik heb nog geen bevredigende oplossing kunnen vinden.

Wie kan me hierbij helpen?

bij voorbaat dank

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Een updateje.

Ik heb nu de bridge gemaakt en een ping lopen naar netwerk 1 en netwerk 2 (vanaf de bridge).

Als ik nu naar de eigenschappen van de bridge ga en de bridge een IP adres geef in het netwerk 1 segment dan kan ik ook pingen naar netwerk 1 (vanaf de bridge pc) maar niet naar netwerk 2. Andersom precies hetzelfde, maar waarom moet ik die bridge een ip adres geven? hierdoor kan ik toch nooit aan de overkant komen?
Ik heb bij Adapters beide LAN adapters aangevinkt staan.

Ik kom hier niet uit, ben er druk mee bezig maar ik zie het niet meer.
Een pc in netwerk 1 kan netwerk 2 nog niet bereiken en andersom ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 18-12-2003 14:00 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, bridgen is niet iets wat je kunt doen bij verschillende subnets. Jij wilt een router.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Idd das gewoon routen, als je nog ergens een cisco router hebt liggen met 1 ethernet interface is het zo gepiept. dan voeg je zo ff een secundary ip adress aan je interfees toe en klaar is klara.

Met windows kan het inderdaad ook maar moet je idd wel twee netwerk kaarten hebben, 1 voor elk subnet en vervolgens moet je routing en remote access service installeren en configureren