DVD+-R(W)'s van slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb nu een jaar al een DVD-brander (Sony DRU-500A). Ik brand best wel wat DVD's en ik merkte ik dat er vaak fouten optraden als ik ze in de stand-alone dvd-speler werden afgespeeld (dat er gewoon scenes worden overgeslagen). Ik dacht dat dat lag aan de DVD-speler, dat die gewoon nog niet goed met recordables overweg konden.
Maar toen ik een paar disks tegenkwam die niet eens door m'n recorder werden herkend, zonder dat ze ook maar beschreven waren, zo uit de verpakking, begon ik te twijfelen. En toen merkte ik dat sommige beschreven DVD's ook niet meer helemaal leesbaar waren in mijn recorder.
Toen ben ik maar eens DVD's gaan testen. Ik heb CD/DVD Diagnostic gedownload en dan doe ik de complete scan. En nou ziet dat programma icm mijn Sony gemiddeld 45000 fouten per disk, 45% soft errors, 0-10% hard errors en zegt bij minstens de helft dat ze bad zijn. Ik heb er ook 2 cd's mee getest, maar die geven wel normale resultaten (0 fouten, 0% soft errors, 0% hard errors en 185 fouten, 1,82% soft errors, 0% hard errors)
Ik heb nu ook een nieuwe brander (MSI DR4-A) maar die schrijft niet beter. Hij leest wel beter, want als ik daar gebrande discs in lees (ook discs met Sony gebrand) dan geeft ie aanmerkelijk minder fouten. Maar in MSI geschreven discs lezen in Sony, geeft weer veeeeel fouten.
Ik heb altijd That's Write! 4x,That's Write! 2x en Nashua 2x gebruikt. Die gaven ook nog wel eens fouten na het verifiën met Nero. Maar nu om te testen heb ik eens een Verbatim 4x printable gehaald (dat schijnt toch het beste merk te zijn?) en op 1x gebrand. Maar die geeft met CD/DVD Diagnostic ook abnormaal veel errors.

Ik gebruik:
pc 1:
MSI DR4-A 4x dual writer (firmware 230)
WinXP
Nero 6.0.0.28
CD/DVD Diagnostic v2.1.1 build 281 evaluation

pc 2:
Sony DRU-500A 4x dual writer (firmware 2.0g)
WinXP
Nero 6.0.0.28
CD/DVD Diagnostic v2.1.1 build 281 evaluation

Weet iemand of CD/DVD Diagnostic een beetje betrouwbaar is? Ik ben nu erg huiverig om mijn data op te slaan op DVD. Ik heb gebrand op 1x, 2x en 4x maar er is geen significant verschil.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

interesante post, ik heb sinds een paar maanden ook een DVD brander en heb enkel en alleen de merken Fuji, Nashua en TDK gebruikt alles gebrand op 2,4 keer en allemaal DVD+R nooit problemen gehad met kijken op diverse standalones heb zeker 50 films gekopieerd waarvan ik de helft gezien heb en allemaal vlug getest heb

wel heb ik een DVD geleend van iemand van het merk thats write en mn stand alone speler (Cyber home 302) sloeg meteen op tilt

tevens heb ik paar DVD`s gebrand met data Nashua DVD+RW only ding ook prima
ook films ging op Nashua DVD+RW prima paar keer getest 1 keer ging het niet goed verrot beeld maar na format ging het wel goed

(firmware 1.6 veel mee gebrand daarna 1.8 aantal mee gebrand en nu 1.9 nog niets mee gebrand) en mn DVD-ROM speler is van liteon

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er zijn voor die brander meerdere " match more media " firmware updates geweest. Welke firmware heb je er in zitten?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik heb zelf sinds een paar maanden ook een dvd brander.

Ik merk zelf dat de princo's nogal van slechte kwaliteit zijn.
Heb ik bijv een spindel van 10 stuks dan heb ik er ca 3 uitval.

Ik krijg dan als ik een film kijk het blokjes verschijnsel.
kopieer ik deze dvd die deze storing vertoond naar een andere merk dvd r dan is deze meestal nog slechter dan de vorige.

Als het merk dvd r niet compatible zou zijn met mijn standalone dvd speler dan zou de storing na het overbranden naar een andere merk deze storing niet moeten vertonen.
Dit gebeurt dus wel.
Ik moet wel ff vermelden dat de dvd speler van mijn moeder geen problemen heeft met de dvd die bij mij storingen veroorzaakt.
Het is een vrij nieuwe dus ik denk dat de lens oid van betere kwaliteit is dan een speler van 3 jr terug.

Momenteel gebruik ik arita dvd +R 4x. Uitval percentage bij mij 0% (van de 100+)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Het scheelt bij mij ook heel erg op wat voor stand-alone ik ze afspeel :?

Nashua doet het bij mijn ouders wel goed (op een goedkope Philips), maar Traxdata of iets anders goedkoops niet. Terwijl ze het wel doen op mijn standalone (Harman Kardon) vraag me dan toch af waar het grote verschil dan in zit...

Oja, ik brand alles met een HP200i DVD+R fikker i.c.m. Nero 6.0

[ Voor 10% gewijzigd door Turkish op 18-12-2003 14:13 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik ga nu eens een Philips DVD+R branden en helemaal kijken in mijn stand-alone.

Maar weet iemand of er nog andere diagnoseprogramma's zijn?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Ook zeker de brander is een factor in deze om niet te vergeten. Wij verkopen ook veel princo's en alleen de klanten die een sony brander hebben lijken er problemen mee te hebben. (maar ook met traxdata in DVD+R) Het lijkt er gewoon op dat sony hun branders gaat laten floppen op firmware updates, want daarmee staat of valt een dvd brander momenteel. Met MSI heb ik (nog) geen ervaring qua dvd-branders, over hun moederborden zal ik me niet uitlaten..... :X

Verwijderd

Ik heb een NEC 1300a en tot nu toe heb ik nog met geen één medium moeite gehad, + of - of RW, alles gaat tot nu toe prima...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb zeer goeie ervaring met Maxell DVD +&- RW's van verschillende snelheden.
In 3 branders getest: Sony DRU500, Nec 1300 en LiteOn 811s, slecht 1x iets raars gehad, m'n Hiteker 1300 standalone pakt ze perfect, de Hiteker 1900 van m'n ouders haperde bij 1 disc, ik moet nog ff checken of dit exemplarisch is.

Eerlijk gezegd heb ik geen benchmarks/fouttesten gedraait maar ze werken bij mij gewoon altijd.

Op m'n werk gebruik ik ze ook (voor data), ik kan ze echt aanraden.

[ Voor 26% gewijzigd door Gman op 19-12-2003 15:59 ]

Pagina: 1