Toon posts:

[VMware] Loopback stekker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hier een standalone-machine, met XP als host-besturingsysteem. Hierop draait een VM-ware server, readhat, met Apache, php, enz.

Elke keer als ik die redhat op wil starten (dus de vmware-machine) dan begint ie te zeuren dat de netwerk-kaart niet gebridged is ofzo, m.a.w. ik moet de netwerkkaart van de host-computer óf aansluiten op een switch/hub óf aansluiten met een crosslink naar een andere computer.

Is hier een oplossing voor? VMware moet dus gewoon 'denken' dat de netwerkkaart op de één of andere manier aangesloten is.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
1st: ben hier niet zo bekend mee :)

2nd: had dit probleem ook, oplossing was VMware tools installeren. Je kan trouwens ook bij start>progs>vmware>manage virtual networks kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 18 december 2003 @ 12:55:
2nd: had dit probleem ook, oplossing was VMware tools installeren. Je kan trouwens ook bij start>progs>vmware>manage virtual networks kijken.
Nee, heb die instellingen al bekeken. Komt niet goed. En die VMWARE-tools werken niet. Ik gebruik namelijk een aangepaste versie van RedHat (E-Smith / SME-server, misschien bekend bij jullie). Vandaar... mis er geen stekkertje te koop waardoor de netwerkkaart denkt dat ie verbinding heeft? Dat zou namelijk het makkelijkst zijn.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GoT net even plat :?

Afaik is de NIC binnen VMWare 100% virtueel, dus heb je niks te maken met fysieke spullen. Als het netwerk op je host OS gewoon werkt lijkt me het gewoon in orde, ik denk dat je het toch moet zoeken in een software instelling in VMWare.

Maar zoals ik al zei ben ik hier niet zo bekend mee dus: anybody else?

Verwijderd

Topicstarter
VMWARE bekijkt of de host-NIC een verbinding heeft. Dit is niet het geval op m'n studentenkamer, vandaar dat bij het starten van de VMWARE-machine vmware begint te mekkeren dat de NIC-verbinding niet gebridged kan worden. En das kut.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Werkt allemaal leuk op het netwerk, maar niet als ik offline ben. (sta ook gebridged)
Ook al wil ik alleen maar vanaf de laptop naar de vmware sessie zelf wil werken.
Knap irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 13:27:
Ik heb hetzelfde probleem. Werkt allemaal leuk op het netwerk, maar niet als ik offline ben. (sta ook gebridged)
Ook al wil ik alleen maar vanaf de laptop naar de vmware sessie zelf wil werken.
Knap irritant.
Ja, hetzelfde probleem dus. Ik heb ooit eens iets gelezen over een 'Microsoft Loopback-adapter'. Als je deze nu installeert (bij netwerkeigenschappen), zou het dan beter gaan of moest dit vóórdat VMWARE geinstalleerd werd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 16:19:
[...]

Ja, hetzelfde probleem dus. Ik heb ooit eens iets gelezen over een 'Microsoft Loopback-adapter'. Als je deze nu installeert (bij netwerkeigenschappen), zou het dan beter gaan of moest dit vóórdat VMWARE geinstalleerd werd?
Grappig Virtual PC heeft precies hetzelfde probleem, of eigenlijk nog erger want hij zeurt niet alleen als je geen fysieke netwerk verbinding hebt, maar schakelt gewone de hele virtuele netwerk kaart (virtual switch) keihard uit. Maw netwerken tussen de host en guest of tussen twee guests gaat alleen als de computer verbinding heeft met tenminste 1 extern apparaat (een hub is al voldoende).

Met Windows als host lost de virtuele microsoft netwerk kaart inderdaad dit probleem op te lossen. Het zou best kunnen dat die inderdaad 'Microsoft Loopback-adapter' heet. Connectrix raadde deze indertijd ook aan als workaround voor hun stomme programmeer fouten.

Een loopback stekkertje helpt ook. Dan moet je een stukje TP kabel met aan een kant een stekkertje hebben en aan de andere kant de draadjes met elkaar verbinden (see google voor exact schema).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er is een oplossing voor; ff zoeken; destijds gevonden met Google :)

Hmmm, ik kan hem niet meer vinden..... maar volgens mij kon je in onderstaande bestanden aangeven dat hij zonder dit te controleren door moest gaan...

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth[n]
/etc/sysconfig/networking/devices/ifcfg-eth[n]

[ Voor 66% gewijzigd door Spider.007 op 18-12-2003 20:07 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Installeer op je host OS de MS Loopback adapter:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/loopback.gif

Die is altijd wakker.

PS, een loopback stekkertje maak je door pootje 1 naar 3, en 2 naar 6 te verbinden. Voor de nummering zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.kiu.ad.jp/act/mini/cable-rj45.gif

En in je VMWare sessie moet bij /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ethX het volgende invullen, anders begint RedHat 9 (of Fedora) te mekkeren dat de link down is (check cable errors):

code:
1
2
3
check_link_down() {                                    
   return 1;
}

Zo, en completer kan een post niet zijn, toch?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 20:44 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 20:29:
[...]
En in je VMWare sessie moet bij /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ethX het volgende invullen, anders begint RedHat 9 (of Fedora) te mekkeren dat de link down is (check cable errors):

code:
1
2
3
check_link_down() {                                    
   return 1;
}

Zo, en completer kan een post niet zijn, toch?
Netjes man! Dat laatste stuk had ik dus ook via Google gevonden met de exacte foutmelding; ik kreeg hem echter niet meer te voorschijn :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Spider.007 schreef op 18 december 2003 @ 21:20:
[...]

Netjes man! Dat laatste stuk had ik dus ook via Google gevonden met de exacte foutmelding; ik kreeg hem echter niet meer te voorschijn :D
Is een vervelende idd staat ondertussen mooi in de man http://www.vmware.com/sup...doc/guestos_redhat90.html en in de knowledge base van www.vmware.com

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1