SCSI brander zoek?

Pagina: 1
Acties:

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 15:45
Mijn SCSI brander zit nog wel in de PC, verkenner ziet hem ook, kan er gewoon van lezen etc, maar brander software ziet m niet meer.

Alles losgetrokken, SCSI kaart opnieuw geinstalleerd, daarna brander opnieuw aangesloten, nog steeds no go.

Vorige week heb ik heel even een SCSI scanner aangesloten gehad om uit te proberen. Daarvoor dus ook even de software geinstalleerd en direct weer verwijderd (HP 6100C). Zou hierbij ook wat ander spul per abuis weggegooid zijn of zo? Iemand zoiets wel eens aan de hand gehad?

Heb eigenlijk helemaal geen zin om hele PC opnieuw te moeten gaan installeren eigenlijk.

Systeem: P2/350/64MB/W98, Tekram PCI ultra scsi kaart, Yamaha CRW4416S brandertje, geen overige SCSI devices, scsi id's zitten elkaar niet in de weg. Allerlei brander software geprobeerd: Nero, Easy CD Creator, WinOnCD.

Easy CD Creator zegt bij opstarten: "Exiting program, can not initialize scsi bus!"

WinOnCD: "Error retrieving SCSI/IDE bus information: No SCSI host adapter found".

Nero laat ook alleen maar het virtual device zien, CD recorder kan ik niet meer kiezen.

• Vidra
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Je SCSI kaartje verwijderen, in je device-manager en dan effe opnieuw installeren, dan is het probleem over :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Antonius
Kaartje opnieuw installeren had ik dus al gedaan maar dat was het niet. De HP software heeft waarschijnlijk een stuk van de aspi laag overschreven met een oudere versie en dat verwijderd toen ik de scanner software er weer afgooide. Na lang graven de Adaptec CD weer teruggevonden, alle brander software verwijderd, weer begonnen met installeren met Adaptec en het lijkt nu weer te werken :)

Bedankt voor het meedenken!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 18:01
Het probleem klinkt me bekend in de oren, ik heb een scanjet 5P en had hetzelfde probleem, je kunt bij adaptec een aspi updat downloaden, die installeren en weg zijn de problemen.

• Antonius
Yep, had ik gezien, alleen de ftp van Adaptec lag er gisteren uit dus het downloaden van aspi32.exe lukte niet. Door gewoon alle branderwoftware te verwijderen en opnieuw te installeren heb ik het nu ook voor elkaar gekregen.