Toon posts:

Nieuwe grote netwerk klus

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Haaai beste mede tweakers van me,

Sinds vanmorgen heb ik een grote netwerk klus binnen voor een nieuw college gebouw in Rdam (kan ik goed gebruiken atm ;) )
Op zich is de opdracht zelf niet zo gecompliceerd, maar er zijn zeker wel enkele punten waar ik nog steeds mijn vraagtekens bij hebt..... Ik ben eigenlijk een linux freak, maar in dit geval moet ik dus echt met Windows gaan werken. Ik hoop op wat hulp van echte win2k e.d. kenners.

Ik heb dus die zaken die te maken hebben met de knelpunten voor jullie heel globaal in een word-bestandje gesmeten, zodat je duidelijk kunt zien wat er gevraagd wordt..... http://home.wanadoo.nl/microstop/pakket.v.eisen.doc

Mbt die zaken, de knelpunten waar ik mee zit;

Active Directory, hoe kan ik dan het beste die policy's en groepen verdelen, met welke instellingen?

Beveiliging, hoe kan ik deze het beste inrichten, en hoe? rechten. groepen..

DHCP, heeft iemand hiervoor een algemeen linkje mbt Windows, want normaal werk ik hier alleen dus met Linux mee.

Ik hoop dat vooral de win2k diehards onder ons me kunnen helpen, het lastige namelijk (daar komt mijn nacht werk) is dat ik van dit alles een volledige documentatie moet inleveren.....

Al kan ik al met een bepaald punt geholopen worden....Zou errug tof zijn.

Hendrik Vermeulen

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
ik zou zeggen, lees eens een goed boek. www.comcol.nl
via een forum een OS leren is m.i. niet de juiste methode.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Sorry, maar als je dat niet weet, hoe heb je dan die klus binnen kunnen halen?

Verwijderd

"Haaai beste mede tweakers van me,

Sinds vanmorgen heb ik een grote netwerk klus binnen voor een nieuw college gebouw in Rdam (kan ik goed gebruiken atm )"

Nou ja zeg. moeten we dit voor je oplossen? Snap nie hoe jij deze klus binnen hebt gekregen.

Maar goed, heb even mijn message gewijzigd ik was wel een beetje bot bezig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 12:51 ]

Verwijderd

1 woord: www.google.nl

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien beter als je eerst met een voorstel komt, en dat wij dat dan wel/niet afschieten. T'is natuurlijk niet de bedoeling dat we dit ff voor je gaan doen.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik moet zeggen dat dit ergens een beetje ruikt naar een huiswerkopdracht. Ik heb de eisen even gelezen en ik kan me niet voorstellen dat de opdrachtgever die op zo´n manier opstelt. Tevens kan ik me ook niet indenken dat iemand die er niets vanaf weet hieraan kan beginnen.

Verwijderd

Zorg voor wat leesvoer.

heb hier toevallig nog boek liggen van een stageloper:

is een lesboek

windows 2000 beheer

isbn 90-5735-732-1

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:36:
Haaai
<snip>
..... Ik ben eigenlijk een linux freak, maar in dit geval moet ik dus echt met Windows gaan werken. Ik hoop op wat hulp van echte win2k e.d. kenners.

Ik heb dus die zaken die te maken hebben met de knelpunten voor jullie heel globaal in een word-bestandje gesmeten,
<snip>
Mbt die zaken, de knelpunten waar ik mee zit;

Active Directory, hoe kan ik dan het beste die policy's en groepen verdelen, met welke instellingen?

Beveiliging, hoe kan ik deze het beste inrichten, en hoe? rechten. groepen..

DHCP, heeft iemand hiervoor een algemeen linkje mbt Windows, want normaal werk ik hier alleen dus met Linux mee.
<snip>
1. Een linux freak die word bestandjes post is geen linux freak. (sorry hoor, dat moest ik echt ff kwijt. Ik kan/wil het niet lezen.)
2. Je weet blijkbaar helemaal nog niks. Hoe kun je in godsnaam zo'n klus aannemen
zonder kennis van zaken ? Voor het aanleggen van grote netwerken heb je gewoon ervaring
nodig.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:36:
Haaai beste mede tweakers van me,
en vandaag geregistreed ?

Ik heb dus die zaken die te maken hebben met de knelpunten voor jullie heel globaal in een word-bestandje gesmeten, zodat je duidelijk kunt zien wat er gevraagd wordt..... http://home.wanadoo.nl/microstop/pakket.v.eisen.doc

heb het gelezen...desondanks je een linux 'freak' bent, kan iedereen dit bestand openen.
maar goed... er zijn een aantal dingen in dit document die haaks staan op andere eisen... ik zou het zelf nog maar eens goed naar kijken.

Als ik je help, wat krijg ik van je ? Je haalt een klus binnen die je niet zelf kan doen :X

Verwijderd

Jongens, dit is gewoon huiswerk.

Verwijderd

Docenten van Amesteyn hebben dezelfde rechten als de leerlingen van Amesteyn

Docenten moeten van leerlingen het wachtwoord kunnen wijzigen
Dus hebben ze *niet* dezelfde rechten

Slotje hierop graag? (huiswerk)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 13:49:
[...]

Dus hebben ze *niet* dezelfde rechten

Slotje hierop graag? (huiswerk)
Nou, om dan toch een clue te geven... NTFS rechten op het filesystem staan natuurlijk los voor delegation of control op een OU.
Zo heb ik toch nog ontopic gereageerd en kan de ts alvast 1 vraag half beantwoorden ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Koop een boek over Windows...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.