Toon posts:

Herrie H700a met 4 case fan's 3 coolers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Hoe krijg ik mijn kastje een beetje stil??
Ik heb Aopen H700a met:
4x 8cm Fan
1x Zalman 6000Cu met 92mm Fan
2x een chipset cooler

Alles zit zoals het hoord en mijn airflow is goed.
Zelf zit ik te denken aan 2 dingen of het is die zalman fan
die wordt vast geschroeft op de pci sloten en/of mijn
pc staat op een houten bureau die misschien als klankkast werkt.

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
die zalman heb je toch met fan speed regelaar gekregen? Als ik aan het internetten ben ofzo zet ik die snelheid altijd op z'n laagst en dat scheelt zowieso al een stuk in de herrie.

Als je die kast echt stil wilt krijgen moet je toch echt WC nemen, want de meeste fans maken altijd wel geluid!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
welke 8cm fans heb je, wil je stilte kijk dan eens naar de papst met 12 Db. Daarnaast overschakelen op waterkoeling en je zult nog weinig tot niks horen, hoor je nog wel wat gooi er dan nog wat noppenschuim in.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:04:
4x 8cm Fan
1x Zalman 6000Cu met 92mm Fan
2x een chipset cooler
Een aantal overbodige fan`s weghalen, ik heb in mijn pc:

2500+@3200+@1,75
ATI9500@9700
Corsair XMS plat. pc3200
Swiftech MX462+YS-tech 80mm
de rest gewoon standaard en de temperaturen zijn normaal.
zonder casefan`s maar wel een dual fan voeding.

Ik vind jouw config echt een beetje overkill, wat zal er ook een stof inzitten na een maandje.
Ik vind dat bij mijn pc al storend, dat is mijn advies.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

begin eens met het terug regelen van de fan speed. als je ze terug regeld naar 85% daalt t geluidsniveau nog meer dan dat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:11:
[...]

Een aantal overbodige fan`s weghalen, ik heb in mijn pc:

2500+@3200+@1,75
ATI9500@9700
Corsair XMS plat. pc3200
Swiftech MX462+YS-tech 80mm
de rest gewoon standaard en de temperaturen zijn normaal.
zonder casefan`s maar wel een dual fan voeding.

Ik vind jouw config echt een beetje overkill, wat zal er ook een stof inzitten na een maandje.
Ik vind dat bij mijn pc al storend, dat is mijn advies.
Nou er kunnen namelijk nog meer fans in maar dat is alleen als ik mijn 2e hddrack vul. Maar deze 4 casefans hebben duidlijk wel functie en ik heb ook een fan controller maar als ik de fans op hun zacht zet is geluid aanzienelijk minder maar trilt de pc nog op mijn bureau. En voor de mensen die het willen weten het zijn coolermaster ballbearing fans

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
LordRAN schreef op 18 december 2003 @ 12:08:
die zalman heb je toch met fan speed regelaar gekregen? Als ik aan het internetten ben ofzo zet ik die snelheid altijd op z'n laagst en dat scheelt zowieso al een stuk in de herrie.

Als je die kast echt stil wilt krijgen moet je toch echt WC nemen, want de meeste fans maken altijd wel geluid!
Aha dus jij schroeft je pc iedere keer weer open en dicht om je fanspeed te controllen??

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

weet je wat je meot doen?
schakel al je casefan's uit
en controlleer om de oveel tijd je temp met een temp.monitor.

wordt het onacceptabel warm. schakel dan 1 fan aan.
controlleeer weer, weer te warm? nog 1 aan.
enz

bij mij is het altijd zo: als ik alle casefans uitschakel (ik sluit ze niet eens meer aan joh) dan is de temp maar 3 of 4 graden hoger, en dat is acceptabel voor mij tov die herrie.
:)

en chipsetfans zijn vaak ook niet nodig

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
'T kan aan mij liggen, maar ik draai hier met een systeem met 9 fans erin (4x noname blue led, 1 Chieftec frutsel dat in m'n sidepanel zat en nu achter m'n hd, 1 Coolermaster ding dat nu in m'n sidepanel zit, 1 Zalman 92mm ding boven m'n cpu, 1 40mm kreng op m'n GeForce2 en nog eentje in m'n voeding) en ik heb echt geen last van het lawaai... Het enige dat ik 's nachts doe is die Coolermaster op 7V zetten omdat die op 12V een hoog pieptoontje produceert... Ik slaap perfect hoor :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Dat je fans trillen kun je oplossen door ipv schroeven van die gummiedingetjes te gebruiken (werkt bij mij erg goed) of met dubbelzijdig plakband (3M oid, 2mm dik ofzo) vastplakken.
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/gummistick.jpg

Verder je fans op 7V zetten (je molexje beetje 'modden'). Je kleine coolertjes vervangen door passieve, Zalman meuk oid. Zoek 'ns op passief koelen en je zult veel meer vinden.

Verder je case van binnen netjes isoleren met zelfklevende foam-matten.

Pretty basic, moet wel te doen zijn zo lijkt me om je case stiller te maken. En waarom zet je 'm niet op de grond? (of 15cm. boven de grond op iets)

[ Voor 8% gewijzigd door Da*Rule op 18-12-2003 18:53 . Reden: toevoeginkje ]

Pagina: 1