Toon posts:

portscan na bezoek aan website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wellicht off topic, maar ik kon even geen beter forum item vinden.

Na bezoek aan een website van een (gerenommeerd) bedrijf kreeg ik enkele minuten later een portscan aan mijn deur. Kerio ving dat op, maar ik heb het nog nooit eerder zien gebeuren. Eerlijk gezegd vraag ik mij af of meer mensen ervaring hiermee hebben.

Verwijderd

ik denk dat je je gelukkig mag prijzen dat je nog nooit geportscanned bent. Het lijkt me stug dat die portscan door dat bedrijf uitgevoerd wordt. Maar kerio laat ongetwijfeld ook zien waar die portscan vandaan kwam?(alleen weet ik niet of je dat hier wel mag posten)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Van hetzelfde ip als die website? Anders was het gewoon toevallig. Voor de rest kan je er weinig aan doen. Gewoon goed dichttimmeren. Wij krijgen ze hier ook regelmatig. :)

Verwijderd

Was het een poortscan door dat bedrijf, of door een klant van dat bedrijf (bv isp website en een *.isp.nl adres. Daarnaast zijn portscans over het algemeen zeer onschuldig dus ik zou me er niet zo druk over maken als ik jou was... :)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 10:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als het nog een keer voorkomt, haal dan een keer na zo'n bezoek je cookies weg.
Kijk of je dan ng zo'n scan krijgt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, zoals gezegd, portscans zijn absoluut niet interessant om je uberhaupt druk over te maken.
Verder betwijfel ik inderdaad dat het vandezelfde server af zou komen.

Niet druk over maken en verder gaan met waar je mee bezig was zou ik zeggen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1