Compaq Deskpro 2000 Bios

Pagina: 1
Acties:

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo, ik heb helemaal geen ervaring met compaq computers. Nu heb ik deze computer binnengrekregen om te repareren, maar ik kom bios niet in. Bij het booten heb je ook geen optie voor je BIOS. Bij het booten krijg ik de volgende scherm;
1790-Disk 0 Error
163-Time & Date Not Set

F1:Boot
Als je op F1 drukt dan krijg je;

Fout tijdens laden van besturingssysteem
Dat zal wel komen door de HD, want met een andere HD met win98, boot het wel op, wel met errors, maar het doet ut wel.

Ik wil toch in BIOS komen, of te kijken of de HD wel goed zit. En misschien weet iemand wat het kan zijn ( met die errors ).

Alvast bedankt!

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00
Bios bij zo'n Compaq staat op zijn schijf.
Krijg jij nou net 1790-Disk 0 Error, dan heb je pech. :)

• styx1
  • Niet online
Fire69 op shijf???
Stel mijn HD is kapot, en ik koop een nieuwe HD? Dan heb ik geen BIOS meer??
Dat kan toch niet waar zijn

• Fire69
Toch is het zo.

Er is net genoeg bios op het systemboard om te booten en zo, maar als je opties wil aanpassen moet je een bios op je schijf zetten.
Da's dan een partitie van enkele mb's die heleemaal in het begin van je schijf staat.
Als je een nieuwe schijf plaatst, moet je eerst je bios erop zetten en dan verder installeren.

Ik zal effe zoeken...

[edit]
Welke cpu hebt je eigenlijk?
Linkje voor de 100, 120, 133, 166, 200-versie:
http://h18007.www1.hp.com...pro/us/download/9329.html

Linkje voor de 166, 200, 233 (allen mmx)-versie:
http://h18007.www1.hp.com...pro/us/download/1053.html

[edit2]
Trouwens, die error 163 komt ofwel omdat je batterijtje leeg is, of ook omdat je bios niet te lezen valt.

[ Voor 60% gewijzigd door Fire69 op 18-12-2003 12:11 ]

Verwijderd

Fire69 schreef op 18 december 2003 @ 12:06:
Toch is het zo.

Er is net genoeg bios op het systemboard om te booten en zo, maar als je opties wil aanpassen moet je een bios op je schijf zetten.
Da's dan een partitie van enkele mb's die heleemaal in het begin van je schijf staat.
Als je een nieuwe schijf plaatst, moet je eerst je bios erop zetten en dan verder installeren.

Ik zal effe zoeken...

[edit]
Welke cpu hebt je eigenlijk?
Linkje voor de 100, 120, 133, 166, 200-versie:
http://h18007.www1.hp.com...pro/us/download/9329.html

Linkje voor de 166, 200, 233 (allen mmx)-versie:
http://h18007.www1.hp.com...pro/us/download/1053.html

[edit2]
Trouwens, die error 163 komt ofwel omdat je batterijtje leeg is, of ook omdat je bios niet te lezen valt.
BIOS geinstalleerd, nu duurt het alleen extra lang tot ik wat krijg :< plus ik krijg;
1782-Disk Controller Failure

• styx1
  • Niet online
Het kan zijn dat de ROM gewoon kapot is, en anders dat de batterij vervangen moet gaan worden?

• styx1
  • Niet online
zpolat schreef op 18 december 2003 @ 18:31:
Het kan zijn dat de ROM gewoon kapot is, en anders dat de batterij vervangen moet gaan worden?
Btw, met een ander HD van het merk Fujitsu met Linux erop, boot het gewoon, wel met fouten maar het doet het wel, met de orginele HD boot het ook, daar zit win98se op. Maar met de Hewlet Packard HD (HP HD moet gebruikt worden) wilt ie niets doen.

Wel heb ik de HP HD in een ander computer gedaan, en daar doet ie het wel op, tenminste hij ziet wel wat er op de HD staat.

Wat moet ik nu?:(

• Fire69
Hoe groot is de HP? Die oude bak ondersteund ze misschien niet...

• styx1
  • Niet online
20 GB

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 21:16
Ik heb ook een deskpro 2000 hier liggen. Die 1702 error die je krijgt op het begin ligt NIET aan je HD. Compaq heeft namelijk heel handig zijn bios op de HDD gezet dus als je die fdiskt of format denkt ie dat de hdd dood is :{.

Je moet naar de Compaq/HP site gaan om een BIOS te downloaden. Die kun je dan op floppy's zetten. Vanaf die floppy's kun je dan booten en ook een partitie aan laten maken voor het bios zodat je geen foutmeldingen meer krijgt. Je moet dat wel minimaal 8MB ongepartitioneerde ruimte over hebben op je hdd zodat hij een partitie aan kan maken.

Lekker handig allemaal :{.

De limiet van het BIOS ligt trouwens op 8.4GB dus een 20GB herkent ie iid niet .

tvw

• styx1
  • Niet online
Ik heb dat BIOS gedownload, bij het eerste schermpje blijft ie echt lang hangen:( daarga gaat het wel

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb precies hetzelfde gehad.. een week of 3 geleden.
Kapotte hdd en kapotte cdrom had dat ding..
Bios updates kreeg ik maar niet voor elkaar, bleef maar zeggen dat deze niet toe te passen was op de huidige configuratie.

Uiteinderlijk is het me niet gelukt. ook niet met een nieuwe hdd, ik heb uitenderlijk de hele pc gesloopt, de 166mmx die erin zat ik een andere P1 kast + mobo gebouwd en dat ding gestript.

De 92mm fan uit de voeding getrokken (best bruikbaar)! fanguard eruit, P1 koeler (passief + mooi blok) eruit getrokken en dan nog de floppy etc.. geheugen bewaard.

Mobo en de rest van de overblijfselen fijn afgeleverd bij het grofvuil.

Beetje rigoreus misschien, maar ik heb er uren mee zitten klooien, zelfs met iemand die bij IBM werkt en nog al wat ervaringen heeft met die compaq's en makkelijk bij de biossen van die dingen kon, maar ook hij kwam er niet meer uit.

Tevergeefse moeite misschien!? :'(

• styx1
  • Niet online
Ik wil er niet meer aan komen, ik vind het niet de moeite meer waard, oude klere ding :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zpolat schreef op 19 december 2003 @ 00:44:
Ik wil er niet meer aan komen, ik vind het niet de moeite meer waard, oude klere ding :)
offtopic:
dan heb ik er nog wel interesse in voor de onderdelen, heb hier nl een deskpro 2000 staan als server, ik heb reserve CPU's, maar verder niets reserve... mail staat wel in me profile, ben pas op maandagavond weer thuis eer ik kan reageren...

[ Voor 12% gewijzigd door Fludizz op 19-12-2003 01:43 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik had dus ook een comprak deskpro 2000 (is nu naar m`n opa :+ ).

Ik had dit gesodemiter met die secundaire ide poort. Dacht dat ie brak was maar dat was niet zo, op moment als ik er een cd-rom/hdd aanhing boot ie niet meer.

Wat jij nodig hebt om de bios te laden: Een compaq partion disk. Deze staat niet op de site zelf maar op de ftp van compaq. Zal even zoeken voor je.

Ook heb je de bios nodig, maar die staat wel op de site van hun.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1