[PHP] Custom error logging - Session, server of script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een eigen error handler (functie) geschreven in PHP en heb deze nu in gebruik in mijn scripts. Nu wil ik weten of het mogelijk is, ik heb inmiddels hierop gezocht op google, tweakers en de php manual, om de error_handler server-wide in te stellen. De errorhandler is dan ingesteld voor de hele server.

Of is het anders mss mogelijk om dit voor een hele sessie te doen?

Of als laatste mogelijkheid, moet de handler boven elk script worden ingesteld?

Ik hoop natuurlijk dat de eerste optie mogelijk is, maar ik vrees van niet. Weet iemand hier iets meer over?

Verwijderd

Je kunt in .htaccess en httpd.conf (bij virtual host definitie) (afhankelijk van configuratie) dingen als
code:
1
2
php_value auto_prepend_file /path/prepend.php
php_value auto_append_file /path/prepend.php

opnemen. Dan worden de opgegeven bestanden in elk php-bestand opgenomen.

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45
Het tweede bestand is natuurlijk append.php

Verder kan ik deze methode aanraden. Gebruik het zelf ook, en alle globale dingen, zoals session handlers en eventueel templateEngines kan je in de prepend.php zetten.

In de append.php zet je vervolgens de mysql_close die je database verbinding weer sluit.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

Topicstarter
Beetje lullig, maar ik was er vergeten bij te zeggen dat PHP hier onder IIS draait (de .htaccess tips gaan dus niet op in dit geval).

Maar goed, ik ben nu toch van het idee, om een eigen geschreven error handler te gebruiken, afgestapt omdat "normale" gebruikersfouten al netjes werden afgevangen.
Het ging meer om parser errors en fatal errors (gewoon constructiefouten dus) en die worden niet door de eigen definieerde error handler opgevangen.

Nog bedankt voor jullie tijd en moeite