Toon posts:

[W2K] Rechten probleem/vraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

W2k Server met daar op een NTFS partitie en een gedeelde directory, die ik op share nivo full control heb gegeven aan een gebruiker en op NTFS read,exec,list,write. Onder deze directory staat een andere direcorty die de rechten overneemt van de bovenstaande, maar hierin staan files en die wil ik niet kunnen overschrijven, dus als ik dan een save as doe en geef de file een andere naam dan krijg ik de melding dat de folder als read only staat!!! en dit terwijl hij r,e,l,w, heeft. Is dit uberhaupt mogelijk wat ik wil en zoja hoe dan??

Alvast bedankt voor de moeite...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Als je Root folder Read,Write en Execute hebt kun je al schrijven in de subfolders. Dus ik zou je rechten nog eens goed nakijken.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Om minder rechten in de onderliggende directory toe te wijzen, moet je het inheritate rights vinkje uitzetten. Dan worden niet de rechten overgenomen van de bovenliggende directory.

Voor toengangsrechten via het netwerk moet je altijd de rechten van de share en de NTFS rechten instellen. Je kan ook de share Full Control geven en alles via NTFS regelen. Da's iets makkelijker en overzichtelijker.

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dat dacht ik dus ook....maar het is toch echt zo, en de rechten staan zoals ik al zei.

Verwijderd

Topicstarter
DefaultUser schreef op 18 december 2003 @ 11:58:
Om minder rechten in de onderliggende directory toe te wijzen, moet je het inheritate rights vinkje uitzetten. Dan worden niet de rechten overgenomen van de bovenliggende directory.

Voor toengangsrechten via het netwerk moet je altijd de rechten van de share en de NTFS rechten instellen. Je kan ook de share Full Control geven en alles via NTFS regelen. Da's iets makkelijker en overzichtelijker.
Staat ook uit, en ik heb regel ook alles via NTFS.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo,

Ik heb ook een rechten probleempje, als de gebruiker iets kopieerd vanuit zijn home dir naar de server en die neemt dan niet de rechten van de map aan.

Begrijp er niets van.

Ik zie graag jullie reaktie's!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DutchPlayer - open even je eigen topic - dit heeft namelijk als ik het goed begrijp niet zo veel te maken met wat jij wil.

Geef in je nieuwe topic eventjes duidelijk aan wat je nu precies bedoelt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.