Toon posts:

[Nero] could not perform end of session

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Heb een AOPEN CD writer en krijg bij het branden met nero 6.0 de volgende error:

"could not perform end of session"

Ik kan hierdoor geen disc at once branden (wel track at once) maar das met 2 sec. breaks en dat is irritant.

Clone CD doet het wel overigens.

ik heb de meest recente nero.
ik heb de meest recente drivers voor mijn cd writer
ik heb diverse merken cdr s geprobeerd
hij deed het wel voordat er een harddisk bijgezet is

en ik sta op het punt een andere cd writer te halen omdat ik het zat ben ;-)

iemand een suggestie?

Verwijderd

[hij deed het wel voordat er een harddisk bijgezet is
en ik sta op het punt een andere cd writer te halen...
Zou haast denken dat je brander aangesloten is op dezelfde IDE aansluiting als je HD, daar je spreekt over het feit dat het probleem is ontstaan na het bijplaatsen van een extra HD.

Ik veronderstel dat je een audio CD probeert te branden, corrigeer me als ik het mis heb.
Wat eventueel een mogelijkheid is om de twee seconden gaps tussen de tracks weg te halen, is een optie in Nero.

Uit mijn hoofd:
Tracks selecteren, eigenschappen opvragen en aldaar zie je de gaps gedefineerd met twee seconden. Verander deze naar nul seconden en de gaps zijn verdwenen.
Let wel, selecteer vanaf de tweede track, eerste track begint ten alle tijden met een twee seconden gap.

Nieuwe brander zal niets uithalen om het probleem te verhelpen.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde probleem, 1x welteverstaan. Ik ging een liveset mp3 fikken (dus 1 grote file), en dan is het dus niet erg dat er TAO gebrand moet worden. Later had ik het probleem niet meer.

Dus ik kreeg een beetje het idee dat het door de file kwam (formaat, grootte, who knows), heb je er ook last van als je een andere cd/wav/mp3 fikt?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 16:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Installeer eens Nero opnieuw. Heeft bij mij wel geholpen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Dit had je in Opslagmedia & I/O Controllers moeten openen. Ik zag dat je precies hetzelfde topic ook al in software algemeen hebt lopen, op 2 plaatsen hetzelfde topic openen wordt niet gewaardeerd.

Ik zal deze moven naar OM, maar dat was onnodig geweest als je even de beschrijving van elk forum had doorgenomen.

>> Opslagmedia & I/O Controllers

Verwijderd

Topicstarter
excuus excuus voor de x-post, ging wat mis.

dank voor de reacties.

het zou inderdaad kunnen dat de aansluiting van de nieuwe harddrive niet helemaal handig is. hoe verander ik dat?

ik heb deze computer een paar jaar geleden gekocht bij mycom en daar zijn toen de dvd speler en de cd writer ook "verkeerd om" ingebouwd (vertelde een installateur mij toen achteraf toen hij het aanpaste). de harddisk is eveneens bijgeplaatst door mycom en dat zou dus wellicht opnieuw een beetje onhandig gebeurt kunnen zijn.

over track at once:
ik wil graag cdr's branden met cd text en dat lukt nu niet (kan niet met track at once). ook vcd's pakt ie niet - met dezelfde reden:

"could not perform end of session"

de brander (a-open 1232) had in het verleden ook moeite met tdk en nashua cdrs.
eigenlijk gingen alleen maxells probleemloos en die doen het zelfs niet meer nu.

nero heb ik overigens meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. dat zal het dus niet zijn.

verder heb ik het met alle soorten audio/video cds die ik wil branden (of de bron nu wav, mp3 of mpg (vcd) is. data cds lukt overigens wel (en track at once dus). ook lukt branden via clone cd wel.

grtz
tom

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties?

probleem is nog steeds niet opgelost!
Pagina: 1