'k Ben bezig een lichtkrant in JAVA te maken, in een TextField. Nu had ik zelf een manier verzonnen om dit voor elkaar te krijgen. Namelijk: Zet steeds een spatie aan het begin van het textfield (in een loop) en druk daar achter de string af.
Dit effect krijg je dan
Als je dit snel achter elkaar ziet, lijkt het net of 'ie beweegt.
Dit probeerde ik voor elkaar te krijgen met het volgende fragment code:
Slaap is een sleep-functie en s is de string die in het TextField(resultaat) weergegeven wordt. Dat for-lusje genereerd de beginnende spaties.
In regel 12 gaat het fout, omdat de tweede keer dat de for-lus doorlopen wordt, de teststring al in het textfield staat, waardoor de teststring gewoon 2x wordt afgedrukt, gescheiden door een spatie. Er zit ergens een denkfout, want dit werkt niet zoals het moet werken. Kan iemand me op weg helpen?
Liefst gebruik makend van gewoon AWT, ben nog niet zo thuis in Swing...
Dit effect krijg je dan
code:
1
2
3
4
5
| " string" " string" " string" " string" " string" |
Als je dit snel achter elkaar ziet, lijkt het net of 'ie beweegt.
Dit probeerde ik voor elkaar te krijgen met het volgende fragment code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| public void run () { String s="teststring"; while (doorgaan) { i++; for (int x=0; x<i; x++) { resultaat.setText(resultaat.getText() + " "); } resultaat.setText(resultaat.getText() +s+ " "); slaap(550); } } |
Slaap is een sleep-functie en s is de string die in het TextField(resultaat) weergegeven wordt. Dat for-lusje genereerd de beginnende spaties.
In regel 12 gaat het fout, omdat de tweede keer dat de for-lus doorlopen wordt, de teststring al in het textfield staat, waardoor de teststring gewoon 2x wordt afgedrukt, gescheiden door een spatie. Er zit ergens een denkfout, want dit werkt niet zoals het moet werken. Kan iemand me op weg helpen?
edit:
Eigenlijk moet ik, zie ik nu, maar een klein aantal tekens uit de textfield halen, met getText(). Namelijk het aantal spaties dat op dat moment in het textfield staat... even kijken naar de mogelijkheden van getText.
Eigenlijk moet ik, zie ik nu, maar een klein aantal tekens uit de textfield halen, met getText(). Namelijk het aantal spaties dat op dat moment in het textfield staat... even kijken naar de mogelijkheden van getText.
Liefst gebruik makend van gewoon AWT, ben nog niet zo thuis in Swing...
[ Voor 20% gewijzigd door PromWarMachine op 18-12-2003 11:22 ]