[win-debian] geen x met vmware

Pagina: 1
Acties:

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025

TomVdE

_________

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop een dual boot; debian en win xp.

Nu heb ik vmware workstation 4 geïnstalleerd onder windows dus:
host= windows
guest= debian

Dan heb ik mijn bestaande debian geboot in windows en dit werkt maar ik kan niet grafische inloggen. Ik heb gehoord dat ik in /etc/X11/XFree86conf-4 aanpassingen zou moeten doen. (Als ik gewoon in debian boot heb ik geen enkel probleem, ook niet om x te starten)

Ik heb hier op got, via google en op de site vmware al naar een oplossing gezocht maar ik vind niets.

[ Voor 9% gewijzigd door TomVdE op 18-12-2003 11:10 ]

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

Verwijderd

In uw X config uw grafische driver veranderen in 'vmware'. Al uw hardware in VM is ge-emuleerd dus voor uwen debian is het niet meer hetzelfde wat er origineel in zit, je hebt nu dus een AMDnet PCI NIC, sound weet ik ff niet (aan daggie vragen ;-), en als grafische driver voor X die vmware nemen. Dan kom je al wat verder.

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025

TomVdE

_________

Topicstarter
Ik zal eens proberen!

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
als dit nog niet lukt kun je een aangepaste vmware.o driver van de vmware site afhalen.

Verwijderd

Vergeet VMWare Tools niet te installeren. Dit kun je doen door de meegeleverde ISO (in je VMWare directory) te mounten en vmware-linux-tools.tar.gz uit te pakken. Vervolgens voer je het install script (een .pl file, weet zo niet de precieze naam) uit en je bent al een heel eind onderweg :)