Toon posts:

Novell ism Windows Xp traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Windows 2000 domein (exch.,sql.citrix)
Netware 5.1 Server (incl. zen )
50% Windows Xp pro clients
50% Windows 98 clients.

Primary logon: Novell client 4,83 sp2+aanmelding op Windows domein via novell client.

De xp clients zijn de afgelopen twee maanden uitgerold en zijn onderdeel van een migratie projekt. (wim98-->win xp)

Probleem:

Na ongeveer de helft van mijn pc's gemigreerd te hebben is het projekt stop gezet omdat Windows xp traag is met netwerk verkeer.
Mailtjes openen in outlook,documenten opslaan of openen in word etc etc.
Aanloggen en netwerk browsen gaat redelijk snel.

Onderzoek:

Ik heb tot nu toe vrij veel gezocht naar oplossingen voor dit probleem.
Zo staan de sites van Novell en Microsoft vol met topics hierover en ook tweakers heeft er een aantal echter geen van allen heeft voor ons een oplossing.

Gebruikte oplossingen tot nu toe:

-Nieuwste novell client geinstalleerd (4.9 incl sp)
-Clients "pure ip" ingesteld (geen ipx of netbuie)
-Een aantal regkeys verwijderd
-Alle Winxp updates geinstalleerd

Iemand hier enige ervaring mee ??

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Heb je ook update E van 4.83 sp2 al geprobeerd? Deze bracht bij ons een hoop snelheid terug.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
wij hebben precies het zelfde probleem hier in het netwerk... wat er ook nog bij komt is dat die af en toe vast loopt met printen en onder autocad loopt die vast en dan ben je hele netwerk verbinding kwijt heel irri is dat hoop dat jullie hier een op lossing voor hebben.

Verwijderd

NetBIOS juist altijd wel aanzetten in Windows Domein.

Zet op je Windows Server de WINS server aan en stel deze in op de clients.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Misschien ook eens kijken naar de configuratie van de DNS server en bijbehorende instellingen op de werkstations. Waar draait DNS in het netwerk? Op de Novell of op een Windows server? Staat die dan ook ingesteld bij de TCP/IP eigenschappen op de werkstations? Werkt de DNS name resolving?

Oh en is alleen het benaderen van de Novell server traag of ook de Windows servers?

[ Voor 72% gewijzigd door Yngwie- op 18-12-2003 16:47 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 15:37:
NetBIOS juist altijd wel aanzetten in Windows Domein.[...]
Als je het verschil tussen NetBIOS en NETBEUI niet weet, heb je op PNS niks te zoeken (flame intended, ja)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Netbios aan of uit maakt geen verschil hier.
Wins is geconfigged op de domeincontroller,adres wordt uitgedeeld door dhcp
Dns: Prim. dns is domeincontroller die prima werkt (ook resolving) secundairy dns is een linux bak, beide serveradressen worden uitgedeeld door dhcp.

Bovenstaand ligt het naar mijn idee zeker niet aan

Zowel Outlook (Microsoft exchange server) als Word (fileserver novell ) is traag.

Blijft over "update e" die ga ik maar eens opzoeken. (Valt die niet gewoon onder sp2 voor 4.83? )

Alvast bedankt voor de reacties _/-\o_ Nu de juiste nog :*)

• MoBi

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Stomme vraag misschien, maar waarom heb je dit niet gemerkt in je testfase :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vragen bestaan niet aleen domme antwoorden... :)

Deze vraag had ik al verwacht:

Laten we het er op houden dat de testpersonen een aantal dingen over het hoofd gezien hebben.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:34
Ik heb hetzelfde zoiets een keer gehad, heb je een van die nieuwe PC wel es een kaale installatie gezet met alleen een kale novell client en deze alleen laten inloggen op novell? zonder alle zen prut en domein prut? Gaat dit wel goed? heb je misschien een versie van een virusscanner draaien die niet zo lekker draait met XP? dat deze get probleem veroorzaakt?

[ Voor 81% gewijzigd door iceme op 18-12-2003 22:44 . Reden: (euhhh heel veel) ]

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Gooi is een packet-sniffer op een PC en monitor alles tijdens het opslaan v.e. bestand. Misschien vind je zo wat eigenaardigs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer de novell client vrijwel kaal (alleen ndps als toevoeging)
Kale install helpt niet.
Het ligt niet aan de virusscanner

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Update E is wel de oplossing mig? .. Ik ben benieuwd naar de uitslag..

* Falcon bookmarked dit topic

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Ga hem vandaag proberen, uiteraard post ik de uitslag

• Arfman

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
arfman....dank voor de info

5 clients draaien nu met de e patch ik wacht op de resultaten

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Update E is bij mij in iedergeval niet gelukt als je een tijdje bezig bewnt in excel of word of autocad en je wilt opslaan ben je in 1 keer je netwerk verbinding met novell kwijt...

iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Arfman: Mijn eerste bevindingen met het doc wat je geeft zijn niet erg positief.
Zogenoemde specifieke xp patches zijn in werkelijkheid windows 2000 patches en veel andere oplossingen lijken nutteloos.
Ik heb nog niet het hele document doorgenomen en zal de verschillende oplossingen blijven proberen.

Bikkel: Zodra ik meer weet over patch e post ik dat uiteraard hier, hopelijk niet bevestigend. :'(

• Jaymz
  • Laatst online: 10:26

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd

Topicstarter
"When you are across a slow link - Dialup, etc... then these attempts to resolve this file can add up to 20-30 seconds for each file activity"

deze lijkt me niet relevant.

"Two workaround have been identified.

1 - Ensure the workstation cannot resolve the NetWare servers name via DNS and WINS
2 - Ensure the workstation can resolve the NetWare servers name via DNS and WINS"

De meneer die dit schreef had volgens mij een dubbele expresso nodig.... 8)7

Op dit moment staat de novell server in dns en wins, ik zal maandag eens proberen of het uitmaakt als ik die verwijder.

Wederom bedankt.

Ps. Patch e resultaten:

Van de 5 users met patch installed heb ik van drie nog geen antwoord, een zegt een beetje verschil en een zegt dat dit absoluut zijn problemen heeft opgelost.
Nog even wachten dus.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

De laatste patch voor client 4.83 sp2 lost dit probleem op (e), maar de nieuwere client 4.9 kan ik zeker aanbevelen. Met een sp1 uiteraard.

Alleen:           DE GROETJES

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:31
Loop ook nog even deze pagina langs met een groot aantal tips over Novell Client 32 performance: http://www.ithowto.com/novell/clientspeed.htm

• Arfman

Arfman

Drome!

Het topic lezen is ook moeilijk, of niet Mark ?

Verwijderd

Snellere Novell cliënt:

DFS (Distributed File System) is een W2K server feature,DFS draait niet op Netware servers. DFS Support uitzetten:
Maak “DisableDFS” registry DWORD met waarde 1 in: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Mup\

Per default, proberen W2k en XP eerst remote scheduler service op alle remote computers (Win95, Win98, Novell Netware, Linux, UNIX) te benaderen. Verwijder volgende Registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Name Resolution Timeout: Zet onder Novell Client Propperties \Advanced Settings “Name Resolution Timout” op 1 (default is 10)

Windows heeft de gewoonte om de Novell Client registry setting van aanbevolen Novell Client instelling (NetwareRedirector) terug te zetten naar MS Client for Netware setting (NetwareWorkstation). Dit vertraagt browsen .Via volgende Registry-tweak te veranderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\NetwareWorkstation\NetworkProvider\DeviceName verander van: \Device\NetwareWorkstation naar \Device\NetwareRedirector
(Zit volgens mij standaard in cliënt 4.9)

En tjek ook je SLP ;)

Verwijderd

Topicstarter
Buick:

Jou eerste regkey had ik al geprobeerd maar deze geeft geen verschil.

De andere twee regkeys worden veranderd door patch e. Dit is wel goed om te horen omdat blijkt dat deze oplossing dus uit twee kanten komt.

De ns settings komt feitelijk weer terug op wat al eerder gezegd is, de dns settings.
Als mijn test met patch e mislukt dan zal ik zeker naar de dns gaan kijken en eerst jouw instelling proberen.

Wederom bedankt voor de info

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
Heb je al eens geprobeerd oplocking uit te schakelen? (En draai je versie 1 of versie 2?)

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
Kun je iets duidelijker zijn?

Oplocking?
Versie 1 of 2 waarvan? van oplocking?

Ff gegoogled:

" where clients using Oportunistic Locking (OPLOCK) or
>client side file caching will get stuck waiting for the OPLOCK to
>return from a client. This can also be solved by turning off the set
>parameter NCP | Client File Caching Enabled =OFF. This turns off
>Oplocking on the server."

Local client file cache was een van de eerste opties die ik uitgezet heb, meerdere tids op Novell Kb spraken hierover.
Helaas zonder resultaat.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 13:13 ]

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
Dat bedoelde ik inderdaad. Dus daar ligt het niet aan.

Leven is meervoud van lef

• Arfman

Arfman

Drome!

TS: kun je eens de patch FCONFIG3.EXE (van download.novell.com) uitpakken in je SYS:SYSTEM directory, en dan op de console het commando LOAD CONFIG geven ? Post daarna het SYS:SYSTEM/CONFIG.TXT bestandje hier (nadat je IP-adressen en serienummers hebt verwijderd), zodat ik eens door de precieze instellingen van je server kan lopen.

Oh ja: als er veel XP clients ingelogd zijn, hoe is dan de utilization van de server ? Hoog ( >20 %) of laag ? En welk proces is dan eventueel het drukst ?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

" Patch e" voor de novell client 4.83+sp1 heeft bij ons ongeveer 80% van de problemen opgelost!

Iedereen bedankt voor de moeite.

Ik vraag me af of deze patch verwerkt wordt in de 4.9 client van Novell, misschien in de nieuwe service pack?

• MoBi
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:04:
Update:

" Patch e" voor de novell client 4.83+sp1 heeft bij ons ongeveer 80% van de problemen opgelost!

Iedereen bedankt voor de moeite.

Ik vraag me af of deze patch verwerkt wordt in de 4.9 client van Novell, misschien in de nieuwe service pack?
Dingen die gefixed worden in 4.8 bijvoorbeeld in patch e. Zullen ook wel ergens in 4.9 komen.

Verwijderd

Ook Windows XP (Pilot) achter de rug volgende bevindingen:

[4.83 sp2]
Zowel lokaal als op netwerk vlak traag. Inloggen traag en problemen met ZEN.

[4.83 sp2e]
Enkele lokale problemen nog. Problemen met ZEN, inloggen traag zonder SLP, met SLP sneller

[4.9]
Enkele lokale problemen nog.

[4.9 sp1]
Geen problemen tot nu toe. Draait als een zonnetje.

Lokale problemen:
Traag file browsing, caching terwijl uit staat enzovoorts

Netwerk problemen:
Trage transfers, server kan niet gevonden worden.

ZEN:
Workstation Manager problemen, geen rollout van policy's

Login script:
langzaam en mappings ging niet altijd goed

• MoBi
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:18:

[4.83 sp2]

[4.83 sp2e]
Enkele lokale problemen nog. Problemen met ZEN, inloggen traag zonder SLP, met SLP sneller

[4.9]

[4.9 sp1]

Lokale problemen:

Netwerk problemen:

ZEN:

Login script:
Hoe heb je zenworks geinstalleerd en welke versie?

Je moet eerst de client installeren en dan pas zen. Er word dan een dll van de client overschreven door die van zen waardoor zen wel goed werkt ipv van anders om. Waarom zou je niet met slp werken, dat is de wins van novell. Je wilt niet weten hoeveel request slp afehandelt op een wat groter netwerk. Zonder slp zijn dat allemaal broadcasts.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:18:

[4.83 sp2]

[4.83 sp2e]

[4.9]

[4.9 sp1]

Lokale problemen:

Netwerk problemen:

ZEN:

Login script:
Met de 4.83 client heb ik exact hetzelfde (alle drie de opties)

Tot nu toe alleen de "kale" 4.9 client geprobeerd en die geeft bij mij dezelfde problemen als 4.83+sp2, ik blijf dus nog maar even op 4.83+sp2+patch e draaien deze lost 80% op.

Voor het downloaden van sp1 voor de client 4.9 heb ik helaas een login nodig (of ik zoek weer eens niet goed)
Iemand een linkje voor mij? Ik zou graag willen bevestigen dat sp1 voor 4.9 echt alles oplost. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 13:57 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
inderdaad achter een inlog...
http://support.novell.com/filefinder/7172/
direct: http://support.novell.com...load/sec/pub/nc49sp1.exe/

maar gelukkig ook op de ftp:

ftp.novell.com/pub/allupdates/nc49sp1.exe

en de lijst met fixes: http://support.novell.com...archtid.cgi?/10087831.htm

[ Voor 52% gewijzigd door paulhekje op 02-01-2004 14:38 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Sp1 voor client 4.9 is binnen, bedankt!

Goed...ik ga maandag 4.9 met sp1 proberen.

Verwijderd

MoBi schreef op 02 januari 2004 @ 12:26:
[...]

Hoe heb je zenworks geinstalleerd en welke versie?

Je moet eerst de client installeren en dan pas zen. Er word dan een dll van de client overschreven door die van zen waardoor zen wel goed werkt ipv van anders om. Waarom zou je niet met slp werken, dat is de wins van novell. Je wilt niet weten hoeveel request slp afehandelt op een wat groter netwerk. Zonder slp zijn dat allemaal broadcasts.
Dat doet er even niet toe, het is zeer vreemd dat in een bepaalde versie het inloggen traag gaat.

Wij draaien op dit moment nog niet ZEN 4 en dus moeten we het doen met de ZEN support van de client welke overigens prima werkt met 3.4 client!

• MoBi
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 16:52:
[...]

Dat doet er even niet toe, het is zeer vreemd dat in een bepaalde versie het inloggen traag gaat.

Wij draaien op dit moment nog niet ZEN 4 en dus moeten we het doen met de ZEN support van de client welke overigens prima werkt met 3.4 client!
Heeft deels gewoon met slp te maken. Slp is niet iets van zen maar van netware zelf.

• Steven
  • Nu online
Whooo... Wat een gigantische lijst fixes. En ook een paar problemen waar wij hier mee zitten lagen dus niet aan ons. (NDSP printers o.a.).

Zijn er eigenlijk mogelijkheden om novell client updates te distribueren? Snapshots klinken in dit geval niet ideaal.

• MoBi
Steven schreef op 03 januari 2004 @ 12:42:
Whooo... Wat een gigantische lijst fixes. En ook een paar problemen waar wij hier mee zitten lagen dus niet aan ons. (NDSP printers o.a.).

Zijn er eigenlijk mogelijkheden om novell client updates te distribueren? Snapshots klinken in dit geval niet ideaal.
Acu draaien? Automatic Client Update, zit als het goed is ook in je client file install directory

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 23:50
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 16:45:
Sp1 voor client 4.9 is binnen, bedankt!

Goed...ik ga maandag 4.9 met sp1 proberen.
Heb je al het eea. kunnen testen?

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment bezig om een aantal clients met 4.9 + sp1 uit te rusten.

Patch e zorgt voor een vreemdprobleem als je vanuit Word een dir met een trema of ander vreemd leesteken wil openen kan dit niet echter vanuit verkenner gaat dit prima??

Verwijderd

Ik zie dat er veel gedacht wordt aan allerlei grappen en grollen, maar wat denk je van de XP installatie? Bij XP wordt er een enorme zooi aan bagger mee geinstaleerd waar je echt niet vrolijk van wordt. D.w.z., hoe meer XP, hoe dichter je netwerk slibt omdat al deze machines gaan zoeken naar van alles en nog wat!
Als het je lukt om een kale XP te maken (ik bedoel een systeem waarin ALLES wat je echt nodig hebt!!) installeert, dan zul je merken dat ineens je trage laptopje weer verandert in een snelle wolf! Ik heb in een Novell 6 en windows netwerk met daar in 150 windows XP-desktops geen last, flitsendsnel. Uiteraard wel met de 4.9 client er op.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je het topic niet echt goed gelezen hebt.
Onze Xp configs zijn razendsnel,opstarten,inloggen en gebruik is geen probleem.
Pas bij het gebruik van sommige netwerkgerelateerde applicaties treed de traagheid op.

Denk je trouwens niet dat je appels met peren vergelijkt?
Ik draai Novell 5.1 met tot voor kort 4.83 client en zowel 98 als xp clients.
Jiij verteld dat je Novell 6 met client 4.9+ alleen xp clients draait.

De test met de 4.9 client+sp1 verloopt hier ook positief, uiteindelijke uitslag post ik uiteraard.

Verwijderd

Hoe staat de protocol preference in je clients en in netw connections? Bij ons scheelde het enorm toen we 'IP' naar boven zette.. (als preferred netw protocol ipv. IPX, die ondanks niet geinstalleerd met de client, toch als preferred staat)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 10:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was al geprobeerd, tesamen met de client preference

Verwijderd

Hier icm met ZENfD 3/3.2 problemen met Force Run (NAL)
De eerste keer voert die alleen de Force Run uit? en daarna
nooit meer

Verwijderd

Het conflict blijkt voort te vloeien uit dat de nalwin32.exe op de pref server van ZEN 2 is en ZEN 3.2 in de client alleen nog ondersteund wordt.

Maw.

zonder NAL aan werkt de Force Run wel!

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 14:00
Na het uitzetten van het Nagle algoritme is de snelheid bij ons een stuk beter geworden.

SET TCP NAGLE ALGORITHM = OFF

[ Voor 5% gewijzigd door risjard op 14-01-2004 14:52 ]

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 20:47
even een algemene vraag hierover

wat is jullie gemiddelde inlogtijd vanaf moment van OK drukken tot aan volledig bureaublad inclusief Zen4 application folder?

hier gemiddeld denk ik een 1 1/2minuut incl laden roaming profile

vroeg me dus af hoe het zit bij jullie, als namelijk 1 1/2 minuut niet acceptabel is dan ga ik nog even verder tunen :)

* yonexfreak wacht rustig af

nog even paar kleine info

OS> NW 6 SP3
Client: Win2k SP4 met client 4.90 en 4.38 SP2 (E)

[ Voor 13% gewijzigd door yonexfreak op 15-01-2004 09:37 ]

I don't drive fast, I only fly low!

• Steven
  • Nu online
De processor/geheugen v.d. client lijkt me hier ook geen onbelangrijke factor. Hier is het ongeveer een 30/45s schat ik in. Win2k SP4, 4.90, 40apps, 1 forced run, NAV en profiles vanaf NW6SP3 en ZEN3.2SP2 (of 1; ben ik ff kwijt).

Dit is op P4 1800 met een half gig geheugen.

Verwijderd

Kan ut zijn dat je geen 4.9 client kunt downloaden maar alleen 4.9sp1a, maar deze vereist 4.9. Ik heb hem een member login maar 4.9 zie ik niet |:( (of over mijn hoofd)
Ik heb het volgende probleempje (ik hoop verder dit topic verder niet te vervuilen, anders ga ik ergens anders verder ;) ).

Ik heb client 4.83sp2 op XP icm met een 5.1 en 4.11 server. Als ik normaal
inlog op 1 van deze servers, kom ik vaak niet verder. Alleen als ik dan nogmaal
de Tree laat zoeken en daarna inlogt gaat deze wel goed.
Verder krijg ik regelmatig dat het loginscherm popupt met loginnaam"system". Wat
houdt dat in? :? .

Verwijderd

"Kicksen!"

(Of toch maar een nieuw topic openen :X ??)

• LeNNy
Afgelopen week me hier ooknog mee bezig gehouden. Het blijkt dat door de "Name Resolution Timeout" in de advanced settings van de client te wijzigen van 10 naar 1sec. het doorlopen van het login script ook aanzienlijk korter wordt. Deze tip stond op de coolsolutions.

Wanneer je een contextless login oplossing gaat gebruiken, maak dan gebruik van de LDAP based oplossing van DireXperts (client 4.83) of van de ingebouwde LDAP oplossing van client 4.9. De scheelt ontzettend veel netwerk verkeer en processor belasting op de server.

Dus NIET deze:
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1138.html

Voor client 4.83 gebruik deze:
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1056.html

Ter vergelijking. Wij hebben nu zo'n 1200 user object in 100 afdelingscontainers. Bij elke pc waar men op wil inloggen zien we 3sec lang een processor belasting van 100%. Daarnaast genereerd dit zo'n 2000 netwerk packets per pc tegen 3 voor de LDAP based oplossing.

We gebruiker eDirectory 8.6.2 Sp6 op Netware 5.1 Sp6. De hardware is Dual P3 Xeon 550Mhz en 2.5Gb ram per server in een 8node cluster. De hele DS database is dus in geheugen geladen.

[ Voor 63% gewijzigd door LeNNy op 25-01-2004 14:59 . Reden: Handige info toegevoegd ]

• LeNNy
LeNNy schreef op 25 januari 2004 @ 14:50:
Afgelopen week me hier ooknog mee bezig gehouden. Het blijkt dat door de "Name Resolution Timeout" in de advanced settings van de client te wijzigen van 10 naar 1sec. het doorlopen van het login script ook aanzienlijk korter wordt. Deze tip stond op de coolsolutions.

Wanneer je een contextless login oplossing gaat gebruiken, maak dan gebruik van de LDAP based oplossing van DireXperts (client 4.83) of van de ingebouwde LDAP oplossing van client 4.9. De scheelt ontzettend veel netwerk verkeer en processor belasting op de server.

Dus NIET deze:
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1138.html

Voor client 4.83 gebruik deze:
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1056.html

Ter vergelijking. Wij hebben nu zo'n 1200 user object in 100 afdelingscontainers. Bij elke pc waar men op wil inloggen zien we 3sec lang een processor belasting van 100%. Daarnaast genereerd dit zo'n 2000 netwerk packets per pc tegen 3 voor de LDAP based oplossing.

We gebruiker eDirectory 8.6.2 Sp6 op Netware 5.1 Sp6. De hardware is Dual P3 Xeon 550Mhz en 2.5Gb ram per server in een 8node cluster. De hele DS database is dus in geheugen geladen.
Nog even dit:
Installeer niet de eDirectory 8.6.2 Sp5 patch. Gebruik Sp4 of Sp6 beta. Gebruik van Sp5 icm. Multi Processor servers leidt tot genereren van corrupte netwerk packets waardoor al je Netware verkeer verstoord wordt. Dit staat nog niet op de Novell support site of in de readme van eDir 8.6.2 Sp6 > FYI.
Pagina: 1