laptop met pc synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50
Effe eerst een situatie schets:

Op mijn werk heb ik een laptop en een netwerk :) op het netwerk heb ik bepaalde mappen staan die ik wil synchroniseren op mijn Laptop, zodat ik altijd de laatste informatie altijd bij me hebt wat betreft klanten en offerte's.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen, zodra ik mijn laptop aan het netwerk hang dat ie automatisch deze mappen synchroniseert en dat ie natuurlijk allen de bestanden synchroniseert die nieuw zijn en of gewijzigd.

Zijn hier speciale programmatjes voor of zit dit al standaard in windows XP, dat is wat we hier gebruiken windows XP.

Ik heb al effe rond gezocht hier op tweakers maar dan kom ik eigenlijk meer met problemen uit over laptop met pc synchroniseren met mail en outlook zeg maar.

Teteringen

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:20
Ga naar explorer, kies extra en dan synchroniseren. Stel nu je wensen in etc.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Arie26
en dan kan ik kiezen tussen off line webpagina's maar ik kan er niks toevoegen ofzo ??

Lijkt wel of dit is geblockt op 1 of andere manier.

Teteringen

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 11:31

Yngwie-

Murphy was an optimist

Makkelijker is het op deze manier. Bladeren naar de map die je wilt synchroniseren, rechtermuisknop, offline beschikbaar maken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Yngwie- op 18-12-2003 11:44 ]

• Arie26
Yngwie- schreef op 18 december 2003 @ 11:43:
Makkelijker is het op deze manier. Bladeren naar de map die je wilt synchroniseren, rechtermuisknop, offline beschikbaar maken :)
Die optie staat er ook al nie bij :(

volgens mijn heeft de systeem beheerder de boel geblockt ofzo, en die kerel is nogal bang voor nieuwe dingen enzo.

Maar kunnen hier veel fouten in op treden ? en dan bedoel ik in de zin van ik synchroniseer die boel met mijn lap-top ga naar huis verander iets en een collega van me veranderd toevallig het zelfde bestandje, wat gebeurt er dan met dat bestandje.

En dat synchroniseren gaat toch ook wel 2 kanten op, dus de wijzigen die ik dan op mjin lap-top heb uit gevoerd komen toch ook weer op het netwerk te staan ??

Teteringen

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 07:45

DaOverclocker

Overclocker for life...

hm

Als die collega van jou het beatandje ook veranderd, zal zijn pc ziijn bestand op het netwerk zetten, en jou pc denkt dan weer, hee een nieuwe, huppa staat die dus ook op jou pc en is je eigen bestand overschreven.
Volgens mij werkt dit alleen feilloos als je zeker weet dat er altijd maar 1 persoon aan de bestanden zit.

systeem specs

Anoniem: 61082

zonder admin rechten kun je dit inderdaad niet intstellen.
offline files werkt perfect. en inderdaad 2 kanten op. iedere keer dat je connectie maakt met je netwerk, synct ie de veranderingen.
ik stel voor om de afdeling it ervan te overtuigen dat dit een goede oplossing voor jou is, zodat ze het even voor je instellen. :)

Anoniem: 61082

henri schreef op 18 december 2003 @ 11:52:

Volgens mij werkt dit alleen feilloos als je zeker weet dat er altijd maar 1 persoon aan de bestanden zit.
dat klopt. alleen handig mbt je home-directory bijvoorbeeld.

• Arie26
Bedankt voor alle snelle info.

ik hoef alleen maar effe mijn Regio-manager te overtuigen dan geeft hij gewoon de systeem-beheerder wel opdracht om het uit tevoeren.

En dat meerder personen aan het zelfde bestand werken lijkt me bijna onmogelijk omdat het in principe mijn dir. waar mijn collega's wel in kijken en of nieuwe documeten plaatsen maar eigenlijk niks wijzigen in mijn documenten.

Teteringen

• peli
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:47
Dus lijkt het me niet zo slim idee om dit zo in te stellen. Immers anderen hebben schrijfrechten op jouw dir.....

• Arie26
peli schreef op 18 december 2003 @ 13:16:
Dus lijkt het me niet zo slim idee om dit zo in te stellen. Immers anderen hebben schrijfrechten op jouw dir.....
Hoe zo niet dan ??

Ze kunnen er wel in schrijven en openen en zo, maar de kans dat we toevallig de zelfde bestand wijzigen, dus als ik weg ben, is volgens mijn te verwaarlozen klein.

want ik ben de enige die die dir. synchroniseert en als ik we iets in wijzig doe ik dat toch 's avonds en dan is er verder iemand meer aan het werk op het netwerk op de zaak.

Dus wordt de kans nog kleiner dat het gebeurt dat er iets mis gaat, en dar risico weegt minder dan de gemakke die ik er van hebt.

Teteringen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Offlione Folders van W2K is daar redelijk slim in hoor.

Stel jij synced en gaat naar huis.
Iemand op het netwerk wijzigt een fil welke jij niet offline hebt gemaakt.
Thuis zit je in die offline file te editten.
Als je dan weer aanlogt, en hij gaat syncen stelt hij de vraag aan je wat te doen (immers, 2 verschillende versie).

Dus zoals gezegd, ff Offline folders available maken en klaar ben je :Y)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

• Arie26
Koffie schreef op 18 december 2003 @ 16:14:
Offlione Folders van W2K is daar redelijk slim in hoor.

Stel jij synced en gaat naar huis.
Iemand op het netwerk wijzigt een fil welke jij niet offline hebt gemaakt.
Thuis zit je in die offline file te editten.
Als je dan weer aanlogt, en hij gaat syncen stelt hij de vraag aan je wat te doen (immers, 2 verschillende versie).

Dus zoals gezegd, ff Offline folders available maken en klaar ben je :Y)
Nou weet ik zeker dat het goed gaat komen, nu nog alleen effe de afdeling systeem-crashers overtuigen >:)

En dan kan ik nu thuis werken :O maar ben ik daar wel zo blij mee :?

Teteringen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zie net dat ik tikte wijzigt een fil welke jij niet offline hebt gemaakt
Met typo verbertering is dat:

wijzigt een file welke jij net offline hebt gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 18-12-2003 16:45 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-04 11:39
In de C!T staat er nu een artikel over.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Er is ook een programmatje (FolderMatch) voor dat uitstekend werkt om files te syncen.

Zelf gebruik ik het ook voor een sync tussen de file-server en laptop, en het werkt lekker makkelijk en het is helemaal niet moeilijk om in te stellen. _/-\o_

Hier de link naar de site: FolderMatch

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1