Er is een bepaald document met een flink aantal macro's dat ik standaard 'macro-vrij' wil maken voor ik het doorstuur aan derden. Daarvoor heb ik een knop gemaakt, waarachter een macro zit die alle macro's verwijderd. Echter, het werkt niet helemaal. Hieronder (het relevante deel van) de code die onder de knop hangt.
Probleem is dat de knop (Control 10) wel wordt weggehaald (regel 4) én alle macro's in "NewMacros" (regel 2/3), maar dat de macro die ik aan de knop heb toegewezen blijft bestaan. Deze moet namelijk staan in "ThisDocument". En verdwijnt ook niet als de knop zelf fysiek is weggehaald. Vraag is nu: Hoe verwijder ik met een macro de macro's uit "ThisDocument". Ik heb me al suf gezocht op GoT en Google, maar nix gevonden. Is er een VBS-wizard die me uit de brand helpt?
code:
1
2
3
4
5
| With ActiveDocument
Application.OrganizerDelete Source:=.FullName, Name:="NewMacros", Object _
:=wdOrganizerObjectProjectItems
.Shapes("Control 10").Delete
End With |
Probleem is dat de knop (Control 10) wel wordt weggehaald (regel 4) én alle macro's in "NewMacros" (regel 2/3), maar dat de macro die ik aan de knop heb toegewezen blijft bestaan. Deze moet namelijk staan in "ThisDocument". En verdwijnt ook niet als de knop zelf fysiek is weggehaald. Vraag is nu: Hoe verwijder ik met een macro de macro's uit "ThisDocument". Ik heb me al suf gezocht op GoT en Google, maar nix gevonden. Is er een VBS-wizard die me uit de brand helpt?
[ Voor 13% gewijzigd door maroesjk op 18-12-2003 11:40 ]
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.