Toon posts:

Kazaa lite vernietigt netwerk verbinding!*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zoeken in de forums en op google leverde nix op. Ik draai op een PC met Windows XPSp1 en kazaa lite 2.43e en heb een *zeer vreemd* probleem:

Telkens als ik kazaa lite een tijdje laat auto-searchen ligt op een gegeven moment mijn complete internet verbinding eruit!

Ik kan dan nix meer doen, niet naar localhost pingen, niet naar mijn Alcatel Speedtouch 510, zelfs het ssh'en naar Virtual PC gaat niet meer. Onnodig om te zeggen dat alles wat verder op het netwerk zit ook niet meer bereikbaar is: geen www sites, geen ftp, helemaal nix.

Het is net alsof mijn netwerk verbinding er compleet uitligt, maar alle lampjes branden gewoon op groen, zowel van mijn netwerk kaart als van het modem.

Voor de duidelijkheid:

Dit gebeurt *alleen* met kazaa lite.
Het probleem is reproduceerbaar en wordt duidelijk veroorzaakt door kazaa lite.

Weet iemand meer over dit rare probleem?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Heb hetzelfde met Mirc,
netwerk knalt er ook uit als ik daarmee bezig ben.
Ik moet dan ff de stekker van mn router eruit halen, 10sec wachten en hem er weer in doen en dan werkt alles weer 8)7

Leave only footprints, take only memories

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Dat de lampjes groen zijn geeft gewoon aan dat er verbinding is tussen de twee componenten. Als je de autosearch van kazaa kort achter elkaar zet kan er een flood ontstaan, dan kan er idd niets meer door de kabel.
Dus autosearch langer na elkaar zetten of idd steeds modem uit en aan zetten.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Beercase schreef op 18 december 2003 @ 10:40:
Dat de lampjes groen zijn geeft gewoon aan dat er verbinding is tussen de twee componenten. Als je de autosearch van kazaa kort achter elkaar zet kan er een flood ontstaan, dan kan er idd niets meer door de kabel.
Dus autosearch langer na elkaar zetten of idd steeds modem uit en aan zetten.
De autosearch langer zetten ga ik zeker proberen.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat die 'flood' niet opgelost wordt nadat ik kazaa helemaal stop gezet heb. Als de request queue in de router/modem helemaal vol zit, dan loopt die toch vanzelf leeg als er geen nieuwe meer binnenkomen?

Daarbij komt nog dat de lokale verbindingen (bv ssh'en naar een guest OS dat ik lokaal op VPC heb draaien) helemaal niet via het modem gaan. (maar overigens wel via de netwerkkaart driver).

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Een interval timer voor de auto-search functie van Kazaa lite blijkt dus helemaal niet te bestaan.

Maar goed, dan maar met de hand op search more drukken of helemaal niet searchen. Helpt echter nix, kazaa lite blijft al mijn netwerk verbindingen nuken.

-compleet afsluiten van kazaa lite helpt niet
-modem aan en uit zetten helpt niet (20 seconden gewacht na uit zetten)
-overniew in en uitloggen in windows XP helpt niet

Alleen compleet herstarten helpt.

Het lijkt wel of Kazaa lite mijn complete tcp/ip vernietigd ofzo. Ik heb trouwens met up-to-date virus scanner gechecked, en zover ik weet is het geen virus. (zou ook raar zijn, wat het gebeurd alleen bij kazaa, telkens binnen de 10 minuten nadat ik kazaa opgestart hebt)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb "*bizar*" uit de topictitel gehaald. Het trekt namelijk nogal de aandacht en voegt verder niets toe.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
En vernietigd moet met een T op het eind ipv een D.

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Dit is een bekend probleem van oude Kazaa Lite versies, onbeperkt Auto Search More is de oorzaak (daardoor raakt het geheugen in korte tijd vol). Om dit te voorkomen moet je óf overschakelen naar een nieuwere versie (Kazaa Lite K++ 2.4.3) en dan de Auto Search More tijd niet te lang instellen of Auto Search More na korte tijd handmatig stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door 4AMD op 22-12-2003 12:37 ]

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 13:51
Heb laatst het zelfde probleem gehad. Ook na gebruikt van de auto search functie van KaZaA Lite (v2.4.3) die stond op oneindig maar zetten hem stop na ongeveer 5 minuten. Daarna had ik eerst het idee dat het internet er uit lag kon ook niets meer pingen. Kon uiteindelijk weer verbinding maken met de www setup van mijn router (Draytek 2600-I). Maar verder kon ik nog het internet niet op. Na een paar kaar de router te hebben gereset stelde in de fabrieksinstellingen maar weer in en configureren mijn internet opnieuw. Ik kreeg volgens de router verbinding met internet maar nog niet de goede DNS servers. Na nog wat verder klooien kon in eindelijk weer op internet.

Deze problemen ontstonden bij mij ook allemaal na het (te lang) gebruiken van de auto search functie van K-Lite. Ik hoop dat iemand in dit topic een oplossing kan aandragen. Voor mij is het verder niet zo een groot probleem, downloaden met kazaa doe ik heel af en toe maar het blijft raar.

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 21 december 2003 @ 18:58:
Het trekt namelijk nogal de aandacht
Dat valt dus best wel mee :) (of eigenlijk :( )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
hedskes schreef op 21 december 2003 @ 19:06:
Dit is een bekend probleem van oude Kazaa Lite versies, onbeperkt Auto Search More is de oorzaak (daardoor raakt het geheugen in korte tijd vol). Om dit te voorkomen moet je óf overschakelen naar een nieuwere versie (Kazaa Lite K++ 2.4.3)
Zie boven:
Ik draai op een PC met Windows XPSp1 en kazaa lite 2.43e
hedskes schreef tevens op 21 december 2003 @ 19:06:
of Auto Search More na korte tijd handmatig stoppen.
Zie wederom boven:
Maar goed, dan maar met de hand op search more drukken of helemaal niet searchen. Helpt echter nix, kazaa lite blijft al mijn netwerk verbindingen nuken.
Bedankt voor je reply, maar even de bovenstaande posts lezen kan mischien geen kwaad?

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Pagina: 1