Toon posts:

Vreemd probleem P4P800 + geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds +- een week een P4P800 met een P4 2.8 800mhz fsb met 2x twinmos cas2.5 512MB DDR

Ik had wat vreemde beepjes bij het opstarten en wist niet wat het was. Geheugen processor hds? alles gechecked en gaf geen foutmeldingen. Het geheugen grondig getest en geeft ook geen foutmeldingen. Uiteindelijk bleek het gewoon te gaan om het initialiseren van de USB apparten.

Maar ik heb voor de zekerheid toch even het geheugen eruit gehaald en per bankje getest. Nu start hij wel op met de ene module maar als ik de andere module gebruik start mn PC niet meer op. samen op dual channel start weer wel open geeft dus geen foutmeldingen.

enig idee wat de verklaring hiervoor is??

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dus die eene module defect? |:(

denk dat men hier weinig andere conclussie's kan bedenken ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Hubert op 18-12-2003 10:19 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Hubert schreef op 18 december 2003 @ 10:19:
dus die eene module defect? |:(

denk dat men hier weinig andere conclussie's kan bedenken ;)
Samen werken ze wel lekker in Dual Channel mode, dus dat is wel vreemd :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mja maar kan zijn dat dan het systeem wel kan werken omdie zowieso een werkende bank heeft. ?
draai es memtest op die eene module als dat nog kan? of komt ie niet eens door de bios?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Kheb er geen verklaring voor, maar uit je verhaal begrijp ik dus dat je PC nu gewoon functioneert. Mocht je je toch zorgen maken om die geheugen module, dan zou ik gewoon terug gaan naar de compu winkel en em daar laten testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een uitgebreide memtest gedaan (als ze er beide inzitten) en dan geeft hij helemaal geen fouten aan. Maar als ik dus alleen die ene module erin doe dan start heel mn pc niet op, geen beeld niks. denk dat ik zaterdag die geheugen module dan toch maar even om ga ruilen

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Inderdaad en dan gewoon garantie claimen!
Pagina: 1