Toon posts:

Webserver niet bereikbaar vanaf internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Acer Altos SA50.
Hier heb ik mijn webserver op draaien, die ik wel gewoon kan bereiken via 192.168.0.3 (lokaal dus).
Als ik nu het adres intype van mijn router (ik forward de poort dus), dan kan ik hem niet bereiken.
Dus ik probeer op een andere pc apache te installeren, en daarop kan ik hem dan wel bereiken met mijn internet-ip.
Ik heb op de acer geen firewall zitten.
Maar het rare vindt ik dus dat ik via het netwerk (lokaal) wel de webserver kan bereiken maar niet via het internet.
Mijn oplossing zou dus eventueel zijn (en dat heb ik nu ook) dat ik via die andere pc, de oproep door laat schakelen naar de acer webserver.
Maar aangezien die pc niet altijd aanstaat is dat dus niet handig.
Heeft iemand een id'tje waar het aan zou kunnen liggen?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Via je internet IP kan alleen van buiten je eigen netwerk, dat is altijd zo.

Who is John Galt?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je 't externe IP(router) probeert vanaf een systeem wat aan de zelfde kant van de router zit als je webserver, dan is er een zeer reeele kans dat daar de oorzaak zit, heeft te maken met bepaalde NAT restricties meen ik. Ik heb er zelf ook last van hier, maar voor anderen is de site wel op extern ip te bereiken, dus opzich niks om je over op te winden.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik mijn router instel, dat ik die andere pc wil laten draaien op mijn internet ip, dan doet hij het wel.
Ik vind het dus een vaag probleem.

edit:

Ik heb het ook andere mensen laten testen buiten mijn netwerk, maar bij hun doet hij het ook niet...probeer maar http://62.131.41.112

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 10:23 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk is er nog een setting in je apache server fout dat de server alleen lokale verbindingen accepteert. Ik zou de httpd.conf nog eens goed doorlezen.

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Wellicht dat de loopback van je modem uit staat.
Ik heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad.

Voor een ZyXel prestige 600 is dit op te lossen door:

ras> ip nat loopback on

Verwijderd

Topicstarter
Grom schreef op 18 december 2003 @ 18:06:
Wellicht dat de loopback van je modem uit staat.
Ik heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad.
Maar dat kan toch niet, als ik op de ene de webserver aan doet (de acer altos sa50) dan doet hij het niet en als ik op een andere pc hem aanzet (pIII) dan doet hij het wel.
Dan lijkt mij het dat de modem goed staat ingesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 10:06 ]

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Kijk eens naar welk ip port 80 is geforward in je router

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
De poort die forward ik nogmaals gewoon goed door.
Maar ik heb hier een 2000 server staan, en heb geprobeerd of ik misschien vanaf daar de webserver vanaf kan draaien, en die kan ik ook bereiken via het netwerk (dus 192.168.0.1), maar als ik die met router doorforward dan kan ik hem op het internet ook niet bereiken.

Ik weet dus echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen..

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

En wat was het ip van die andere bak die je wél vanaf extern kon bereiken?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
192.168.0.1 --> server --> kan ik niet bereiken
192.168.0.3 --> acer altos sa50 --> kan ik niet bereiken
192.168.0.8 --> pIII (win xp) --> kan ik WEL bereiken
Op eventuele andere pc's heb ik het nog niet geprobeerd.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:27:
192.168.0.1 --> server --> kan ik niet bereiken
192.168.0.3 --> acer altos sa50 --> kan ik niet bereiken
192.168.0.8 --> pIII (win xp) --> kan ik WEL bereiken
Op eventuele andere pc's heb ik het nog niet geprobeerd.
En als je je server nou eens statisch 192.168.0.8 geeft en kijkt wat 'ie dan doet?
Sluit je in ieder geval alle problemen met ip-adressen en forwarding uit en weet je zeker dat je het in je apache config o.i.d. moet zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door ralpje op 19-12-2003 10:32 . Reden: Typo in ip-adres ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb nu op mijn slackware bak apache geinstalleerd. En als ik die doorsluis dan kun je hem ook bekijken...

Dus aan het ip zou het ook niet moeten liggen (want die slackware bak is 192.168.0.9).

Verwijderd

En is het misschien zo dat je de linux bakken wel kunt bereiken maar de Windows doos niet? Dan zit er een instelling in IIS verkeerd...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op die PIII windows xp staan MET apache erop, en die doet het namelijk wel.
Ik heb nu ook geprobeerd om de ftpservice aan te zetten op die acer, maar zoals 'gewoonlijk' kan ik die nu ook wel op het netwerk benaderen, maar niet via het internet....

Verwijderd

Het lijkt me nu gewoon niet duidelijk waar het mis gaat.

Installeer een packet sniffer op alle PC´s en kijk of de packets van de http get uberhaupt aankomen. Komen ze wel aan op je externe interface maar werkt het toch niet (geen respons van je webserver), dan zit er iets fout in de instellingen van je server, komen ze in het geheel niet aan, dan weet je dat het zeker in je routing zit.

Verwijderd

Topicstarter
hij krijgt met etherdetect geen adapter gevonden (op de 2k server, op de acer kan ik niet inkomen, kun je alleen web-based veranderen), hoewel ik er wel mee kan internetten en hem lokaal kan bereiken :??

Maar er is me 1 ding opgevallen.
De computers die het niet doen, dienen allemaal voor servers.
Bij degene die het niet doen, die fungeren allemaal als werkstations.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 12:52 ]

Pagina: 1