Toon posts:

2 adsl naar 1 site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen,
heb al enkele dagen rondgekeken en wat "vriendjes" vragen gesteld, maar
ga bij mijn bedrijf mischien een dual adsl lijn adviseren en het belangrijkste is dat zij een redelijk zware site zelf gaan hosten...
dus als ik 2 lijnen van elk 1mbit heb dat ik dan op 1 site, 2mbit up zou hebben,
dit zou moeten kunnen met round-robin dns, maar precies weet ik het ook niet allemaal...
(abbo wordt dan in dit geval speedxs dual extreme)
maar heeft iemand ervaring om dus 1 site met 2 lijnen te uppen,
(hoeft niet naar 1 persoon met 2mbit, maar wel bijvoorbeeld naar 2 mensen met 1 mbit, of naar 4 mensen met 0,5mbit pp.)
als ik verkeerd zit dan sorry...
bij voorbaat dank...

Verwijderd

Cambrium biedt ook 2MBIT SDSL lijnen voor niet te veel geld. Dan hoef je niks te bundelen. Maar als je een 'heavy' site wilt draaien is het dan geen optie om deze gewoon in Amsterdam (telecity) neer te zetten? Zal hoogstwaaraschijnlijk goedkoper en sneller zijn dan de oplossing waar je nu naar kijkt.

Verwijderd

Topicstarter
nee willen het echt zelf gaan hosten,
en Cambrium lijkt me toch niet helemaal wat we zoeken.
maar bedankt voor de snelle reactie, maar ik zoch meer mensen die wat wij willen ook echt hebben draaien op die manier... of die weten of het een goede optie is dat round-robin..

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 19:39
Met round-robin kan toch juist de load van je website delen over meerdere servers.

Ik neem aan dat bij 2 adsl lijnen er ook 2 ip adressen zijn, ik weet niet hoe je klanten dan via de 'goede' lijn wil sturen, niet met round-robin denk ik. Round robin wordt toch op je router gedaan (kan er ook naast zitten hoor)?

System specs

Verwijderd

Topicstarter
zou ook goed kunnen maar, als je 1 site host en je hebt 2 lijnen dan is er in deze moderne tijd toch wel een manier om gewoon die 1e site met 2 mbit te uppen of wat ook mag 1 site naar 2 mensen met elk 1 mbit te uppen.
moet kunnen...

• NH298
Volgens mij heb je een dns server nodig die met round-robin iedere keer 1 van de 2 ip adressen geeft aan een bezoeker van de website.
(net even gezocht met google, best veel info over te vinden)

[ Voor 19% gewijzigd door NH298 op 18-12-2003 10:57 ]

System specs

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ik ga naar www.i-cey.net, de dns server zet dat om in mijn ip adres, vervolgens bezoek ik mijn site via dat ip adres.

Nou heb jij 2 ipadressen, waar word dan beslist dat ik naar ipadres 1 of 2 ga? Dat moet dan gebeuren in de (root)dns servers?

Overigens is het veel verstandiger om je site als die redelijk zwaar is gewoon te laten hosten, betrouwbaarheid is hoger, backup voorzieningen, vele malen hogere snelheid etc.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik lees dat de topic starter het over zo'n dual extreme abo heeft, dan heb je volgens mij maar 1 logische lijn (verbindingslijn, niet telefoonlijn), echter via twee modems en wordt de bundeling aan de kant van je ISP verzorgd meen ik, volgens mij krijg je feitelijk gewoon een logische 2Mbit oplossing waar je verder helemaal niets moeilijks hoeft uit te halen voor het round-robin en load balancing effect, da's niet aan de orde. TS : Neem effe contact op met je Dual-Extreme aanbieder, die hoort bovenstaande te kunnen bevestigen, en dan hoef je je hier niet meer over te buigen ;)

Verwijderd

Topicstarter
krijgen dan als het doorgaat 2 adsl lijnen van BBNED
die gaan over de lijnen van kpn...

maar ik weet niet hoe ik die lijnen moet bundelen
we krijgen dan idd 2 x een modem en een loadbalancer...
maar doet die loadbalancer het werk om van 2 ipadressen naar 1 site te gaan..
(of eerder andersom, van 1 website, naar 2 ipadressen...)
dan krijg je eigenlijk iets van een V verbinding,

extern persoon1 extern persoon2
V
website hier

dus dat die website naar 2 personen gaat met 1mbit elk...

omdat je 2 lijnen krijgt, dus 2 modems, 2 ipadressen en dat alles moet naar 1 website...
dus zoals eerder gezegt dat die 1e site met 2mbit kan uppen of 1e site naar 2 mensen met elk 1mbit kan uppen...
iemand een idee...
begin nu een beetje wazig van eigen verhaal te worden....

• NH298
Zoals Kippenijzer al zei, al je ISP de bundeling verzorgt dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Is dit niet het geval dan zul je iets van round-robin dns moeten toepassen (bezoeker 1 krijgt ip1, bezoeker2 ip2, bezoeker3 ip1 etc etc) maar dan moet je wel de dns server draaien.

Ik zou eerst je ISP bellen/mailen maakt het verhaal wat duidelijker

[ Voor 12% gewijzigd door NH298 op 18-12-2003 11:21 ]

System specs

Verwijderd

Topicstarter
hier, dat bedoel ik.
dus wordt gewoon een beetje spelen, maar moet kunnen....
thanks en als het werkt zal ik deze topic nog eens openen en mijn verhaal doen...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Is een leased line niet interessant? Trouwens, met ADSL haal je geen 1Mb up, eerder 880Kb.

[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 19-12-2003 12:44 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Maar waarom is het perse noodzakelijk om die site in-house te hosten, er zijn echt heel weinig goede redenen te verzinnen omdat te doen...

Verwijderd

PcDealer schreef op 19 december 2003 @ 12:43:
Is een leased line niet interessant? Trouwens, met ADSL haal je geen 1Mb up, eerder 880Kb.
Tuurlijk zou dat een oplossing kunnen zijn, alleen wel een hele dure oplossing

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 12:46:
Maar waarom is het perse noodzakelijk om die site in-house te hosten, er zijn echt heel weinig goede redenen te verzinnen omdat te doen...
Je bedoelt als oplossing co-locate? Misschien is er veel gevoelige informatie die alleen intern beschikbaar is/moet zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
jonges bedankt voor het helpen, maar heb net doorgekregen dat we niet een dubbele adsl krijgen maar een simpele DSL lijn
dus feest gaat niet dor

Verwijderd

PcDealer schreef op 19 december 2003 @ 12:47:
[...]

Je bedoelt als oplossing co-locate? Misschien is er veel gevoelige informatie die alleen intern beschikbaar is/moet zijn.
Dan moet je juist geen webserver intern gaan hosten, een webserver is toch een relatief zwakke schakel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 12:49:
jonges bedankt voor het helpen, maar heb net doorgekregen dat we niet een dubbele adsl krijgen maar een simpele DSL lijn
dus feest gaat niet dor
MMm, een relatief zware site op 1 adsl lijn... Das net zoiets als de complete oplage van de telegraaf printen op een inktjet printer

• Wiggert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
PcDealer schreef op 19 december 2003 @ 12:47:
[...]

Volgens mij moet je het dan niet aan de wereld hangen..

Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je bedrijf zit.. Als je in amsterdam bijvoorbeeld zit kan je prima 24 uur per dag bij een van de hosting centra naar binnen. Maar ook fiber is een prima optie voor veel plaatsen in bijvoorbeeld amsterdam.

Verwijderd

amsterdam.
Waarbij Amsterdam eik groot-Amsterdam is, loopt van hoofddorp tot geloof ik zaanstad

overigens heeft elke grote conglomeratie een eigen kpn-cityring
Pagina: 1