[apache] Schrijfrechten?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 07:09
Ik heb een kort vragie

Ik heb een website gemaakt deze heb ik zelf geplaats op een eigen webserver die ik thuis draai op Apache 2.0.48
Daarbij heb ik PHP geinstalleerd en dit werkt allemaal corect.

Nu heb ik een gasten boek er bij gemaakt. PHP script gekopieerd van internet ergens. Maar nu is het probleem dus hoe moet ik iemand schrijfrechten geven aan een bestandje?

als je via ftp een andere webserver benader snap ik dat dit kan met CHMOD kan doen. Maar hoe doe ik dat bij mijn eigen computer?

webadres: http://miztral.mine.nu

[ Voor 6% gewijzigd door MiZtraL op 18-12-2003 09:54 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15

ripexx

bibs

Wil je een user toegang geven tot de verschillende bestanden op de server :? of wil je gewoon dat een ieder via je gastenboek een berichtje kan achter laten. Bij het laatste wordt er maar een gebruiker gebruikt en dat is de user die in apache staat ingesteld. Vaak is dat nobody, www, www-root of iets dergelijks. :)

buit is binnen sukkel

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 07:09
Ik wil graag dat iedereen een berichtje kan achterlaten in mijn gastenboek...

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15

ripexx

bibs

Je moet er dan dus voor zorgen dat de user die apache gebruikt ook toegang heeft omdat bestand te beschrijven. De user kan je in apache.conf terug vinden. :)

buit is binnen sukkel

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Draai je een webserver op Windows of op Linux? Als je een webserver via Windows draait moet je zien dat de restricties op NTFS-partities juist zijn, en staat het op een FAT32 partitie hoef je je van niks iets aan te trekken. Op Linux zal je moeten chmodden maar dunno hoe dat gaat :).

Skat! Skat! Skat!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit probleem heeft niks met programeren te maken. Zelfs niet met Apache. Het gaat hier om rechten op het file systeem. Omdat de TS echter vergeten is te vermelden over welk OS het gaat heb ik geen ID of ik het naar WOS of naar NOS moet sturen. Echter is het geven van rechten aan een bepaalde gebruiker op een bepaalde map redelijk standaard werk. Ik neem aan dat dit wel te vinden is..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.